آیت الله مکارم شیرازی:

صحبت​های من درباره اینترنت ​تحریف شده است

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اظهاراتش درباره اینترنت نسل سوم درست منعکس نشده است گفت: شورای عالی فضای مجازی توضیحاتی را در این باره به من دادند و من احساس کردم که در این خصوص خطری ایجاد می‌شود که در نهایت تذکر دادم، اما متاسفانه برخی‌ این صحبت‌های من را تحریف کردند.
کد خبر: ۷۱۱۹۲۷

به گزارش خانه ملت، این مرجع تقلید در دیدار علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که ما مخالف تکنولوژی نیستیم، افزود: به نظر ما استفاده از تکنولوژی لازم است، زیرا وقتی مسلمانان دارای نهضت علمی و انقلابی بودند، اروپایی‌ها دوران قرون وسطی را طی می‌کردند از این‌رو ما موافق تکنولوژی هستیم.این مرجع تقلید ادامه داد: تکنولوژی غربی مانند یک آب گل‌آلود و غیربهداشتی است، البته آب مایه حیات است ولی آب گل‌آلود را باید تصفیه کرد، بنابراین تکنولوژی نسل سوم اینترنت هم مانند آب گل‌آلود باید تصفیه شود تا در اختیار مردم قرار گیرد، بنابراین، این را باید گفت که آدم بی‌عقل مخالف تکنولوژی و پیشرفت علم است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: قطعا غربی‌ها در حوزه تکنولوژی پایبند مسائل اخلاقی و فرهنگی نیستند، اما ما که پایبند هستیم و خط قرمزهایی داریم، معتقدیم که هر تکنولوژی‌ای باید پالایش شود.

وی با بیان این‌که شتاب و عجله در اجرای نسل سوم اینترنت اشتباه است، گفت: در رابطه با استفاده از این تکنولوژی اعضای شورای فضای مجازی نظراتی دارند که این نکات باید در نشست‌هایی با مسئولان و وزیر ارتباطات مطرح شود، زیرا در غیر این‌ صورت در آینده مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که ما مسائل فرهنگی را بدقت رصد می‌کنیم، خطاب به لاریجانی تاکید کرد: البته گاهی این مسائل هزینه‌هایی را برای ما دارد، اما امیدواریم شما هم پیام ما را به مسئولان بویژه وزیر ارتباطات برسانید تا در رابطه با این تکنولوژی فکری کند.

علی لاریجانی هم با اشاره به وضع کنونی مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکره‌کنندگان ایرانی اکنون در حال مذاکره هستند و قطعا برای وصول نتیجه باید خیلی تلاش کرد و نباید قطعا به صورتی ناامیدانه به این موضوع نگاه کرد. البته توفیق در این موضوع به عواملی مانند تقویت بنیه اقتصاد درونی بستگی دارد و این موضوع بسیار تاثیرگذار است. از طرفی دیگر تاکنون تلاش‌هایی برای مسائل منطقه‌ای در وزارت امور خارجه انجام شده و منطقه در کل به‌هم‌ریختگی دارد. البــــته شاید نفع برخی‌ در هـــمین به هم ریختگی‌ها باشد.

تاکید بر تعامل دولت و مجلس

علی لاریجانی در دیدار با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز گزارشی از برنامه‌های مجلس برای مقابله با بحران کم‌آبی ارائه کرد.در این دیدار آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز ابراز امیدواری کرد مشکلات اقتصادی کشور با تعامل بیشتر مجلس و دولت رفع شود.این مرجع تقلید ادامه داد: این موضوع خیانت بزرگی است که بخشی از نیروها حذف شوند و بگوییم با هم هستیم و می‌خواهیم با هم کار کنیم، بنابراین اگر بخواهیم و اراده محکم داشته باشیم می‌توانیم امور کشور را خیلی خوب اداره کنیم.آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: به طور حتم مسأله اقتصادی بسیار مهم است و رسیدگی به این موضوعات با زندگی همه مردم در ارتباط است.

آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دیدار رئیس‌ مجلس گفت: همه باید همکاری و همفکری کنند تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

لاریجانی، رئیس مجلس دیروز پس از دیدارهای چهار روزه خود با مراجع و علمای شهر قم در تشریح این دیدارها با بیان این‌که مراجع تقلید بر واگذاری امور اقتصادی به مردم تاکید داشتند، گفت: ضرورت ایجاد فضای آرام در کشور و همگرایی بیشتر مسئولان از تاکیدات مراجع تقلید بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها