احمدی مقدم از کنترل کامل مرزهای شرقی و غربی کشور تا پایان سال خبر داد

انتقال اقدامات تروریستی از داخل کشور به مرزها

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

شناسایی ۶ هزار نقطه درون و برون‌شهری پرحادثه

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه ۶ هزار نقطه درون و برون‌شهری پرحادثه شناسایی شده است گفت: در جاده‌های شلوغ برای افزایش توان پلیس راه از موتورسیکلت استفاده می‌شود.
کد خبر: ۷۱۱۶۳۵
شناسایی ۶ هزار نقطه درون و برون‌شهری پرحادثه

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در دومین نشست فصلی رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به اوج سفرها در شهریورماه اظهار داشت: سه هفته زمانی را که در پیش داریم سفرها اوج خود را طی می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تصور می‌کردیم افزایش قیمت سوخت تأثیری در سفر بگذارد، اما دیدیم که قیمت‌ها مسیر خودشان را می‌روند و مردم هم مسیر خود را و پارامتر افزایش سوخت مانعی برای سفرها نشد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: وقتی در جاده‌ای ترافیک رخ می‌دهد همه نگاه‌ها متوجه ناجا می‌شود، در حالی که در مقاطعی مثل عید فطر، کل ظرفیت راه اشباع شده بود و مسئله تصادف و اینها نبود.

وی گفت: در جاده‌های شلوغ و کوهستانی باید از موتورسیکلت استفاده شود، البته بالگرد نیز وجود دارد اما باید توان تولید را حداکثری کرد و وقتی که راهی وجود ندارد از دست پلیس کاری برنمی‌آید.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: تا پایان سال بین 5 تا 6 میلیون مسافر خارجی نیز خواهیم داشت که بر همین اساس باید در بار ترافیکی کار کرد و همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه وارد شوند چرا که راهنمایی و رانندگی در جهت تسهیل عبور و مرور و ارائه قوانین و مقررات گام برمی‌دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که ما فاقد مدیریت یکپارچه ایمنی هستیم، گفت: ما چند راهکار ارائه دادیم تا امسال 20 درصد تصادف و کشته‌ها را کاهش دهیم.

وی به کنترل رفتار رانندگان پرخطر اشاره داشت و گفت: باید محرکی ایجاد شود که متخلفان، خلاف برایشان هزینه‌بر شود.

سردار احمدی‌مقدم با بیان این مطلب که 6 هزار نقطه درون و برون‌شهری پرخطر و حادثه‌خیز داریم، گفت: حلقه مفقوده، مدیریت ایمنی است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: وقتی قضیه تحریم پیش می‌آید، ارتقای کیفیت خودروها را به تأخیر می‌اندازد اما نباید دستاویزی برای فرار از قانون باشد.

وی گفت: در پنج ماهه اول سال، شماره‌گذاری خودروهای نو 50 درصد افزایش یافته، یعنی از چالش‌ها عبور کردیم. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها