وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارایه نسل سوم ارتباطات بدون پیوست فرهنگی مغایر با قوانین است گفت: در صورتی که این شورا مساله را درباره پیوست فرهنگی تصویب کند برای تمام بخش ها لازم الاجرا خواهد بود.
کد خبر: ۷۱۱۴۰۷
نسل سوم ارتباطات حتما این هفته واگذار می شود

به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز شنبه در حاشیه برگزاری نخستین همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که رییس جمهور در روز 27 اردیبهشت (روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات) اعلام کردند قرار شد در هفته دولت نسل سه و بالاتر ارتباطات در اختیار مردم قرار گیرد و ارایه نسل سوم ارتباطات با همان روشی که دو سال قبل اپراتور رایتل،بدون پیوست فرهنگی اما با ملاحظات فرهنگی انجام داده بود، اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی برغیرقانونی بودن پهنای باند در کشور اظهار داشت:آنچه که وزارت ارتباطات افزایش داده پهنای باند داخلی است که مورد استفاده همگانی دارد؛درحال حاضر پهنای باند کشور از500 گیگابیت بر ثانیه به 1230 گیگابیت بر ثانیه رسیده که بسیاری از کارآیی های نسل دو و بالاتر را دارد.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارایه نسل سوم ارتباطات بدون پیوست فرهنگی مغایر با قوانین است گفت: شورای عالی فضای مجازی در این زمینه مصوبه ای نداشته است و در صورتی که این شورا مساله را درباره پیوست فرهنگی تصویب کند برای تمام بخش ها لازم الاجرا خواهد بود.

واعظی اضافه کرد:با این حال شورای عالی فضای مجازی در این زمینه تا به حال نظری نداده است و اگر این اتفاق بیفتد دولت به آن عمل خواهد کرد.

واعظی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درباره لزوم مسدود کردن برخی شبکه های اجتماعی به دلیل انتشاری برخی از نامه ها با هویت مجهول به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است گفت: این نامه یک نامه جعلی و بدون امضا است که کسانی با جوسازی علیه یکی از نهادهای کشوری قصد دستیابی به برخی از اهداف را دارند.

وی خاطرنشان کرد: تنها می توان گفت که این افراد هدف درستی را انتخاب نکرده اند.

پیشنهادی برای تقویت نهضت تولید محتوا در کمیسون تنظیم مقررات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: پیشنهادی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تقویت تولید محتوا در کشور ارائه شده است که براساس آن گروه های تولید کننده محتوا مادامی که از این سرویس ها درکشور استفاده شود از بخشی از درآمد آن به آن ها اختصاص می یابد.

وی افزود:اختصاص بخشی از درآمد انتشار اپلیکیشن ها به نویسندگان آن ها مادامی که از آن برنامه در نسل سوم ارتباطات استفاده می شود ادامه دار خواهد بود.

واعظی همچنین با بیان اینکه درشهر قم در زمینه ایجاد محتوا به خصوص در بخش های دینی و مذهبی فعالیت های درخوری انجام شده است گفت: این امر باید در زمینه تولید محتوای سراسری نیز صورت گیرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ایران ظرفیت بالقوه بالایی از لحاظ نیروی فکری و نیروی انسانی در رشته های کامپیوتر، فناوری اطلاعات و مخابرات برخوردار است خاطرنشان کرد: با بهره گیری از نیروی این افراد می توان کارهای بزرگی انجام دادکه بخشی از آن در این نمایشگاه ها نشان داده شده است.

وی گفت:نقش دولت حمایت از دانشگاه ها و بخش خصوصی است و اینکه یک زبان مشترک بین دولت، بخش خصوصی و بخش پژوهشی بوجود بیاید که در صورت دستیابی به این اهداف شاهد یک جهش بزرگ در زمینه فناوری اطلاعات در کشور خواهیم بود.

وی در رابطه با تقویت زیرساخت های اینترنتی و همچنین تولید محتوا تصریح کرد: زیرساخت های ارتباطی در کشور بسیار جلوتر از محتوا و اپلیکیشن ها به ویژه دربحث اپلیکیشن های فارسی زبان حرکت کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها