پس از آن‌که آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد، از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل موضعگیری‌اش درباره رفع فیلتر فیسبوک بشدت انتقاد کرد، روابط عمومی وزارت ارتباطات در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمود واعظی در اظهارات اخیر خود صحبتی از رفع فیلتر نکرده است؛ در همین حال وزیر ارتباطات هم گفت: براساس نظر رئیس‌جمهور، موضوعات مرتبط با شبکه‌های اجتماعی قبل از هر اقدامی در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی فضای مجازی بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۹۸۸۸

محمود واعظی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا، درباره دلایل بروز ابهاماتی برای کاربران واتس‌آپ افزود: این موضوع در یکی از جلسات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و با توجه به نقصان شرایط رای‌گیری در جمع‌بندی نهایی، در جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس‌جمهور مطرح شد. وی ادامه داد: براساس نظر رئیس‌جمهور مقرر شد قبل از هر اقدام، این مطلب و دیگر موضوعات شبکه‌های اجتماعی در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی فضای مجازی مطرح و پس از بررسی پیشنهادهای اجرایی برای تصمیم‌گیری به این شورا اعلام شود.

پیشتر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص فیلتر کردن واتس‌آپ گفته بود که ما بر این باوریم هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی نباید به دلیل مسائل اقتصادی و تسهیلاتی که برای کاربران فراهم می‌کند، فیلتر شود؛ مگر این‌که این شبکه‌ها مضرات دیگر یا بحث مشکلات اخلاقی را به دنبال داشته باشند.

به گفته وی، براساس نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن این‌که این شبکه‌ها می‌توانند تسهیلاتی در خدمت کاربران قرار دهند، امیدواریم در داخل کشور هم بتوان شبکه‌های مشابهی را طراحی کرد تا ارتباطات مردم سریع‌تر و راحت‌تر صورت بگیرد.

سخنان علم‌الهدی موضوع بیانیه وزارت ارتباطات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم درباره سخنان آیت‌الله علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد، بیانیه‌ای صادر کرد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در این بیانیه آمده است: محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رفع فیلتر فیسبوک تاکنون هیچ‌گونه مصاحبه‌ای نداشته و این موضوع مربوط به حوزه کار کمیته تعیین مصادیق مجرمانه است. این بیانیه افزوده است: قطعا حضرت آیت‌الله علم‌الهدی استحضار دارند اعلام مطلبی از تریبون نماز جمعه که بازتاب اجتماعی دارد، نباید صرفا براساس شنیده‌ها و اطلاعات نادرست باشد و بهتر بود در صورت ابهام نیز قبل از اعلام صحت و سقم مطلب، اطلاع کامل حاصل می‌کردند.

توضیحات دفتر تبلیغات اسلامی

دفتر تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای به ارائه توضیحاتی درباره اظهارات منتشر شده به نقل از وزیر ارتباطات پرداخت.در این اطلاعیه با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تلاش وی برای رفع فیلتر فیسبوک آمده است: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دعوت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در روز پنجشنبه یازدهم اردیبهشت به منظور بازدید از مرکز ملی پاسخگویی به پرسش‌های دینی و شرکت در جشنواره تبلیغ نوین و دیدار با مراجع عظام تقلید در قم حضور یافت. با توجه به فضای ایجاد شده برای طلاب و فضلای اهل فن برای حضور در عرصه‌های مختلف تبلیغی از جمله فضای مجازی، یکی از برنامه‌های ایشان جلسه با مدیران مرکز ملی پاسخگویی به پرسش‌های دینی با هدف رفع موانع و مشکلات فنی در این عرصه بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات به هیچ وجه در اظهارات خود صحبتی از رفع فیلتر فیسبوک به میان نیاورد؛ بلکه با توجه به اظهارات مدیران مرکز مبنی بر امکان حضور پاسخگویان این مرکز در فضاهایی نظیر فیسبوک، ضمن تشویق این امر از آثار مثبت حضور متخصصان دینی در فضای مجازی سخن گفت و بر توانایی مدیریت این فضا تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها