خرید ویزای جعلی به مبلغ 5 هزار دلار

رویای استرالیا شگرد کلاهبردار بود

مرد تبهکار اطراف سفارتخانه‌های اروپایی دستگیر شد

کلاهبرداری با جعل ویزای شینگن

در اوایل مرداد ماه سال جاری مردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 تهران از کلاهبرداری که مدتی قبل از پسرش انجام شده خبر داد.
کد خبر: ۷۱۰۷۱۶
کلاهبرداری با جعل ویزای شینگن

اوایل مرداد ماه امسال مردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 تهران از کلاهبرداری که مدتی قبل از پسرش انجام شده خبر داد و گفت: اوایل تابستان پسرم تصمیم گرفت به اروپا سفر کند اما هرچه تلاش کرد نتوانست خودش ویزا بگیرد تا اینکه چندی پیش، مقابل سفارت یکی از کشورهای اروپایی با فردی آشنا شد که مدعی بود می تواند ویزای شینگن، اروپا و دیگر کشورها را برای مشتریانش بگیرد.

مرد شاکی افزود: پس از مدتی رفت و آمد به دفتری در غرب تهران مبلغ30 میلیون تومان به آن مرد دادیم و قرار شد او ظرف مدت کوتاهی ویزای پسرم را بگیرد که همین طور هم شد. پس از اخذ ویزا ، اوایل خردادماه به همراه پسرم به فرودگاه رفته و او را راهی اروپا کردیم. قرار بود پسرم ابتدا به یکی از کشورهای همسایه رفته و از آنجا راهی اروپا شود اما وقتی از ایران خارج شد حدود یکماه از او بی خبر بودیم تا اینکه پس از پیگیری های زیاد متوجه شدیم او را به جرم داشتن ویزای جعلی دستگیر کرده و در زندان به سر می برد؛ در نهایت با پیگیری های فراوان پسرم از زندان آزاد شد و به ایران بازگردانده شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 5، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده و با شناسایی محل های تردد متهم در اطراف سفارتخانه های کشورهای اروپایی، کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری متهم شده و بلافاصله متهم جهت انجام تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم 43 ساله بنام «فرشاد» پس از دستگیری هرگونه اطلاع از جعلی بودن ویزا را منکر شد و فرد دیگری به نام «امیر» را به عنوان متهم اصلی معرفی و مدعی شد:چندین سال است که با «امیر» در زمینه تهیه ویزا همکاری می کنم.

با وجود ادعای «فرشاد» در مورد بیگناه بودن، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس اسناد و مدارکی مبنی بر گناهکار بودن «فرشاد» ارائه کردند؛ همزمان و با شناسایی شاکی دیگری در پرونده، فردی با مراجعه به پایگاه دوم آگاهی گفت: این مرد (متهم) قرار بود تا برای من ویزای اروپا بگیرد اما از من هم کلاهبرداری کرد و من نیز از او شکایت دارم.

سرهنگ افشار احسانی فر، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:با توجه به مراجعه تعدادی از شکات به پایگاه دوم آگاهی و شناسایی متهم از سوی این افراد و با توجه به افزایش ارتکاب دیگر جرایم ارتکابی از سوی متهم، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و بویژه در مناطق صادقیه، بزرگراه اشرفی اصفهانی، آیت الله کاشانی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا با مراجعه به پایگاه دوم پلیس اگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی نسبت به شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود اقدام کنند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها