معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بدهی‌های معوقه تئاتر تا پایان شهریور تسویه می‌شود

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در حاشیه دیدار از نمایش «اولیور توئیست» به کارگردانی اصغر خلیلی، گفت: تا پایان شهریور ماه بدهی‌هایی که معاونت هنری از سالها قبل نسبت به گروه های نمایشی و هنرمندان داشته است، تسویه خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۹۹۱۲
بدهی‌های معوقه تئاتر تا پایان شهریور تسویه می‌شود

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته 3 شهریور ماه از نمایش «اولیور توئیست» به کارگردانی اصغر خلیلی دیدن کرد.

مرادخانی قبل از آغاز اجرای نمایش با حضور در پشت صحنه با کارگردان و عوامل کار دیدن کرد و به صحبت های آنها گوش داد.

اصغر خلیلی در این دیدار با تشکر از مدیریت تالار حافظ گفت: باید از زحمات خانم فرشته حبیبی تشکر ویژه بکنم چون من خودم در سیستمی دیگر مدیر هستم آرزو می کنم ای کاش در هر سیستم مدیریتی، ما نیرویی مثل خانم حبیبی داشتیم.

پرداخت بدهی تئاتری ها تا پایان شهریور

خلیلی در بخش دیگری از صحبت هایش با معاون هنری گفت: نمایش «اولیور توئیست» قابلیت اجرا در تالار وحدت را داشت اما در نهایت گروه مجبور به اجرا در تالار حافظ شدند که این مسئله مرا دلگیر کرد.

مرادخانی نیز در جمع خبرنگاران از تسویه شدن بخشی از بدهی ها تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: معاونت هنری از گذشته سه میلیارد و 400 میلیون تومان بدهی دارد که تا آخر این ماه قرار است یک میلیارد از این بدهی ها پرداخت شود. این بدهی ها مربوط به سالهای گذشته است و کمتر به دوران معاونت من برمی‌گردد بنابراین اولین سیاست ما پرداخت و تسویه بدهی های گذشته است و تلاش می کنیم هرچه سریعتر آنها را پرداخت کنیم تا سیستم بتواند نفس بکشد.

وی با اشاره به بدهی که معاونت هنری نسبت به گروه های نمایشی دارد، افزود: اکثر گروه های نمایشی از سال ها قبل طلبکار هستند بنابراین در اولین قدم تلاش می کنیم تا 25 شهریور ماه بدهی های آنها را صاف کنیم. بقیه بدهی ها هم از طریق آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می شود چون آقای وزیر قرار است با سازمان های مختلفی برای پرداخت این بدهی ها وارد مذاکره شود.

بدون بودجه شورای حمایت تشکیل نمی شود

مرادخانی درباره تشکیل نشدن شورای حمایت از آثار نمایشی گفت: ما در بخش‌های دیگر مثل حوزه موسیقی هم تعهدات دیگری داریم که بعد از پرداخت بدهی هنرمندان تئاتر به سراغ آنها می رویم. همچنین در شرایط کنونی فعلا شورای حمایت تشکیل نخواهد شد چون در هر جلسه این شورا حداقل 200 میلیون تومان متعهد می شود که باید قادر باشد همان لحظه این پول را پرداخت کند بنابراین تا زمانی که وضعیت بودجه ما مشخص نشود و بدهی ها را تسویه نکنیم این شورا تشکیل نخواهد شد.

معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به تلاش برای پیشرفت تئاتر از لحاظ اقتصادی، گفت: ما باید به سمتی برویم که اقتصاد تئاتر بتواند پیشرفت کند. تئاتر را باید بین مردم ببریم تا خود مردم بتوانند هزینه آن را پرداخت کنند. متاسفانه در طول این سالها ما نتوانستیم مثل سینما از حضور تهیه کننده و مدیر تولید متخصص استفاده کنیم اما یکی از وظایف ما است که از تربیت و شناسایی مدیر تولید در تئاتر حمایت کنیم.

مرادخانی با اشاره به تسویه حساب با گروه های نمایشی، افزود: آقای مستخدمی خزانه دار معاونت هنری لیستی از تمامی هنرمندان طلبکار تهیه کرده و در اختیار من قرار داده است. ما حدود یک میلیارد تومان پول گرفته ایم که با بررسی های انجام شده بدهی هنرمندان کمتر از یک میلیارد می شود بنابراین به راحتی می توانیم حسابمان را با این دوستان تسویه کنیم.

تقدیم نمایش به وزیر ارشاد به خاطر حضور رد نگاه و اندیشه اش در تئاتر

در انتهای نمایش اصغر خلیلی با تشکر از حضور علی مرادخانی به حضور هنرمندان مختلف در این اجرا اشاره کرد و گفت: با احترام از حضور گران‌سنگ جناب آقای بیژن بنفشه خواه که از پیشکسوتان عرصه هنر هستند، باید اشاره کنم من دو سال منتظر اجرای نمایشی که امشب دیدید، بودم چون در دولت قبلی امکان اجرای آن فراهم نشد.

وی افزود: به خاطر فضای بازی که در تئاتر ایران در این چند وقت اخیر ایجاد شده است و من در مدت آماده سازی این نمایش دیدم که آقای مرادخانی و طاهری با چه مدیرتی از تئاتر حمایت کردند، نمایش خودم را به مردی تقدیم می کنم که امشب حضور ندارد، اما رد نگاه و اندیشه اش حضور دارد، نمایش امشب را تقدیم می کنم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقای علی جنتی که نگاه نو و درستی به تئاتر ایران دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها