حادثه در جهان

10 کشته در معبد هندی

بر اثر ازدحام جمعیت در مراسمی که در یک معبد در مرکز هند برگزار شد، ده نفر کشته و بیش از 60 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۷۰۹۷۷۲

این حادثه هنگام حرکت جمعیت در معبدی در ایالت مادایا پرادش در مرکز هند رخ داد و اجساد قربانیان به پزشکی‌قانونی و مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. ‌/‌ واحد مرکزی خبر

بازداشت وزیر به اتهام قاچاق کودکان

وزیر کشاورزی نیجر به اتهام همکاری با یک گروه تبهکاری در زمینه قاچاق کودکان بازداشت شد.

بازداشت عبدو لابو، وزیر کشاورزی نیجر در حالی انجام شد که در ماه ژوئن 17 نفر از جمله همسر وی و چند نفر از همسران چهره‌های شاخص سیاسی این کشور در جریان تحقیقات پلیس درباره شبکه‌های قاچاق کودکان بازداشت شده بودند. پلیس نیجر احتمال می‌دهد افرادی را که بازداشت کرده است، در قاچاق کودکان از نیجریه به این کشور مشارکت داشته باشند. تحقیقات از وزیر بازداشتی ادامه دارد. ‌/‌ پایگاه خبری پلیس

4 کشته در شورش زندان برزیل

زندانیانی که خواستار برخورداری از امکانات در یکی از زندان‌های کشور برزیل بودند، پس از شورش چهار هم‌سلولی خود را کشتند.

یک افسر پلیس در مرکز ایالت کاسکاول در این باره گفت: زندانیان در پی این شورش و ارتکاب چهار جنایت، دو مامور زندان را که قصد پایان دادن به شورش آنها را داشتند نیز به گروگان گرفتند.

میگل لانلا افزود: اجساد چهار زندانی کشته شده به پزشکی قانونی منتقل شده است و تلاش برای پایان دادن به این شورش همچنان از سوی مقامات زندان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: 80 درصد از تاسیسات زندان که 1400 زندانی را در خود جا داده تحت کنترل زندانیان قرار دارد. ‌/‌ ایرنا

120 زخمی در زلزله کالیفرنیا

زمین‌ لرزه نسبتا شدیدی مناطقی از کالیفرنیا را به لرزه درآورد و باعث زخمی شدن 120 نفر شد.

وقوع این زمین‌لرزه با قدرت 6 ریشتر موجب ریزش برخی از ساختمان‌های قدیمی، آتش سوزی و قطعی برق شد. مقامات محلی کالیفرنیا اعلام کرده‌اند در پی این زمین‌لرزه 15 ساختمان دیگر قابلیت سکونت ندارد.

طبق اعلام مقامات داخلی کالیفرنیا، بسیاری از ساختمان‌های آسیب‌دیده در مناطق قدیمی و مرکزی قرار داشتند و خانه‌ها و ساختمان‌های جدید که از مرکز شهر دور بودند، خسارت کمتری دیده‌اند اما با این حال برق بسیاری از مناطق قطع شده است.

بر اثر این حادثه طبیعی 120 نفر مصدوم شدند که وضع جسمی سه نفر از آنان وخیم گزارش شده است. ‌/‌ ایسنا

خطر آتش‌سوزی در کمین 500 خانوار آمریکایی

در پی گسترش سریع آتش‌سوزی در نزدیکی شهر ویورویل در ایالت کالیفرنیای شمالی آمریکا ساکنان 150 خانه محل زندگی خود را ترک کردند.

لیلی ویات، سخنگوی دفتر خدمات اورژانسی فرماندار کالیفرنیا در این باره گفت: آتش تعدادی واحد تجاری و تاسیسات از جمله فرودگاه و دبیرستان را در معرض خطر قرار داده است.

همچنین دانیل برلانت، سخنگوی آتش نشانی نیز گفت: این آتش سوزی در نزدیکی بزرگراه 299 که راه اصلی رسیدن به این شهر است آغاز شد و شعله‌های آتش به سرعت در حال گسترش در منطقه است. / واحد مرکزی خبر

گوشی تلفن همراه ترکید زن سوخت

شارژ طولانی یک گوشی هوشمند و انفجار آن باعث سوختگی شدید یک زن بیست و چهار ساله شد.

این حادثه هنگامی رخ داد که زن جوان کنار تلفن همراهش که در حال شارژ بود خوابیده بود که که با سوختگی بدنش از خواب بیدار شد.

دیون باکستر همان موقع متوجه شد، گوشی وی آن قدر داغ شده که نمی‌تواند به آن دست بزند. خانواده‌اش که با صدای کمک خواهی او بیدار شده بودند، وی را که دچار سوختگی شده بود به بیمارستان منتقل کردند. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها