رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مشمولان تا یک سال پس از فراغت از تحصیل برای ادامه تحصیل و یا اعزام به خدمت، مهلت دارند.
کد خبر: ۷۰۹۵۴۱
مشمولان یک سال پس از فراغت تحصیل مهلت دارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار سید حمید صدرالسادات در خصوص مهلت افرادی که به سن مشمولیت رسیده اند، گفت: کسانی که وارد سن مشمولیت می شوند اگر حین تحصیل باشند، براساس قانون، یک سال پس از فارغ التحصیلی برای ادامه تحصیل و یا اعزام به خدمت، مهلت دارند.

وی افزود: به عنوان مثال افرادی که مهر ماه سال 92 فارغ التحصیل شده اند تا ابتدای مهرماه ماه امسال فرصت دارند تا درخواست خود را در مراکز پلیس+10 ثبت کنند در غیراینصورت غیبت کرده اند.

رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: غیبت کمتر از 3 ماه، 3 ماه و بیشتر از آن، 6 ماه اضافه خدمت به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه، قانون برای مشمولانی که در دانشگاه ها تحصیل می کنند، زمانی را برای معافیت تحصیلی تعیین کرده است، افزود: در مقطع لیسانس، به فرد اجازه داده شده تا 5 سال تحصیل کند و در قانون پیش بینی شده درصورتی که در این مدت، تحصیلاتش به اتمام نرسید باید پس از اخذ درخواست کمیسیون موارد خاص دانشگاه به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کرده تا ادامه تحصیل خود را یک سال تمدید نماید.

سردار صدرالسادات گفت: به دنبال آن هستیم تا ارتباط سیستمی ما با دانشگاه ها برقرار شود تا دیگر نیاز به مراجعه افراد به سازمان وظیفه عمومی نباشد و دانشجویان درخواست خود را به مراکز پلیس + 10 ارائه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها