رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

حذف پالم در لبنیات از اول مهر

رئیس سازمان غذا و دارو از حذف روغن پالم دارای مجوز در ۸ محصول لبنی از اول مهر خبر داد و گفت:‌ روغن پالم سم نیست، و در تمام دنیا مصرف می‌شود و مطلوب‌تر از روغن جامد هیدروژنه است، همچنین، انتشار اسامی متخلفان لبنی با قوه قضاییه است.
کد خبر: ۷۰۹۱۰۹
حذف پالم در لبنیات از اول مهر

رسول دیناروند در حاشیه نشست خبری درباره تشریح عملکرد یکساله سازمان غذا و دارو در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره وضعیت افزایش قیمت دارو در 6 ماهه دوم امسال اظهار داشت: به هیچ عنوان افزایش قیمت دارو نخواهیم داشت و فقط برای تولید داروهایی که دچار زیان نشوند اصلاح قیمت صورت می‌پذیرد و حتی کاهش قیمت دارو به خصوص داروهای وارداتی را خواهیم داشت. به هر حال حمایت‌هایی که بیمه‌ها در حال حاضر از روند دارویی انجام می‌دهند در شرایطی است که از سال گذشته و با نوسانات ارز 60 درصد قیمت داروهای داخلی گران شد و از آن طرف صد درصد داروهای وارداتی نیز گران‌تر شد.

وی درباره برخی نگرانی‌ها از ضعف آزمایشگاه‌ها و در زمینه مواد غذایی عنوان کرد: آزمایشگاه‌ تنها ابزار رسیدگی و بررسی مواد غذایی نیست، بلکه بازرسی‌ها از محل و کنترل‌ها و حضور مسئول فنی از جمله ابزار دیگر این روند را تشکیل می‌دهد؛ البته شاید در برخی مواقع نمونه‌هایی وجود داشته باشد که آزمایشگاه در تشخیص صحت سلامت آن ناتوان باشد ولی در بسیاری از موارد اینطور نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو در رابطه با مسئله روغن پالم عنوان کرد: روغن پالم خوراکی است و مصرف آن در ایران و جهان مجاز است و نمی‌توان آن را ممنوع کرد ولی سیاست‌های تغذیه‌ای وزارت بهداشت برای کاهش مصرف روغن پالم است ولی واردات آن ممنوع نخواهد شد بلکه باید فرهنگ‌سازی صورت پذیرد تا مصرف روغن در بین ایرانیان کاهش یابد، از آن طرف مصرف شیرینی باید محدود شود. مردم باید سرخ‌کردنی کمتر مصرف کنند و اصلاً روغن جامد گیاهی مطرف نکنند بنابراین توصیه‌های ما نمی‌تواند با ممنوعیت باشد زیرا این کار نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان نیز نمی‌توان با این روند پیش رفت.

دیناروند ادامه داد: لبنیاتی که پالم بدون مجوز استفاده کرده بودند برخورد لازم با آنان شد و نظارت‌ها همچنان به صورت جدی نیز ادامه خواهد داشت و حتی تولیدکنندگان لبنیات نیز به این مسئله واقف شدند که از چربی‌ گیاهی کمتر استفاده کنند و حتی بر این اساس همان 8 محصولی که مجوز چربی گیاهی داشتند نیز برای آنان روند اصلاحی صورت می‌پذیرد و از اول مهر در این محصولات نیز استفاده از چربی گیاهی متوقف می‌شود..(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
۰
۰
یعنی از الان نمی تونن حذف كنند یا می خوان تو این یك ماه انباراشون خالی شه!!!؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها