وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به پیشرفت در عرصه صنایع و تجهیزات دریایی گفت: قادریم زیر دریایی های تا ۵۰۰ هزار تن را از مبنا طراحی و تولید کنیم.
کد خبر: ۷۰۹۰۹۵
قادریم زیر دریایی های ۵۰۰ هزار تنی بسازیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اکنون زنجیره کامل فضایی اعم از مواضع پرتاب، حاملها، ماهواره ها، ایستگاه های مدیریت ماهواره در مدار و ایستگاه های دریافت را در اختیار داریم.

سردار سرتیپ ‌حسین دهقان در مراسم روز صنایع دفاعی با ارائه گزارشی از پیشرفت های این صنعت در حضور رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران پس از 35 سال اکنون در جایگاهی بسیار رفیع به عنوان قدرتی تاثیرگذار در عرصه های منطقه ای و جهانی ایفای نقش جدی می کند.

وی با اشاره به رونمایی از محصولات جدید دفاعی با حضور رئیس جمهور افزود: در مجموعه صنایع دفاعی بیش از هزار محصول تولید می کنیم که امروز حدود 470 فقره از آن در قالب سیستم های کامل زیر مجموعه ها و موادی به دست آمده است که ما را از بیگانگان بی نیاز می کند.

سردار دهقان گفت: طبق برنامه در دوره ای حدود دو ساله قادر خواهیم بود مواد اولیه گلوگاهی خود را به طور کامل در داخل تامین کنیم که این با استفاده از ظرفیت های دانشی تحقیقاتی ، تولیدی و صنعتی داخلی قابل تحقق است.

وزیر دفاع افزود: تلاش مان بر این است که ظرفیت شرکت های دانش بنیان را برای تامین نیازهایمان در اختیار بگیریم که بر این اساس اکنون با 170 شرکت دانش بنیان قرارداد همکاری داریم، هزار و 700 شرکت دیگر نیز در حوزه های مختلف تحقیقاتی و تولیدی با ما همکاری می کنند.

وی گفت: در 31 مرکز استان و شهرستان نیز که از مراکز دانشگاهی خوب و توانمند بهره مندند دفاتر شهید فهمیده را مستقر کرده ایم و در این مدت با بیش از 35 هزار نخبه ارتباط برقرار کرده ایم.

سردار دهقان پوشش حمایتی از 13 هزار پایان نامه دکتری در مراکز آموزش عالی ، ایجاد ارتباط با 91 دانشگاه فنی و مهندسی در مناطق مختلف کشور و ایجاد دفتر در 51 دانشگاه دانشگاه و به خدمت گرفتن شش هزار نخبه وظیفه در مجموعه صنایع دفاعی را از دیگر دستاوردهای این وزارتخانه برشمرد.

وی گفت: صنایع دفاعی مدعی است که اکنون پیشران و موتور محرکی برای حوزه های فنی ، دانشگاهی و تحقیقاتی است.

وزیر دفاع با اشاره به بهره مندی کشور از زنجیره کامل فضایی افزود: کمتر کشوری را می توانیم ببینیم که این زنجیره را به طور کامل در اختیار داشته باشد.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: همانطور که در حوزه موشک های زمین به زمین ملاحظه کردید اکنون در انواع مختلف این موشک با سوخت جامد و مایع، از توان بسیار بالا بهره مندیم.

سردار دهقان افزود: آنچه برای ما بسیار اهمیت دارد این است که همه تلاشمان را معطوف کرده ایم که بتوانیم به طور مستمر برد ، دقت اصابت، قدرت تخریب و قدرت پوشانندگی این موشک ها را در قبال جنگ های الکترونیک دشمن افزایش و نیز میزان و زمان نگهداری و روانه سازی آن را کاهش دهیم.

وی گفت: اکنون از نظر دقت در اصابت موشک ها به جز موشک های برد بلند در دیگر موشک ها به اهداف خود دست یافته ایم.

سردار دهقان افزود: اکنون به سمت تولید سیستم های رانش جدید حرکت می کنیم به نحوی که هرچه بیشتر بتوانیم حالت نویزها را بگیریم ماندگاری در آب و قدرت مانورمان را افزایش می دهیم.

وی گفت: اکنون موشک های کروز دریایی ما می تواند تا برد 300 کیلومتر به دقت به اهداف دشمن اصابت کند و در بخش صنایع دفاعی عمدتا جنگ افزارهای سبک، راکت ها و مهمات مختلف، وضع قابل قبولی داریم.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به بازدید رئیس جمهور از هواپیمای اف 4 گفت: هم در سیستم سلاح و هم در عمردهی این هواپیما کاملا توانسته ایم آن را با طراحی برگرفته شده از جنگ افزارهای مشابه تولید کنیم.

سردار دهقان همچنین تولید پهپادها را در صنایع دفاع قابل قبول دانست و افزود: باید سه محدودیت سقف پروازی، مقابله با جنگ الکترونیک و مداومت پروازی را از تولید این نوع پرنده حذف کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها