در این فیلم حدود 4 دقیقه ای بیننده شاهد سفری منحصربفرد از قلب اقیانوس اطلس شمالی خواهد بود که مسافر به جای کشتی سوار بر اتومبیل است.
کد خبر: ۷۰۸۹۳۹
سفری منحصربفرد با اتومبیل از قلب اقیانوس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آتلانتیکو، اقیانوس اطلس دارای یک جاده اتومبیل رو است. جاده ای که از اقیانوس اطلس شمالی عبور کرده و جزایر مختلف متعلق به نروژ را به یکدیگر متصل می‌کند.

عبور از اقیانوس اطلس از طریق این جاده با عبور از 12 پل با ارتفاع کمی از سطح آب های اقیانوس انجام می شود ، بنابراین برخورد امواج قدرتمند به اتومبیل واقعه ای نادر در این جاده محسوب نمی شود.

احداث این جاده در سال 1983 آغاز و در هفتم ژوئیه 1989 پایان یافت. پس از افتتاح پل ها این جاده بلافاصله به جالب ترین تفریح نروژ مبدل شد و در سال 2005 این سازه منحصربفرد به عنوان شاهکار معماری نروژی قرن انتخاب شد.

این جاده با عبور از جزایر کوچک نروژ دو شهر مولده و کریستیانساند را به یکدیگر متصل می کند و به مسافران این امکان را می دهد که به جای سوار شدن در کشتی ها با اتومبیل از میان اقیانوس اطلس شمالی عبور کنند.

توریستها به ویژه ترجیح می دهند در فصل پاییز که اقیانوس مواج تر است از آن عبور کنند زیرا سفری بسیار مهیج است. در نقاطی از این جاده زاویه دید به گونه ای است که راننده تصور می کند انتهای جاده در اقیانوس نیمه تمام مانده و برای لحظاتی در ادامه مسیر دچار تردید می شود.

این فیلم فوق العاده را با هم ببینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها