شمار مصدومان زلزله ایلام 353 نفر

اسکان زلزله زدگان ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از دو هزار و 200 تخته چادر گروهی از روز گذشته تاکنون در روستاهای زلزله زده اطراف مورموری برای مردم این مناطق از سوی امدادگران برپا شده است.
کد خبر: ۷۰۷۴۳۷
اسکان زلزله زدگان ادامه دارد

به گزارش مهر، حسین کولیوند افزود: این چادرها در 12روستای بخش مورموری شهرستان آبدانان که دچار آسیب شده اند در طول شب گذشته برای اسکان زلزله زدگان دایر شده است.

وی ادامه داد: کار اسکان و برپایی چادرهای گروهی برای مردم مورموری از ساعت 9 صبح امروز نیز آغاز شده و اسکان این افراد همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: همچنین برای مردم زلزله زده شهر آبدانان نیز دو اردوگاه گروهی در ورزشگاه این شهر دایر و مردم در آنها اسکان یافته اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: این دستگاه خدمات رسان تمام سعی و تلاش خود را برای اسکان مردم زلزله زده شهرستان آبدانان به کار خواهد گرفت.

کولیوند همچنین از مردم این منطقه خواست در تحویل چادرها و اسکان با امدادگران این جمعیت نهایت همکاری و مشارکت را داشته باشند.

توزیع مواد غذایی بین زلزله زدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: 77 هزار بطری آب معدنی و قوطی کنسرو تاکنون زلزله زدگان شهرستان آبدانان پخش شده است.

محمد سلیمانی اظهار داشت: 56 هزار از این شمار بطری آب معدنی و بیش از 21 هزار نیز قوطی کنسرو غذایی است.

وی ادامه داد: بیش از هفت هزار بطری تنها از صبح امروز تاکنون میان آسیب دیدگان پخش شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام بیان کرد: کار پخش آب معدنی و مواد غذایی بین زلزله زدگان شهرهای آبدانان، مورموری و روستاهای اطراف آن از سوی امدادگران این جمعیت همچنان ادامه دارد.

سلیمانی اضافه کرد: برای پخش مواد غذایی از امکانات جمعیت هلال احمر شهرهای مختلف استان و استان های همجوار استفاده شده است.

شمار مصدومان زلزله ایلام 353 نفر اعلام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تا صبح امروز شمار مصدومان زلزله در استان ایلام به 353 نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، درمان و آموزش پزشکی ، «علی دل پیشه» گفت: تا صبح امروز سه شنبه، طبق آمارهای ارسالی از بیمارستان ها و مرکز بهداشتی درمانی بخش مورموری، بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) آبدانان و بیمارستان شهدای دهلران، شمار مصدومان زلزله استان ایلام به 353 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهارداشت: خوشبختانه در این زلزله 6.1 ریشتری موردی از فوت گزارش نشده و از این تعداد مصدوم، 17 نفر از مصدومین همچنان در بیمارستانهای آبدانان، دهلران و دزفول بستری هستند.

مورموری بار دیگر لرزید

زمین لرزه ای با قدرت 4.7 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بعد از ظهر سه شنبه بار دیگر حوالی مورموری در استان ایلام را لرزاند.

به گزارش ایرنا از شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 15 و 2 دقیقه 53 ثانیه رخ داده است.

موقعیت این زمین لرزه 67 / 32 عرض شمالی و 69 / 47 طول شرقی ثبت شده است.

روز گذشته(دوشنبه) وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 ریشتر در بخش مورموری سبب مصدومیت تعدادی از هموطنان و نیز تخریب تعداد زیادی از منازل این منطقه شد.

پس از وقوع این زمین لرزه، پس لرزه ای متعددی در این منطقه رخ داده است.

ثبت 229 زمین لرزه در ایلام طی دو روز

‌مرکز لرزه نگاری کشور از ثبت 229 زمین لرزه در دو روز اخیر در حوالی مورموری خبر داد.

به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژیوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه‌های لرزه‌نگاری این موسسه از ساعت 15:54 مورخ 26 مرداد ماه الی ساعت 12 امروز 28 مرداد تعداد 229 زمین لرزه در حوالی مورموری واقع در استان ایلام ثبت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش از مجموع این تعداد زمین لرزه یک بار به بزرگی بیش از 6 ریشتر، 4 بار بین 5 تا 6ریشتر، 29 بار بین 4 تا 5 ریشتر و 195 بار به بزرگی کمتر از 4 ریشتر اتفاق افتاده است.

زمین لرزه اصلی با بزرگی گشتاوری 6.2 در ساعت 7:02:04 صبح دوشنبه 27 مرداد و بزرگترین پس لرزه‌ها تا این لحظه در ساعت 9:55:51 و 22:38:24 مورخ 27 مرداد با بزرگی 5.8 روی داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها