شمار مصدومان زلزله ایلام 353 نفر

اسکان زلزله زدگان ادامه دارد

۱۲ میلیارد تومان، هزینه بازسازی منطقه زلزله زده آبدانان

استاندار ایلام گفت: ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای باز سازی منطقه زلزله زده مورموری نیاز است.
کد خبر: ۷۰۶۹۹۴
۱۲ میلیارد تومان، هزینه بازسازی منطقه زلزله زده آبدانان

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا مروارید گفت: بنابر پیش بینی اولیه ما هفت میلیارد تومان اعتبار هزینه ای و 5 میلیارد تومان اعتبار عمرانی از محل تملک دارایی های سرمایه ای از وزارت کشور درخواست کرده ایم.

مداوای بیشتر زخمی های زلزله ۶ ریشتری مورموری ایلام

کرمی رئیس ستاد بحران استان ایلام با بیان اینکه بیشتر مصدومان زلزله بخش مورموری آبدانان سرپایی مداوا شده اند،گفت: زمین لرزه 6 و یک دهم ریشتری صبح امروز مورموری حدود ۲۵۰ رخمی داشت که از این تعداد 5 نفر به بیمارستان دزفول اعزام شده اند.

مرکز لرزه‌ نگاری کشوری نیزاعلام کرد: زمین لرزه مورموری ساعت7 و2 دقیقه و5 ثانیه صبح امروز درعمق 10 کیلومتری زمین بوقوع پیوست.

همچنین زمین لرزه ای به بزرگی 4 و هشت دهم در امواج درونی زمین (ریشتر) در عمق 13 کیلومتری زمین ساعت 7 و 31 دقیقه و 34 ثانیه موسیان استان ایلام را لرزاند.

این زلزله در استان خوزستان و بخشهایی از اهواز، شوش ، شوشتر ، اندیمشک و مسجد سلیمان ، استان های کرمانشاه و اراک نیز احساس شد.

دکتر دل پیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت:‌ 29 دستگاه آمبولانس و 6 اتوبوس آمبولانس و3 بالگرد از مرکز استان ایلام و استان های همجوار برای فوریتهای پزشکی به منطقه زلزله زده مورموری اعزام شد.

کمبود آب در منطقه زلزله زده در صدر مشکلات قرار دارد، بر همین اساس ۳ تانکر 12 هزار لیتری از لرستان به منطقه زلزله زده ارسال شد.همچنین دستگاه بسته بندی آب شرب و دستگاه سنجش میکروبی در منطقه مستقر شده است.

فرماندار آبدانان گفت: منازل و تاسیسات زیربنایی مورموری بالای 70 درصد خسارت دیده اند.

عسگری افزود : به علت خسارت شدید به تاسیسات زیربنایی ، آب ،‌ برق و تلفن منطقه زلزله زده قطع شده بود که با تلاش گروه های مسئول ، برق مناطق زلزله زده بخش مورموری آبدانان وصل شد.

وی افزود: از صبح امروز تاکنون 8 پس لرزه دراین منطقه روی داده است که بزرگترین آن 5 ریشتر درساعت 8 و50 دقیقه و40 ثانیه بوده است.

استاندار ایلام نیز گفت: به علت زمین لرزه 4 و9 ریشتری دیشب در بخش مورموری به مردم منطقه از دیشب اطلاع رسانی شده است و مردم با توجه به هشدارهای مسئولان در آمادگی کامل بودند که این امر باعث شد ، تعداد زخمی ها با توجه به شدت زلزله کم باشد.

سلیمانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام درباره اسکان آسیب دیدگان هم افزود : به علت روستایی بودن منطقه ، اولویت ، نجات زلزله زدگان و سپس برپایی چادرهای امدادی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از آمادگی 40 تیم امداد ونجات برای اعزام به مناطق زلزله زده استان ایلام خبر داد.

شفیعی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : هم اکنون 30 تیم امدادی از امدادگران و تیم سگ های تجسس هلال احمر استان کرمانشاه به حال آماده باش در آمده اند .

فرماندار دهلران با اعلام اینکه زلزله دیشب و صبح امروز در دهلران بیش از 35 درصد به ادارات و منازل مسکونی خسارت وارد کرده است افزود: این زلزله تلفات نداشته اما به تاسیسات و منازل خسارت وارد شده است .

وقوع 26 پس لرزه در شهر مورموری

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد : از صبح امروز تاکنون 26 پس لرزه در منطقه زلزله زده مورموری آبدانان روی داده است.

اسکان زلزله زدگان در استادیوم شهر مورموری

نشست اضطراری برای اسکان زلزله زدگان در استانداری ایلام تشکیل شد.

در این نشست مقرر شد زلزله زدگان در استادیوم شهر مورموری اسکان داده شوند.همچنین اعلام شد مشکل آب شرب و انشعاب آب شهر مورموری درحال رفع شدن است و امدادرسانی همچنان به مردم زلزله زده مورموری ادامه دارد.

راه اندازی دستگاه لرزه نگار در دهلران

به منظور مطالعه دقیقتر گسل شهرستان آبدانان و سطح دقیق پس لرزه ها در عمق کانون گسل، دستگاه لرزه نگار موقت در دهلران نصب می شود.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه افزود : این دستگاه لرزه نگاری تا فردا نصب می شود.

فروزی افزود: پس لرزه ها تا 4 روز آینده ادامه دارد و قرار است تا پائیز آینده ایستگاه دائمی لرزه نگاری در دهلران مستقر شود.

همچنین قرار است چهار نفر از پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله کشور برای مطالعه دقیق تر فعالیت گسل مورموری فردا صبح در منطقه زلزله زده کار مطالعاتی خود را آغاز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها