آشنایی با حریفان ایران در جام جهانی بسکتبال

باتجربه‌های سرزمین قهوه

بسکتبال ایران در گرانادای اسپانیا میزبان رقابت‌های قهرمانی جهان یک روز قهوه‌ای به‌‌دلیل دیدار برابر برزیل دارد. مردان سرزمین قهوه با پارسی‌های عرصه توپ و سبد در جام جهانی قبلی هم رودررو شده بودند.
کد خبر: ۷۰۷۰۴۳
باتجربه‌های سرزمین قهوه

برزیل، بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین وقتی نامش وارد حیطه ورزش می‌شود همه به یاد فوتبال می‌افتند اما این کشور در والیبال و بسکتبال نیز پیشینه طولانی و پرافتخار دارد.

فدراسیون بسکتبال برزیل در سال 1935 به عضویت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) درآمد و در آخرین رده‌بندی فیبا با یک پله سقوط و با 222 امتیاز در جایگاه دهم جهان قرار دارد.

برزیل یکی از چهار کشوری است که در این دوره از جام جهانی با مجوز فدراسیون جهانی بسکتبال (وایلد کارت) یا سهمیه اعطایی، فرصت حضور در بازی‌ها را پیدا کرد. بعد از ناکامی در رقابت‌های انتخابی آمریکای جنوبی آنها قصد دارند با تمام قدرت در این دوره از جام جهانی بسکتبال شرکت کنند. بازیکنانی که روبن مگنانو، سرمربی تیم برزیل به اردو دعوت کرده، این موضوع را ثابت می‌کند.

برزیلی‌ها تاکنون 15 بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده‌اند که حاصل آن دو عنوان قهرمانی، دو بار نایب قهرمانی و دو مقام سومی است. تمامی این افتخارات به سال‌های بسیار دور در دهه 60 و 70 میلادی برمی‌گردد اما در این دوره برزیلی‌ها چشم به دستان ستارگانی مانند ورژائو، باربوسا، اسپیلیتر و نه نه دوخته‌اند که با تجربه سال‌ها بازی در لیگ NBA، در اوج پختگی قرار دارند.

نباید از حضور گارد راس خوشفکر و باهوش باشگاه بارسلونا یعنی مارسلینئو هوئرتاس در ترکیب تیم برزیل غافل شد، چرا که قدرت حمل توپ و بازی‌خوانی او حتما به کمک برزیلی‌ها می‌آید.

تیم ملی بسکتبال ایران در یکی از مشکل‌ترین مسابقه‌های خود در این دوره از بازی‌های جام جهانی باید برابر برزیل پر ستاره و مدعی ظاهر شود. وقتی سوت پایان بازی دو تیم در دوره قبل به صدا درآمد تابلوی ثبت امتیازات تالار سینان اردم استانبول، برتری 15 امتیازی برزیلی‌ها را نشان می‌داد.با این حال مردان ایران بعد از چهار سال، بار دیگر برابر حریف صف آرایی می‌کنند تا این بار با داشتن صمد نیکخواه بهرامی و حامد آفاق ـ در دوره قبل غایب بودند ـ توانمندی‌های خود را برابر یکی از باتجربه ترین تیم‌های بسکتبال جهان ارزیابی کنند.

مسابقه یران و برزیل روز نهم شهریور ماه برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها