در طول 6 دهه گذشته یعنی از زمان ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی، همواره یک اصل مطرح بوده و آن اینکه ارتش صهیونیستی قدرتمندترین ارتش منطقه است و هیچ کشوری تاب مقابله با آن را ندارد.
کد خبر: ۷۰۶۸۳۷
التماس‌های صهیونیست ها و تغییر موازنه

تجربه شکست‌های اعراب از این رژیم در چندین جنگ سندی بر این ادعا بوده است. صهیونیست‌ها همواره بر این ادعا بوده‌اند که اگر منطقه آرامش و امنیت می‌خواهد باید مطیع این رژیم باشد در غیر این صورت باید آماده حملات ارتش صهیونیستی باشد.

از زمان ایجاد مقاومت در منطقه بویژه دستاوردهای حزب‌الله لبنان این هیمنه کم کم رنگ باخت و با جنگ های 33 روزه لبنان و 22 رزوه و 8 روزه غزه ابعاد گسترده‌تری از تزلزل شدید در ارتش صهیونیستی آشکار شد.

رژیم صهیونیستی در 16 تیر ماه در حالی حملات گسترده‌ای را به غزه انجام داد و از زمین و هوا و دریا، غزه را آماج حملات خود قرار داد که در طول جنگ یک اصل مشهود بود و آن اینکه ارتش صهیونیستی چنان متزلزل شده که به جای مبارزه با نیروهای مقاومت، به کشتار زنان و کودکان می‌پردازد. به عبارتی صهیونیست ها جامعه هدف خود را تغییر داده و توان نظامی آنان در حد کشتار زنان وکودکان آن هم در جنگ هوایی و حمله توپخانه‌ای است.

صهیونیست ها با برجسته سازی آمار کشتارهای غزه و ویران سازی زیر ساخت‌های این منطقه در حالی تلاش کرده‌اند تا ابعاد تزلزل ارتش را پنهان سازند که روند مذاکرات آتش بس در قاهره نیز ابعاد جدیدتری از این تزلزل را نشان داد.

نخست آنکه برخلاف روند سازش که هر آنچه صهیونیست ها می گفتند تشکیلات خودگردان به دلیل هراس از تبعات نظامی آن،به آنها تن می‌دهد، اکنون گروه‌های مقاومت با تکیه برتوان دفاعی خود، در برابر فشارهای صهیونیست ها و متحدان غربی و عربی آنها ایستادگی کرده و بر لزوم احقاق حقوق فلسطینی‌ها آن هم در غزه و کرانه باختری تاکید دارند. عدم رویکرد صهیونیست‌ها به ترک مذاکرات و بازگشت به عرصه نظامی، نشانه‌ای مهم از تزلزل و بحران در ارتش صهیونیستی است که تاب جنگ جدید را ندارد هر چند که صهیونیست‌ها با ادعای رویکرد دموکراتیک به دنبال پنهان سازی این حقیقت هستند.

اما نکته بسیار مهم‌تر واژگان سران این رژیم در قبال مذاکرات آتش بس است. نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست ها تاکید می کند در صورتی که امنیت اسرائیل تضمین گردد حاضر به پذیرش توافقات قاهره می باشد. سایر سران صهیونیست‌ نیزاصل تامین امنیت این رژیم را شرط آتش بس عنوان می‌کنند. هر چند آنها در ورای این سخنان به دنبال خلع سلاح مقاومت هستند اما سراسیمگی آنها برای تأمین امنیتشان نشانگر آن است که ارتش صهیونیستی دیگر تکیه‌گاه مطمئنی نیست و صهیونیست ها اجباراً به سمت التماس برای رسیدن به امنیت روی آورده‌اند.

رفتارهای صهیونیستها در مذاکرات قاهره گواه این حقیقت است که ارتش صهیونیستی دیگر آن ارتش ادعایی نیست و حتی توان مقابله با گروه‌های کوچک مقاومت در چند کیومتری اراضی اشغالی را نیز ندارد چه رسد به آنکه بخواهد جنگی منطقه‌ای راه اندازد، شاید به پشتوانه همین حقایق است که هنری کیسینجر نظریه پرداز بزرگ آمریکایی می‌گوید اسرائیل تا 10 سال دیگر بیشتر دوام نخواهد آورد.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۰
۰
خیلی خوشبینانه فكر میكنی عزیز.. كل دنیا به دست صهیونیست ها اداره میشه . پاشنه آشیل آمریكا یهودی ها هستند. این قدر خوش خیال؟؟؟ مطمئن باش اسراییل چند صباح دیگه با یك تاكتیك جدید برمی گرده به غزه تا شكستشو جبران كنه

نیازمندی ها