مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: واردات بنزین از ابتدای امسال کاهش چشمگیری یافته است، به گونه‌ای که در چهارماه و نیم نخست امسال با تسریع در اجرای طرح‌های پالایشی روزانه سه میلیون لیتر و در مجموع ٤١٠ میلیون لیتر نسبت به دوره زمانی مشابه، کاهش واردات بنزین داشته‌ایم.
کد خبر: ۷۰۶۷۳۱

عباس کاظمی در گفت‌وگو با شانا اعلام کرد: واردات بنزین از ابتدای امسال تاکنون به‌دلیل تسریع در بهره‌برداری بخشی از طرح‌های پالایشی و افزایش تولید، کاهش داشت.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون روزانه هفت میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است که براساس نیاز پیش‌بینی شده باید این حجم به ده‌میلیون لیتر می‌رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: کاهش واردات بنزین در شرایطی محقق شده است که مصرف بنزین امسال سه میلیون لیتر در روز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.وی ادامه داد: با تسریع در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، در مجموع ظرفیت تولید بنزین داخلی امسال شش میلیون لیتر افزایش داشته است.

کاظمی تصریح کرد: سال گذشته در کنار مجموع تولید بنزین پالایشگاه‌ها، روزانه ده میلیون لیتر بنزین از طریق واردات و ریفورمیت از پتروشیمی‌ها، دریافت شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر افزایش شش‌میلیون لیتری تولید بنزین امسال نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان امسال روند افزایش تولید بنزین ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به در مدار سرویس قرار گرفتن واحدهای جدید طرح پالایشگاه آبادان در آبان و پالایشگاه اصفهان تا بهمن ماه امسال، گفت: تا پایان سال‌جاری علاوه بر افزایش کیفیت بنزین، افزایش ظرفیت تولید نیز خواهیم داشت.

او به طرح افزایش کیفیت و ظرفیت بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح، در بهار سال آینده پنج‌میلیون لیتر دیگر به میزان تولید کنونی بنزین کشور افزوده خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول با راه‌اندازی فاز اول پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس در پایان سال آینده، ایران از واردکننده به صادرکننده بنزین تبدیل می‌شود.

هم‌اکنون تولید روزانه بنزین پالایشگاه‌های کشور ٦٥ میلیون لیتر در روز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها