مسئول اداره منابع طبیعی آبدانان گفت: محیط‌بان این اداره در حمله یک قلاده خرس به شدت مجروح شد.
کد خبر: ۷۰۶۱۲۲
حمله خرس به محیط‌بانان ایلامی

یعقوب عزیزی افزود: دو نفر از محیط‌بانان این اداره هنگام گشت‌زنی در منطقه جنگلی «نوکول کناره» در محدوده منطقه قرق شده «دینار کوه» مورد حمله یک قلاده خرس وحشی قرار گرفتند. تلاش محیط‌بانان برای نجات از چنگال این خرس نیم‌ساعت به طول انجامید که در پایان با وجود جراحت یکی از محیط‌بانان، آنان موفق به فرار از دست خرس شدند.

وی گفت: محیط‌بانان در این حادثه صدمه‌ای به خرس وارد نکردند و این حیوان وحشی از محل متواری شد.

وی اضافه کرد: 8000 هکتار از عرصه 70 هزار هکتاری جنگل‌های دینارکوه آبدانان از سال 86 تاکنون تحت قرق اداره منابع طبیعی قرار دارد و ده نفر از محیط‌بانان این اداره اکنون به طور شبانه‌روز از منطقه قرق شده دینارکوه مراقبت می‌کنند.

یعقوبی ادامه داد: منطقه عمومی دینارکوه به دلیل قرق هفت ساله و نبود دام و احشام، پوشش مناسب گیاهی و مراقبت‌های محیط‌بانان این اداره به یک محیط امن و مناسب برای رشد و نمو انواع حیوانات وحشی از قبیل پلنگ، خرس، گرگ و انواع گربه‌سانان تبدیل شده است.

شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در 161 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و دارای بیش از هشت زیستگاه مهم حیات‌وحش در کوه‌های مرتفع دینارکوه، کبیرکوه، کاس ماس و شیرهله است و گستره عرصه‌های جنگلی و مرتعی این منطقه به 152 هزار هکتار می‌رسد.

استان ایلام یکی از زیستگاه‌های متنوع حیات‌وحش بوده که تاکنون 194 گونه پرنده، 34 پستاندار، 34 خزنده و 39 گونه ماهی در آن شناسایی شده است‌.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها