رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از تلف شدن یک قلاده خرس قهوه ای در منطقه ارجمند از توابع فیروزکوه خبر داد.
کد خبر: ۷۰۶۱۰۴
خرس قهوه​ای در زیستگاه​های استان تهران تلف شد

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، رضا کرمی گفت: سه شنبه هفته گذشته ماموران اجرایی شهرستان فیروزکوه در حین گشت و پایش ارتفاعات بهنک توابع ارجمند متوجه لاشه خرس عظیم الجثه ای شدند که چند روزی از تلف شدن آن گذشته بود.

وی با بیان اینکه مشکلاتی از جمله خشکسالی، تخریب مراتع و جنگل ها، وجود جاده های متعدد عشایری و ترانزیتی، ساخت و سازها و شکارچیان غیر مجاز عرصه را برای زیست حیات وحش تنگ تر کرده است، اظهار کرد: از سال 1380 این سومین خرسی است که در شهرستان فیروزکوه به دلایل مختلف از جمله شکار و یا تصادف با خودرو تلف شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه شکایت هایی در ماه ها و سال های گذشته مبنی بر حمله خرس به کندوهای عسل و باغات شهرستان نیز به این اداره ارسال شده، تصریح کرد: با توجه به اینکه لاشه این خرس به علت ماندگی و گرمای هوا دچار بوی تعفن و کرم زدگی شده بود در عمل اعلام دقیق علت تلف شدن این حیوان قابل ذکر نیست، لیکن بررسی و تحقیقات در این خصوص انجام خواهد شد.

کرمی ادامه داد: البته وجود خرس در زیستگاه های استان تهران به دفعات گزارش شده و یا توسط محیط بانان استان مشاهده شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از شهروندان خواست با همکاری بیشتر با این اداره زمینه های حفظ و حراست از مواهب الهی و جلوگیری از نابودی حیات وحش را هموار کرده تا بستر مناسبی جهت جذب گردشگر و اشتغال در زمینه گردشگری در شهرستان ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها