به تازگی مستند جدیدی از یک روزنامه‌نگار انگلیسی از قلب و مرکز خلافت داعش در رقه درباره سوء استفاده داعش از کودکان در جنگ، و گوشه هایی از جنایات اعضای این گروه تروریستی منتشر شده است.
کد خبر: ۷۰۶۰۳۱
مستند یک روزنامه‌نگار انگلیسی از خلافت داعش+فیلم

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این مستند توسط یک خبرنگار انگلیسی – فلسطینی به نام "مدین دیریه" از شهر رقه در سوریه که محل استقرار گروه تروریستی داعش است، تهیه شده. این روزنامه نگار، در اقدامی بی سابقه توانست خود را به این گروه تروریستی برساند، و برای نخستین بار گزارشی را از فعالیتهای داخلی این گروه تهیه و منتشر کند.

در تصایر این مستند، عناصر داعش سوار بر تانک‌های آمریکایی به سرقت رفته از ارتش عراق در خیابانهای رقه جولان می دهند. پلیس دینی این گروه تروریستی نیز همواره با خودرو و سلاح در مناطق مختلف رقه در حال گشت زنی است.

در بخشی از این فیلم، یکی از عناصر داعش به یک مغازه‌دار دستور می‌دهد تبلیغات "کفار" را از مغازه خود بردارد؛ از مرد نیز خواسته می شود که پارچه حجاب همسرش را تغییر دهد.

فرمانده گشتی داعش، به خبرنگار می گوید "کسانی که اطاعت نمی‌کنند، مجبور می‌شوند".

همچنین یک مرد به اتهام قتل در یک میدان عمومی به صلیب کشیده می‌شود؛ اجساد بی‌سر سربازان سوری نیز همچنان در پیاده‌رو ها باقی مانده است.

در این فیلم مستند همچنین کودکان 11 تا 14 ساله که به داعش پیوسته اند، در مصاحبه با خبرنگار می گویند که خواستار جنگ با "کفار" هستند.

یک کودک 9 ساله نیز می گوید که قصد دارد به زودی به اردوگاه آموزشی برود تا در آنجا استفاده از کلاشینکوف را برای جنگ با روسیه و آمریکا بیاموزد.

یکی از تروریست‌های داعش که از بلژیک به سوریه آمده از یک کودک 6 ساله می پرسد، آیا می خواهد جهادی باشی و عملیات انتحاری انجام دهد؟ آن کودک نیز تحت فشار این تروریست می گوید "جهادی".

این کودک 6 ساله پس از آن تحت فشار سؤالهای پی در پی تروریست بلژیکی می گوید که "کفار مسلمانان را می کشند".

"ابوموسی" سخنگوی داعش می گوید، کودکان زیر 15 سال به اردوگاه های آموزش "شریعت" برده می شوند و پس از 16 سالگی نوجوانان می توانند در عملیات نظامی شرکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها