گروه تروریستی داعش حدود 80 نفر از اعضای اقلیت ایزدی های عراق را در روستایی در شمال این کشور قتل عام کرده است.
کد خبر: ۷۰۵۹۱۴
داعش 80 ایزدی را کشت

یک قانونگذار ایزدی و دو مقام کرد روز جمعه از این قتل عام اقلیت ها توسط تروریست های داعش خبر دادند.

هوشیار زیباری مقام ارشد «کرد» به رویترز گفت: آنها با خودرو وارد شدند و بعداز ظهر امروز شروع به کشتار کردند. ما معتقدیم که این قتل عام به دلیل اعتقاد مذهبی صورت گرفته است .

یک قانونگذار ایزدی و یک مقام ارشد دیگر کرد گفتند: این کشتارها صورت گرفته و زنان روستا نیز ربوده شده اند.

پیشروی گروه داعش به سمت شمال و مرز منطقه خود مختار کردستان عراق زنگ خطر را برای دولت عراق به صدا در آورد و محرک نخستین حملات هوایی امریکا علیه مواضع این گروه شد.

مهامه خلیل نماینده مجلس ایزدی گفت: وی با روستاییانی که از قتل عام جان بدر برده صحبت کرده است. آنها گفتند این کشتارها ظرف یک ساعت صورت گرفته است.

یکی از ساکنان یک روستا گفته است که یک داعشی در همان منطقه جزئیات خونریزی را در اختیار وی قرار داده است.

این روستایی افزود: وی به من گفت خلافت اسلامی پنج روز صرف تلاش برای متقاعد ساختن روستاییان جهت گرویدن به اسلام کرد و یک نطق طولانی امروز در این مورد ایراد شد سپس مردان را جمع کرده و به ضرب گلوله کشتند و زنان و دختران احتمالا به «تل العفر» منتقل شدند چرا که تروریستهای خارجی در آنجا بسر می برند.

وزیر حقوق بشر عراق نیز روز یکشنبه به رویترز گفته بود که داعش در جریان تهاجم خود به شمال عراق ، دست کم 500 عضو اقلیت قومی ایزدی را کشته است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اكبر.م
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
۰
۰
بفرمایید چكار كنیم؟ برای مردم عراق كه هشت سال به ما تجاوز كرد بگرییم؟ یعنی آنها برای مشكلات ما گریه خواهند كرد؟ كمك مالی خواهند كرد؟ هنگام نیاز از ما حمایت سیاسی خواهند كرد؟

نیازمندی ها