توصیه می شود افراد حساس فیلم را نبینند. گروه تروریستی تکفیری داعش با انتشار ویدئویی پیام خونباری را برای آمریکا فرستاد. در این فیلم که کمتر از 5 دقیقه است جیمز فولی گزارشگر مستقل آمریکایی از سوی یکی از جلادان داعش سر بریده می شود.
کد خبر: ۷۰۷۸۲۲
سر بریده ، پیام خونبار داعش به آمریکا +فیلم + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری های خارجی ،​جیمز فولی فیلم بردار گزارشگر مستقل آمریکایی اهل ایالت نیوهمپشایر در 22 نوامبر سال 2012 در سوریه ربوده شده بود.

در پی دستور باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای بمباران مواضع و نقل و انتقالات گروه تروریستی داعش در عراق ، این گروه چند روز پیش آمریکا را تهدید به مقابله به مثل کرده بودند.

در این فیلم ویدئویی جیمز فولی با سر تراشیده ، روپوش نارنجی به تن و با دستانی که از عقب بسته شده اند روی زمین نشسته و مردی نقابدار و سیاهپوش در کنارش ایستاده است. محل فیلم برداری بیابانی برهوت است که مشخص نیست در کجا قرار دارد.

در ابتدای این فیلم ویدئویی که در سایت تروریست های تکفیری داعش منتشر شد سخنرانی باراک اوباما پخش می شود که در آن رئیس جمهور آمریکا داعش را گروهی تروریست و جنایتکار توصیف کرد که به جان مردم بیگناه افتاده اند. اوباما در این سخنرانی افزوده بود که به ارتش آمریکا دستور بمباران مواضع داعش را در شمال عراق داده است.

پس از آن صحنه هوایی بمباران یکی از مواضع داعش نشان داده می شود و در پی آن نوشته ای مبنی بر پیام به آمریکا روی صفحه نقش می بندد.

فولی و جلادش در برهوت بیابان روی صفحه ظاهر می شوند. فولی می گوید: دولت آمریکا یک جنایتکار است. آنچه به سر من می آید نتیجه جنایات آنها است. من امیدوارم زمان بیشتری داشتم. امیدوارم می توانستم به آزادی و دیدار خانواده ام برای یک بار دیگر امید داشته باشم. افسوس که کشتی پهلو گرفته است. به هر حال، ای کاش آمریکایی نبودم.

فولی سپس پیامی خطاب به برادرش جان که در نیروی هوایی آمریکا کار می کند ، می فرستد.

سپس مرد سیاهپوش که کارد بلندی در دست دارد خود را به عنوان عضو داعش معرفی کرده و می گوید: هر روز نیروی هوایی شما به ما حمله می کند...حملات شما موجب تلفات میان مسلمین شده است... او سپس مستقیما خطاب به اوباما می افزاید: هرگونه اقدامی که جان مسلمانان را در خلافت اسلامی به خطر بیاندازد با ریختن خون مردم شما جبران خواهد شد.

این مرد سیاهپوش به زبان فصیح انگلیسی و با لهجه ای بریتانیایی سخن می گوید. وی سپس به پشت جیمز فولی آمده و کارد را بر گلویش می کشد.برای ثانیه ای تصویر سیاه شده و سپس می توان سر بریده فولی را روی پیکر بی جانش با دستان بسته مشاهده کرد.

جلاد سپس یک روزنامه نگار دیگر آمریکایی به نام استیون سوتلوف که در سال 2013 در مرز سوریه با ترکیه ربوده شده را با همان وضع فولی نشان داده و تهدید می کند که او قربانی بعدی خواهد بود.

جیمز فولی 40 ساله گزارشگر مستقل و با تجربه ای بود که جنگ ها و درگیری های زیادی را برای گلوبال پست ، خبرگزاری فرانسه و سایر رسانه های معتبر پوشش داده بود.

فیلم کامل را ببینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
۰
۰
سرانجام اینكارها جنگی صلیبیست
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
۰
۰
اینها دست شیطان رو از پشت بسته اند به امید روزی كه همه این كفتارها رو زیر پا له كنیم
محسن از زنجان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
۰
۰
سلام خداقسم میدم به وجود مبارك حضرت زینب كبری (س) لعنتشون كن
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
۰
۰
به امید روزی كه داعشی ها رو زیر ماموت له كنیم

نیازمندی ها