مردان 3 برابر زنان می‌نویسند

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد علاوه بر زایش و افزایش تعداد پدیدآورندگان کتاب، شمار پدیدآورندگان مرد، حدود سه برابر بیش از پدیدآورندگان زن است.
کد خبر: ۷۰۵۳۱۲
مردان 3 برابر زنان می‌نویسند

به گزارش جام‌جم، براساس آماری که اخیرا موسسه خانه کتاب از کتاب‌های منتشر شده در تیرماه امسال منتشر کرده، پدیدآورندگان مرد، بیش از سه برابر پدیدآورندگان زن هستند.

در تیر سال 1393 پدیدآورندگان زن 1215 نفر بوده‌اند، درحالی که تعداد پدیدآورندگان مرد 4579 نفر بوده است.

این در حالی است که در تیر سال 1392 پدیدآورندگان زن 1001 نفر بوده‌اند و تعداد پدید آورندگان مرد 3539 نفر بوده است. این آمار نشان می‌دهد نسبت تقریبا سه برابری پدیدآورندگان مرد در مقایسه با پدیدآورندگان زن، در مقایسه یک ماه در دو سال مختلف یکسان بوده است.

همچنین تعداد پدیدآورندگان زن در تیرماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21 درصد و تعداد پدیدآورندگان مرد در تیرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 29 درصد رشد داشته است. این به آن معناست که جامعه نشر کشور با زایش پدیدآورنده مواجه بوده است.

یکه‌تازی مفاتیح‌الحیاه

همچنین فهرست پرتکرارترین کتاب‌های تیرماه امسال اعلام شد و کتاب «مفاتیح‌الحیاه» موفق شد تنها در این ماه، 26 بار تجدیدچاپ شود. «مفاتیح‌الحیاه» نوشته آیت‌الله جوادی‌آملی را مرکز نشر اسرا منتشر کرده است که در تیر سال 93 موفق شده است 26 بار تجدیدچاپ شود.

من زنده‌ام: خاطرات دوران اسارت از سوی نشر بروج 15 بار، قطره‌هایی که دریا شدند: سرگذشت داستانی مشاهیر یتیم توسط نشر مهر امیرالمومنین(ع) ده بار و بشقاب‌های سفره پشت‌بام‌مان: خانواده و ماهواره از سوی نشر جامعه الزهرا (س) پنج بار تجدید چاپ شده‌اند.

قانون‌یار آیین دادرسی کیفری از سوی نشر چتردانش، ایران! جوان بمان! توسط نشر جامعه الزهرا (س) و کتاب‌های اقلیت و آنها از سوی نشر سوره مهر هر یک چهار مرتبه چاپ شده‌اند.

تو، تویی؟!: داستان‌های کوتاه و شگفت‌انگیز نشر ذهن‌آویز و نیز پایی که جا ماند نشر سوره مهر هر یک با سه نوبت چاپ جایگاه‌های بعدی پرتکرارترین کتاب‌ها را از آن خود کرده‌اند.

پرشمارگان‌ترین کتاب‌های تیر کدام‌ها هستند؟

پرشمارگان‌ترین کتاب‌های تیر امسال هم در حالی اعلام شد که کتاب «بی‌خطر برانیم» با 250 هزار نسخه در صدر جدول قرار گرفت. این کتاب را مرکز علمی کاربردی هلال ایران منتشر کرده است. «مداد رنگی‌های هفته» و «تانک پرنده» هریک با 200 هزار نسخه دوم و سوم هستند و بعد از آنها به‌ترتیب کتاب‌های «آموزش رانندگی»، «قرآن و جوانان»، «جوانان و راز نماز» و « با هم بیاموزیم، چگونه خطرات بلایای طبیعی را کاهش دهیم» هر کدام در شمارگان یکصد هزار نسخه قرار دارند.

رشد 32 درصدی تعداد عناوین

در تیر 1393، تعداد 6111 عنوان کتاب منتشر شده است که در مقایسه با 4636 عنوان دوره زمانی مشابه در سال گذشته، افزایش محسوس 32 درصدی را شاهد بوده‌ایم. از این تعداد، 4909 عنوان را کتاب‌های عمومی، 939 عنوان را کتاب‌های کودک و 263 عنوان را کتاب‌های کمک درسی تشکیل می‌دهند. بین رده‌بندی‌های دیویی کتاب‌های حوزه دین با 1316 عنوان در صدر جدول تیرماه قرار دارند. کتاب‌های تیر با شمارگان متوسط 2365 نسخه و قیمت متوسط 116 هزار و 394 ریال به بازار کتاب عرضه شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها