تحقیقات جدید موسسه HRS نشان می‌دهد که لندن همچنان گران‌ترین شهر اروپا برای اقامت است و امسال نیز این رقم 10 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۰۵۰۲۵
لندن همچنان گران‌ترین شهر اروپا

به طور متوسط هزینه اقامت هر شب در لندن، حدود 130 پوند (حدود 700 هزار تومان) خرج برمی‌دارد، این نشان می‌دهد که لندن از پاریس و کپنهاگ که متوسط هزینه هر شب اقامت در آنها 117 پوند است، پیشی گرفته است.

در حالی که لندن گران‌ترین هتل‌های انگلیس را در خود جای داده است، شهر دیگر بزرگی چون ادینبورگ، گران‌ترین شهر در انگلیس است که هزینه 97 پوندی برای اقامت یک شب در هتل‌هایش نشان می‌دهد این شهر نیز با افزایش قیمت 13 درصدی روبه‌روست.

جالب است که پایتخت ولز هم 13 درصد به قیمت هتل‌هایش افزوده است.

در لیورپول اما، قیمت هتل‌ها نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش یافته است و قیمت متوسط اقامت هر شب، 72 پوند است. این رشد قیمت نشان می‌دهد که اقتصاد انگلستان نسبت به سال گذشته با رشد خوبی مواجه بوده است.

جان وست، مدیر بخش انگلیس و ایرلند HRS معتقد است با توجه به بازیابی‌ اقتصادی یکی دو سال اخیر، گردشگری موفق شده دوباره به جایگاه گذشته خود برسد. لندن، کپنهاگ و پاریس گران‌ترین مقاصد گردشگری اروپا هستند. شهرهای لیسبون و آمستردام نیز در مکان‌های بعدی قرار دارند. ضمن این که ارزان‌ترین کشور اروپایی برای گردشگری، لهستان است که متوسط قیمت اتاق‌های شهر ورشو، تنها 72 پوند است.

منبع: Travelandtourismdaily.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها