اخبار 9 صبح سه شنبه 21 مرداد 1393

عرضه بسته خروج از رکود به نخبگان اقتصادی

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور خبر داد:

پیش بینی سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیاردی برای خروج از تورم

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور گفت: اگر فضا برای سرمایه گذاری مناسب باشد و ثبات ایجادشده در اقتصاد کلان ادامه یابد پیش بینی می کنیم مردم برای خروج غیر تورمی از رکود، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند.
کد خبر: ۷۰۴۸۴۸
پیش بینی سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیاردی برای خروج از تورم

محمدعلی نجفی در گفت​وگو با واحد مرکزی خبر در پاسخ به این سوال که قرار است 22 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی و 218 هزار میلیارد تومان از محل بانک ها و فاینانس برای اجرایی شدن بسته خروج غیرتورمی از رکود اختصاص یابد بنابراین چقدر به اقتصاد تزریق می شود؟ افزود: در این زمینه نمی شود یک عدد بیان کرد چون بخش عمده ای از سیاست هایی که در این بسته پیش بینی شده متکی به سرمایه گذاری مردم است.

وی گفت: در ارتباط با سیاست های بخش مالی پیش بینی کردیم برای بعضی از طرح های بزرگ صندوق های خاص آن را تشکیل دهیم.

نجفی ادامه داد: باید این طرح ها را برای مردم توضیح دهیم و میزان سوددهی آن را تبیین کنیم و بعد از مردم بخواهیم در آن صندوق ها سرمایه گذاری کنند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور گفت: 22 میلیارد دلار و 218 هزار میلیارد تومان بانک ها ارقامی است که در اختیار دولت است خارج از این ارقام نیز ارقام بزرگ تری را باید از طریق سرمایه گذاری مردمی انتظار داشته باشیم.

نجفی تاکید کرد: در بند ق تبصره دو در لایحه ای که به مجلس ارسال شد و فردا مطرح می شود این بند را به عنوان یک بند دائمی قانونی درنظر گرفتیم که در آن تا سقف 100 میلیارد دلار اجازه داده شد تا در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی و جایگزینی انرژی های بهتر هزینه شود.

وی افزود: اگر قرار باشد در طول 6 سال این موضوع اجرا شود سالی 15 تا 20 میلیارد دلار از این محل می توانیم انتظار داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها