حقوق بشر در آیات و روایات

وظایف انسان نسبت به حقوق بشر اسلامی

حجت الاسلام صادقی:

باید در برابر زورگویان دنیا خود را قدرتمند کنیم

معاون فرهنگی قوه قضاییه: الان زمانی نیست که در معرض سؤال قرار داشته باشیم که چرا شما به فلسطین کمک می کنید بلکه وضعیت به گونه‌ای شده که ما باید از دنیا بپرسیم چرا به مردم مظلوم غزه کمک نمی کنید
کد خبر: ۷۰۴۷۸۱
باید در برابر زورگویان دنیا خود را قدرتمند کنیم

به گزارش جام جم آنلاین حجت الاسلام هادی صادقی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: در باب کرامت انسان‌ها همه در مقام سخن خوب سخن می‌گویند و اعلامیه هم زیبا می‌نویسند، شعارهایی هم که در سطح بین‌الملل مطرح می‌شود شعارهایی است که بیان می‌کند همه حقوق برابری دارند اما در عمل مسأله چیز دیگری است که با مبانی حقیقی دفاع از کرامت و فهم از کرامت انسان بسیار فاصله دارد.

وی اضافه کرد: فرض کنیم آن‌چه که در اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر آمده است سکولار است و فارغ از هرگونه ایدوئولوژی و جغرافیاست و حقوق همه افراد در این اعلامیه یکسان دانسته شده است اما در عمل هرگز این‌گونه نیست و صاحب اختیار این سازمان‌های بین‌المللی مانند شورای سازمان امنیت ملل و یا نهادهای حقوق بشری یا به دست قدرت استعمار است و یا تحت نفوذ آن‌هاست.

صادقی تأکید کرد: همه این سازمان‌ها و نهادها وقتی پای اروپا و صهیونیست‌ها به میان می‌آید به شدت وارد عمل می‌شوند و اگر یک شهروند اسرائیلی از شنیدن آژیر خطر ترسیده باشد صدای آن آژیر را در سازمان بین الملل می‌گذارند تا همه در سازمان ملل تحت تأثیر قرار بگیرند و دیگران با آن‌ها همدردی کنند.

عضو دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: در مقابل این مظلوم نمایی، در دفاع از مردم مظلومی که روزی هزار تن و یا 10 هزار تن بمبی که بر سر آن‌ها ریخته می‌شود در سازمان ملل تنها به صورت بسیار پراکنده اظهار نظراتی داده می‌شود اما در پشت این اظهارنظرات هیچ‌گونه حمایت و پشتوانه‌ای وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر مبنای اداره جهان در سطح بین‌الملل زور و قدرت است گفت: پیروزمندان جنگ جهانی دوم آمدند این سازمان ملل و ارکان آن را شکل دادند تا قدرت جهانی را بین خودتقسیم کنند و سازو کاری داشته باشند تا نظمی که مورد نظر آن‌هاست را تأمین کنند و با هر کس هم که با این نظم مخالف باشد برخورد خواهند کرد.

حجت الاسلام صادقی اظهار داشت: این غده سرطانی هم برای این ایجاد شده تا حضور اسرائیل در این منطقه بتواند منافع سرمایه داران را تأمین کند، دراعلامیه جهانی حقوق بشر بندهایی وجود دارد که در آن بیان شده که هر فردی حق آزادی در کار، حق آزادی در رفت و آمد و حق معیشت سالم دارد. اما در عمل نه تنها این بندها برای مردم فلسطینی در نظر گرفته نمی‌شود بلکه اگر صدایی هم از جانب فلسطینی‌ها بلند شود می‌گویند شما حق ندارید فریاد بزنید.

وی گفت: ما از محافل بین المللی ناامید شده‌ایم اما این ناامیدی به معنای این نیست که کاری انجام ندهیم در هر حال منطق حاکم بر جهان امروز منطق زور است در این زمان ما نیز وظیفه داریم که در اولین گام خودمان را قدرتمند کنیم نه تنها خودمان بلکه باید بدنه اسلام را قدرتمند نماییم و رهبر نیز تلاش دارند تا این خودباوری را در بین مسلمانان جهان و مستضعفان تزریق کنند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: گام دوم این است که از تمامی ابزارهایی که قدرت می‌آورد استفاده کنیم این ابزارها می توانند هم ابزارهای سخت هستند و هم ابزارهای نرم. ابزارهای سخت مربوط به سلاح است.

وی تأکید کرد: مردم مظلوم فلسطین باید مسلح شوند و ما نیز نه تنها باید به آن‌ها کمک کنیم که این کار را هم حتما خواهیم کرد الان دیگر زمانی نیست که در معرض سؤال قرار داشته باشیم که چرا شما به فلسطین کمک می کنید بلکه وضعیت به گونه‌ای شده که ما باید از دنیا بپرسیم چرا به مردم مظلوم غزه کمک نمی کنید.

معاون فرهنگی قوه قضاییه اظهار داشت: بحث دیگر نیز قدرت نرم است که باید در این راستا علم و دانش را منتشر کنیم مثلا دانش ساخت موشک را به فلسیطینی‌ها بیاموزیم زبان دشمن در حال حاضر تنها زور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت اطلاعات هم بسیار مهم است در حال حاضر کارترهای اطاعاتی وجود دارد که صهیونیست هستند ما نیز باید در مقابل آن ها کارترهایی مناسب بسازیم. تعدد شبکه های برون مزری و توسعه آن بهترین کاری است که صدا و سیما انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها