عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احمدی نژاد و اطرافیانش سیاست را کنار نگذاشته​اند و ممکن است خیز اول خود را برای انتخابات مجلس بردارند.
کد خبر: ۷۰۴۲۹۵
احتمال خیز احمدی نژاد در انتخابات مجلس

محمدحسین صفار هرندی یکشنبه شب در ششمین دوره طرح ولایت دانشجویی در قزوین درباره موضع خود نسبت به محمود احمدی نژاد و احتمال بازگشت وی به عرصه های قدرت گفت: نوع عملی که از رییس دولت نهم و دهم مشاهده می شود گواه این است که وی و اطرافیانش سیاست را کنار نگذاشته اند.

وی در این نشست دانشجویی که با موضوع جریان شناسی سیاسی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد افزود: مدعی نیستم که تمام اقدامات احمدی نژاد تحت تاثیر القائات مشایی بوده اما با توجه به سابقه دیرینه ارتباطم با وی، باید بگویم احمدی نژاد پیش از دولت نهم با احمدی نژاد پس از رییس جمهوری تفاوت های زیادی کرده بود و مشکل اصلی ما با وی نیز در همین تفاوت ها بود.

تعبیر تفکیک جنسیتی غلط است

صفار هرندی همچنین تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران را در راستای سلامت اجتماعی و تکریم جایگاه زنان دانست و تاکیدکرد: تعبیر تفکیک جنسیتی غلط است زیرا هیچ عرصه ای را نمی توان یافت که در آن زنان و مردان از یکدیگر جدا باشند.

وی افزود: اما آنچه شهردار تهران درباره علت این اقدام مطرح کرده و ما نیز موافقیم، این است که ساعات حضور میان زنان و مردانی که در یک اتاق با یکدیگر بسر می برند شاید بیشتر از زمانی باشد که آنها با همسرانشان می گذرانند و این خود در آینده به احساسات و عواطف آنان ضربه می زند.

وی اضافه کرد: این اقدامی در جهت سلامت اجتماعی و تقویت بنیان خانواده است و برخی مواضع مخالف، تنها برای جوسازی است.

صفار هرندی اظهار کرد: طی چند روز اخیر خوشبختانه با شفاف سازی که در فضای رسانه ای کشور انجام شد، حتی زبان مدعیان روزهای اول کوتاه شده است.

وی اضافه کرد: در فضای بین المللی نیز ریشه فضاسازی های رسانه ای برای تخطئه جمهوری اسلامی ایران است.

صفارهرندی پیوند بین جریان داخلی و محیط بین المللی را نگران کننده خواند و افزود: یکی از علایم این پیوند جریان داخلی و خارجی همین جریان غزه بود که رسانه های مدافع شعار ˈنه غزه و نه لبنانˈ در مقابل بمباران و کشتار مردم غزه سکوت کردند.

وی اضافه کرد: همین جریان جاده صاف کن عملیات جریان استکبار علیه ملت ها است و معتقدند که باید دروازه ها را به روی مهاجم باز بگذاریم، لذا باید از وجود چنین جریان ها و اعتقاداتی نگران باشیم.

صفار هرندی به جریان شناسی سیاسی در کشور پرداخت و افزود: در یک تقسیم بندی، جریان های سیاسی طی 30 تا 40 سال گذشته به دو دسته ابتدایی تقسیم می شوند که یکی از این ها معتقد به جدایی جریان دینی از جریان سیاسی اجتماعی است و دسته دیگر اعتقاد دارند که باید از مسیر دین به سراغ مسایل اجتماعی و سیاسی رفت.

وی اظهار داشت: در دسته نخست دو گروه مشخص قرار دارند، یکی کسانی که باورشان این است که نزدیکی و هم کاسه شدن مباحث اجتماعی، منجر به بی اعتباری می شود، پس باید برای نجات آن از دستبرد مباحث اجتماعی و سیاسی جداسازی شوند.

صفار هرندی ادامه داد: شاید مشخص ترین گروه ها در این زمینه همان گروه های جریان ولایتی قبل از انقلاب اسلامی باشند که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) در دیانت آنان باید تردید کرد و البته امروز هم برخی از آنان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: اینها همان جریان هایی هستند که هنگام بروز بحران در سوریه از صحنه فرار کردند و انجمن حجتیه از جمله این گروه ها در ایران قبل و پس از انقلاب هستند که امروز دوباره کار خود را بصورت زیر پوستی آغاز کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم ادامه داد: در بین جریان های سیاسی کشور همچنین باید از گروه هایی نیز یاد کرد که درست در نقطه عکس این جریان قبلی منتها با مضمون مشترک جدایی دین از سیاست قرار دارند، با این تفاوت که وکیل مدافع سیاست در برابر دین هستند و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گروه های مختلفی از آنان وجود داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل تمام این جریان ها جماعتی نیز دین اسلام را به مثابه یک موضوع سیاسی اجتماعی تلقی کرده و برای جزیی ترین مسایل اجتماعی نیز حکم صادر کرده اند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروزه کسانی در کشور معتقدند آنچه در جهان می گذرد رویه ای غیرقابل تخطی است و چاره ای جز پیوستن به جامعه جهانی نداریم.

استیضاح تنها حربه برای نظارت بر وزرا نیست

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به سوال دانشجویی درباره دلیل استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استیضاح اولین و تنها حربه برای مدیریت و نظارت بر کار وزرا نیست و روش های دیگری مانند پرسش، فراخواندن وزیر به مجلس و یادآوری اینکه وزیر باید در منظومه ای به نام قانون مبتنی بر شریعت و اخلاقیات انجام وظیفه کند، می تواند مجلس را از استیضاح بی نیاز نماید، اما در صورتیکه کار شایسته ای از سوی دولتمردان انجام نشود، باید به کارهای دیگر اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به ریاست رییس جمهوری مصرانه اجرای مصوبات حاکم بر عرصه فرهنگی کشور را پیگیری می کند و خوشبختانه چنین عملکردی طی ماه های اخیر توسط این شورا دیده شده است.

صفار هرندی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس نیز گفت: اصلاح طلبان از اکنون خیز برداشته و برای پیروزی در این انتخابات خط و نشان می کشند تا کارهای ناتمام مجلس ششم را در مجلس آینده عملی سازند.

این مسوول یادآور شد: بعید است رییس جمهوری چنین گرایشاتی داشته و راضی باشد چنین حرکاتی در دوره مسوولیت وی اتفاق بیفتد، اما سکوت وی در مقابل این حرکت ها نیز کافی نیست و باید برائت جوید البته گاهی این تبری جستن در سخنان روحانی به روشنی دیده شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۰
كی خیز برنداشته؟!
شما فقط زورتون به این بنده خدا می رسه
F
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۰
این اقای مرادی...خیلی از احمدی حمایت میكنه
ما ایرانیان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۰
یعنی واقعا روش میشه برگرده به سیاست ؟ 8 سال مردم ایرانو خودشو اطرافیانش كه نام نمیبریم به بدبختی كشیدن بعد بازم میخواد برگرده؟ دقت كردین آقای احمدی نژاد همه ی كارارو كه نصفه گذاشت رفت. كلی بدهی برای كشور با سفرهای استانی برای كشور ایجاد كرد و اینكه از زمان آقای رئیس جمهور فقر و ...به بیشترین درصد خودش نسبت به سالهای قبل رسیده . ... و یا اینكه خیلی از شهرك های صنعتی تهران بدلیل ورشكستگی الان فقط صدای كلاغ تو كارخونهاش منعكس میشه نه صدای صنعت هزاران سالانه ما ایرانی ها وخیلی از مسائل دیگه هست كه اشك آدم در میاد ....
این حقیقت ... است....
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۰
f خان
....
احمدی نژاد اشتباه داشت مگر دیگران ندارند. مگر الان روحانی خوب عمل می كند
ولی حداقلش این بود كه احمدی نژاد تمام تلاشش را كرد تا جریان گردش ثروت را از یك حلقه بسته به بین مردم هم تغییر دهد.
دوست من هیچ ایرانی الان قبول نمی كند از مسكن مهر وماشین و مسافرت و یارانه و موبایل و مداك دانشگاهی و .. بگذرد و زندگی اش به مانند سال 84 شود.
اگر فتنه 88 و برخی از اشتباهات دو سال آخر نبود ...

نیازمندی ها