معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر پیگیری ضربتی وزارت بهداشت و شناسایی متخلفین مصرف روغن پالم در فرآورده های لبنی، تصریح کرد: از امروز برای استفاده ازلبنیات موجود در بازار منعی وجود ندارد.
کد خبر: ۷۰۴۲۷۴
توقف عرضه محصولات لبنی متخلف، از امروز

دکتر رسول دیناروند گفت: ارزیابی جامع و دقیقی از هفته گذشته در سراسر کشور شروع کردیم که بر اساس این ارزیابی تمام شرکت‌هایی که فرآورده های مختلف لبنی تولید می کنند؛ رصد شدند.

وی درباره نتایج اقدامات صورت گرفته برای مقابله با مصرف روغن پالم در کارخانه‌های لبنیات اظهار کرد: تمام بازرسین سازمان غذا و دارو و دانشگاه های علوم پزشکی از خطوط تولید و انبارهای شرکت های تولید کننده صنایع لبنی، بازرسی های لازم را انجام داده و تمامی مستندات تولید بررسی و نمونه برداری های لازم صورت گرفت.

دیناروند ادامه داد: با تجزیه و تحلیل و جمع بندی نتایج بدست آمده از بازرسی های انجام شده تا امشب، تخلف تعداد 41 فرآورده لبنی مشکوک اعلام شد که بر اساس بخشنامه صادر شده از امروز از تولید آنها متوقف خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه، از تعداد 41 متخلف شناسایی شده، 23 مورد آن محرز و 18 مورد نیز مشکوک اعلام شده است، افزود: به محض انجام آزمایشات تکمیلی طی چند روز آینده، مواردی که تخلفشان محرز شود، پروانه آنها تعلیق و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: مطمئنا پس از قطعی شدن محکومیت، متخلفین به مردم معرفی و اعلام خواهند شد و اطلاع رسانی در این مرحله بیشتر متوجه این موضوع است که فرآورده هایی که از امروز عرضه می شوند همگی دارای مجوز وزارت بهداشت بوده و منعی برای مصرف ندارند.

دیناروند خاطرنشان کرد: از آنجا که مصرف لبنیات در کشور موضوع جدی و مهمی است، تلاش کردیم بدون از دست دادن زمان، متخلفین را شناسایی کنیم و به مردم این اطمینان را بدهیم که محصولات لبنی که از امروز عرضه خواهند شد همگی دارای مجوز مصرف بوده و جای هیچ گونه نگرانی برای استفاده آنها وجود ندارد. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها