بروز سیلاب ناگهانی طی روزهای گذشته در غرب استان کرمان در حالی موجب بروز خسارت‌های هنگفت به شهروندان این مناطق شده که طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی احتمال تکرار مجدد بارش‌های رگباری در غرب و جنوب کرمان طی روزهای آینده افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۰۲۸۸۰

حمیده حبیبی، سرپرست مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان با بیان این‌که سامانه‌ای که هم اکنون در غرب و جنوب استان مستقر است، امکان بروز مجدد بارش‌های سیلابی را دارد، گفت: جریانات گرم و مرطوب هوایی از روز گذشته وارد غرب و جنوب کرمان شده است و به همین دلیل امکان بروز مجدد بارش‌های رگباری و پر باران در این مناطق وجود دارد و به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم از مسیر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها فاصله بگیرند.

محمدجواد کامیاب، معاون عمرانی استاندار کرمان در گفت و گو با مهر ضمن درخواست از مردم برای خودداری از حضور در مسیل‌ها گفت: در سیل اخیر به بخش‌های مختلف از جمله راه، مسکن، آب آشامیدنی و امکانات زیربنایی خسارت وارد شده است.

وی از پرداخت بخشی از خسارات به سیل‌زدگان نیز خبر داد و افزود: در ساعات اولیه سیل امدادرسانی لازم به سیل‌زدگان انجام شد و هم‌اکنون مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد، ضمن این‌که معاون وزیر کشور و استاندار کرمان نیز روز گذشته از نزدیک از منطقه بازدید کردند.

در تعطیلات هفته گذشته بارش ناگهانی باران در شهر رابر و شهر بافت در غرب استان کرمان بسیاری از مسافران به این شهرستان خوش آب و هوای کرمان را با سیل ناگهانی مواجه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها