پذیرش بدون کنکور در 90 درصد دانشگاه‌های غیردولتی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از پذیرش بدون کنکور دانشجویان در 90 درصد از دانشگاه‌های غیردولتی کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۰۲۸۷۵
پذیرش بدون کنکور در 90 درصد دانشگاه‌های غیردولتی

علی زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام نتایج آزمون سراسری سال 93 در روز‌های اخیر افزود: در راستای اجرای قانون حذف کنکور هم‌اکنون پذیرش 90 درصد از دانشگاه‌های آزاد، غیردولتی و پیام نور بدون کنکور انجام می‌شود و از این طریق دانشجویان بیشتری پذیرفته خواهند شد.

به گفته وی در راستای اجرای قانون حذف کنکور امسال برای نخستین‌بار در 15 رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز بدون کنکور پذیرش دانشجو انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که رشته «ماشین‌آلات کشاورزی» یکی از عناوین رشته‌های یادشده است، افزود: دیگر رشته‌ها در دفترچه شماره دو سازمان سنجش ویژه داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته اعلام شده است.

وی با اشاره به این‌که آموزش عالی باید براساس ماده 23 قانون آموزش فنی و حرفه‌ای در برنامه پنجم توسعه زمینه تحصیل پنج‌ساله را فراهم کند، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند در راستای اجرای قانون حذف کنکور از سال تحصیلی آینده علاوه بر 15 رشته‌ای که اکنون پذیرش دانشجو در آن بدون کنکور انجام می‌شود تعداد رشته‌های بدون کنکور در این زمینه را توسعه دهد.

زرافشان درخصوص رشته‌های جدید برای سال آینده گفت: قرار است امکان پذیرش بدون کنکور دانشجویان در رشته‌هایی فراهم شود که در دروس آنها امکان برگزاری امتحانات استاندارد مهیا نباشد.

پذیرش براساس سوابق تحصیلی از سال 95

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که هم‌اکنون سوابق تحصیلی دانش‌آموزان با تاثیر مستقیم 25 درصدی در رتبه کنکور آنان اعمال می‌شود، افزود: میزان تاثیر سوابق تحصیلی هر ساله افزایش خواهد یافت و در نهایت از سال 95 پذیرش دانشجویان در 80 درصد از دانشگاه‌ها از روش اعمال تاثیر 100 درصدی سوابق تحصیلی آنان صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها