گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

تل آویو از شکست کامرون نگران است

سعیده وارثی عضو کابینه و معاون ارشد وزیر خارجه انگلیس در اعتراض به سیاست لندن در خصوص حملات اسرائیل به نوار غزه از سمت خود کناره‌گیری کرد.
کد خبر: ۷۰۲۳۵۶
عضو کابینه انگلیس در اعتراض به سیاست‌های لندن در قبال غزه استعفا کرد

سعیده حسین وارثی معاون ارشد وزیر خارجه انگلیس در اعتراض به سیاست لندن در خصوص حملات اسرائیل به نوار غزه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

او در صفحه توییتر خود نوشت: من امروز صبح با تاسفی عمیق نامه استعفایم را خطاب به نخست وزیر نوشته‌ و تحویل داده‌ام. دیگر نمی‌توانم از سیاست دولت در خصوص غزه حمایت کنم.

بارونس سعیده وارثی عضو مجلس اعیان انگلیس بود که به عنوان نخستین زن مسلمان وارد کابینه این کشور و در سال 2010 توسط دیوید کامرون به عنوان وزیر مشاور در کابینهٔ این کشور منصوب شد.

وی در سال 2007 به عنوان وزیر "همبستگی اجتماعی" وارد کابینه سایه حزب محافظه کار شده بود و پس از تشکیل دولت ائتلافی حزب محافظه کار و حزب لیبرال دموکرات وارد کابینه اصلی انگلیس شد.

خانم وارثی سال 1971 در یک خانواده پاکستانی الاصل در منطقه "دوزبری" واقع در شمال انگلیس متولد شده و در دانشگاه لیدز حقوق خوانده است.

طی 29 روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه 1865 فلسطینی شهید شدند که 429 نفر آن کودک، 243 نفر زن و 79 نفر نیز سالخورده هستند.

همچنین 9563 نفر در حملات رژیم صهیونیستی زخمی شدند که از این تعداد 2877 نفر کودک، 1853 نفر زن و 374 نفر نیز سالخورده هستند.

رژیم صهیونیستی همچنین در 29 روز تجاوز خود به غزه بسیاری از مراکز سازمان ملل، مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران کرد و این در حالی است که دولت انگلیس و هم‌پیمانان غربی آن از جمله آمریکا با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه این تجاوزگری رژیم اشغالگر را «دفاع از خود» خواندند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها