شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۰۲۲۴۸
دفاع مفتی سعودی از هند جگر خوار

طرح «غیرت پدران» در بوروکراسی اداری مفقود شد

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، در حالی که بر اساس مصوبه 2 سال پیش دولت، مقرر شده بود طرحی برای تدوین برنامه های تبلیغی ترویج و آگاه سازی نقش والدین در دو بخش "عاطفه مادران و غیرت پدران" تهیه و موضوع اهمیت عفاف و حجاب در نسل جوان در قالب بسته های تبلیغاتی در سراسرکشور ترویج شود، این مصوبه از سوی 3 وزارتخانه مسئول و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیگیری نشده و مدیران مذکور نیز از مفاد این طرح بی اطلاع هستند.

دستور دولت درباره «تمبر هندی»

روزنامه خراسان آورده:بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول مهم دولتی به دستگاه های ذی ربط در امر واردات کالا، اعلام شده است که با توجه به ایراد تحریری که در مصوبه دولت پیرامون تعرفه ورود کالاهای مختلف به کشور صورت گرفته، باید کالای "تمبر هندی" به ذیل ردیف تعرفه شماره 20071010 واردات اضافه شده و در عین حال، تغییری در مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی آن ایجاد نشود.

هدیه درخواستی خبرنگاران از اژه ای

روزنامه ایران نوشت:خبرنگاران حاضر در نشست مطبوعاتی روز گذشته غلامحسین محسنی اژه‌ای، از وی خواستند به عنوان هدیه روز خبرنگار برای آزادی «صبا آذرپیک» تلاش کند. خبرنگاران با اشاره به تمدید سه باره قرار بازداشت او خواستار تبدیل قرار بازداشت به وثیقه و آزادی وی شدند. دادستان کل کشور هم که نسبت به دلیل تمدید قرار بازداشت وی ابراز بی اطلاعی می کرد در عین حال قول داد با بازپرس پرونده صحبت و موضوع را پیگیری کند.

اشتیاق ژرمن‌ها به تجارت با ایران

ایران آورده:روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» با اشاره به اشتیاق شرکت‌های آلمانی برای بازگشت به ایران، نوشته است که برخی شرکت‌ها، روابط اقتصادی با ایران را از سر گرفته‌اند. به نوشته این روزنامه، در حال حاضر برخی از شرکت‌های آلمانی نظیر شرکت «بوش» شروع به امضای قراردادهای تجاری با ایران کرده‌اند. این گزارش با تأکید بر این که «وقتی ممنوعیت‌ها را بردارند، بازار منفجر می‌شود» نوشت: با وجود آن‌که بسیاری از شرکت‌های آلمانی فرصت‌هایی را در بازارهای ایران می‌بینند، اما از بیم لطمه خوردن به روابطشان با امریکا، از اظهار نظر عمومی در این رابطه، اجتناب می‌کنند.

رفع توقیف قانون تذکر به کیهان و وطن امروز

روزنامه ایران آورده:رئیس شورای سیاستگذاری روزنامه قانون از حکم رفع توقیف این روزنامه خبر داد. «علیرضا نیکویی» به ایلنا گفت: طبق حکمی که از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری به ما ابلاغ شده، مدیرمسئول این روزنامه به پرداخت جزای نقدی 50 میلیون ریالی محکوم شده است. وی ابراز امیدواری کرد «قانون» اوایل شهریور به دکه‌ها برگردد. گفتنی است در جلسه روز گذشته هیات نظارت بر مطبوعات به «وطن امروز» و «امید جوان» به استناد قانون مطبوعات و به «کیهان» به استناد مصوبات شورای عالی امنیت ملی تذکر داده شد. هم چنین موضوع کاریکاتور مندرج در روزنامه آرمان نیز بررسی و توضیحات مدیر مسئول این نشریه استماع شد اما نهایتاً به دلیل شائبه توهین به مقاومت مردم فلسطین، این روزنامه مستحق تذکر دانسته شد.

پادرمیانی بروجردی برای ملاقات‌های تاجزاده

ایران نوشت:دختر و خواهر مصطفی تاجزاده با وی دیدار کردند. فخرالسادات محتشمی‌پور در صفحه فیس بوک خود از پا درمیانی علاءالدین بروجردی برای انجام این ملاقات خبر داد.

اعلام همبستگی مجلس بحرین با منافقین

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:مجلس بحرین در نامه‌ای به مریم قجر عضدانلو، همبستگی خود را با گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مرآت البحرین" نوشت: "عبدالحکیم الشمری" یکی از نمایندگان مجلس بحرین در فیلمی که مربوط به یک مراسم شام است، از گروهک تروریستی منافقین تمجید کرده است.

این نماینده بحرینی به خوبی می‌داند که گروهک تروریستی منافقین علاوه بر ارتکاب جنایات بسیاری علیه مردم ایران، در دوران رژیم صدام در عراق نیز خیانتها و جنایتهای زیادی علیه مردم عراق مرتکب شد که به دلیل وجود اسناد و مدارک روشن به هیچ‌وجه قابل انکار نیست. مجلس بحرین این خط را از آمریکا گرفته است. دولت آمریکا سال گذشته گروهک تروریستی منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خود حذف کرد. نمایندگان کنونی مجلس بحرین در یک انتخابات فرمایشی به این مجلس راه یافته و جای نمایندگانی که در اعتراض به کشتار مردم توسط آل خلیفه از حضور در مجلس خودداری کردند را گرفتند.

دفاع مفتی سعودی از هند جگر خوار

جمهوری اسلامی نوشت: یک مفتی سعودی با دفاع از هند جگرخوار، فیلم محمد رسول‌الله را غیرمعتبر دانست. محمد النجیمی، مفتی عربستانی در اظهاراتی فیلم معروف محمد رسول‌الله ساخته کارگردان سوری "مصطفی عقاد" را مورد حمله قرار داد. وی مدعی شده این فیلم با استناد به روایات شیعی در "مجمع البیان" طبرسی و کتاب "شجره طوبی" ساخته شده و کذب است! تکیه اصلی این مفتی در حمله به این فیلم مربوط به صحنه‌ای است که پیکر مطهر حضرت حمزه توسط یک وحشی مورد اهانت قرار می‌گیرد و جگر وی به عنوان مژدگانی به هند همسر ابوسفیان داده می‌شود.

وی گفته است این صحنه حقیقت ندارد و ساخته تفاسیر شیعی است. فیلم محمد رسول‌الله از موفق‌ترین فیلم‌های دینی است که به تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی عقاد سوری ساخته شد. این فیلم داستان زندگی پیامبر اسلام را به تصویر می‌کشد و به تایید انجمن اسلامی عربستان، دانشگاه اسلامی الازهر، انجمن شیعیان لبنان و دیگر مراجع شیعه و سنی رسیده است.

مبلغ سعودی :نفرین کردن اسرائیل حرام است

روزنامه جمهوری اسلامی آورده: یک مبلغ سعودی نفرین کردن اسرائیل را حرام دانست! صالح الفوزان، عضو هیات علمای ارشد که بالاترین نهاد دینی در عربستان سعودی به شمار می‌رود، گفت: "نفرین کردن اسرائیل جایز نیست زیرا اسرائیل نام پیامبر خدا یعقوب علیه‌السلام است و صحیح‌تر، نفرین کردن یهودیان است." وی افزود: مسلمانان باید به این توجه داشته باشند و به جای سرزنش اسرائیل، بگوید "لعن‌الله الیهود" یا "لعنة‌الله علی الیهود" (نفرین خدا بر یهودیان). سخنان الفوزان جنجال گسترده‌ای در سایت اجتماعی توییتر که در عربستان گسترش یافته است، ایجاد کرده و بین موافقان و مخالفان این فتوا اختلاف به وجود آمده است. به ویژه این که این فتوا همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه صادر شده است. بسیاری از کاربران توییتر فتوای الفوزان را رد کرده و گفته‌اند منظور از نفرین کردن اسرائیل خود اسرائیل است نه یعقوب نبی.

دولت ایران به خاطر مذاکرات خودکشی نمی‌کند

روزنامه ایران نوشت:«دولت ایران ترجیح می‌دهد مذاکرات هسته‌ای شکست بخورد تا اینکه خود را به خودکشی متعهد کند».پایگاه خبری تحلیلی آمریکایی موسوم به لوبلاگ در تبیین تحلیل فوق، دسترسی به توافق هسته‌ای میان ایران و غرب را دور از انتظار توصیف کرد و نوشت: دولت آمریکا می‌گوید مصمم است از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ممانعت به عمل آورد. در این میان می‌تواند دو منطق وجود داشته باشد. نخست؛ ایران مصمم به دستیابی به سلاح هسته‌ای است و هرچه زودتر باید مانع تولید مواد مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای در این کشور شد. دوم، ایران نمی‌خواهد سلاح هسته‌ای تولید کند و می‌توان برای همیشه نیز امکان دستیابی به سلاح هسته‌ای را برای ایران از بین برد.

لوبلاگ تصریح کرد: اگر منطق غرب براساس تصور نخست باشد، جایی برای مذاکره با ایران وجود ندارد زیرا ایران از سال 2003 نشان داده که به دنبال دست کشیدن از فعالیت‌های هسته‌ای خود نیست. به این ترتیب آمریکا و اروپا باید حضوری 100 ساله در ایران داشته باشند که مطمئن شوند ایران همه تأسیسات هسته‌ای‌اش را از بین برده است اما اگر مبنای منطق غرب تصور دوم باشد، آنگاه سیاست منطقی این است که با ایران مذاکره کنیم تا شانس هسته‌ای شدن ایران را به حداقل برسانیم. این به معنی افزایش نظارت‌ها بر برنامه‌های هسته‌ای ایران و محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای این کشور است.

شواهدی که تا امروز در دسترس است نشان می‌دهد که آمریکا و اروپا تصور دوم را مبنای منطق خود قرار داده‌اند اما نتایجی که به دنبال آن هستند بین اهداف ناشی از فرضیه اول و دوم در نوسان است. آنها می‌خواهند ایران تعداد سانتریفیوژهای خود را کاهش دهد و به دنبال توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر هم نباشد. نتیجه‌ای که می‌توان آن را نتیجه هیبریدی نامید.لوبلاگ با اشاره به باج‌خواهی غرب نوشت: آنها می‌خواهند تأسیسات هسته‌ای ایران به طور کامل برچیده شود. از سوی دیگر دولت ایران نیز ترجیح می‌دهد مذاکرات هسته‌ای به شکست برسد تا اینکه خود را به یک خودکشی سیاسی متعهد کند. در چنین شرایطی آنچه لازم است بازبینی منطق آمریکا و اروپا در مورد ایران است. معاهده‌های بین‌المللی و پیمان منع اشاعه هسته‌ای و پروتکل الحاقی دست آژانس را برای تأیید ماهیت صلح‌آمیز این برنامه‌ها باز می‌کنند.لوبلاگ نوشت: مردم آمریکا نشان دادند که در پرونده سوریه به شدت مخالف درگیر شدن آمریکا در جنگی دیگر هستند و مقامات کاخ سفید نیز باید این نکته را درک کنند.

این 10 میلیون نفر چگونه حذف می‌شوند؟!

کیهان نوشت:«عملکرد یارانه‌ای دولت در سال 1393 مناسب نبوده و عدم اطلاع‌رسانی شفاف چالش‌های پیش روی مسئولان را بیشتر می‌کند. بهتر است مسئولان به جای قرنطینه کردن تصمیمات و برنامه‌های یارانه‌ای، ابهامات یارانه را برطرف کنند و مردم را محرم خود بدانند. مطمئن باشید با شفاف‌سازی، اشتباهات دولت در زمینه یارانه نقدی کاهش خواهد یافت و مسئولان دیگر شاهد شکست‌های عجیب و غریبی مانند ایام ثبت‌نام یارانه‌ نقدی نخواهند بود.»این مطلب را روزنامه وطن امروز مورد تأکید قرار داد و نوشت: وزیر اقتصاد اعلام کرده بزودی فرآیند حذف تدریجی یارانه 10 میلیون نفر آغاز خواهد شد. «ثروتمند بودن» تنها صفتی است که مسئولان با آن، این 10میلیون نفر را توصیف می‌کنند... اولین اشتباه بزرگ دولت در زمینه یارانه نقدی- که هیچ مسئولی هم این اشتباه واضح را به گردن نگرفت- فرآیند ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه و راه‌اندازی کمپین‌های انصراف از یارانه بود.

ثبت‌نام 97درصدی مردم برای دریافت یارانه نقدی نشان داد انتظار مسئولان برای انصراف میلیون‌ها نفر از دریافت یارانه بیجا بوده و دولت به جای برنامه‌ریزی درست و کم‌نقص، اقدامی شتابزده را انجام داده است. به نظر می‌رسد شوک ناشی از عدم انصراف مردم، برنامه‌ریزی مسئولان برای تصمیم‌گیری‌های بعدی را دچار مشکل کرد چراکه بعد از بمباران خبری در فروردین ماه، مسئولان عملاً انجماد خبری را در دستور کار قرار دادند و هرگونه خبر از یارانه نقدی بایکوت شد. عدم شفافیت در این زمینه تا آنجایی پیش رفته که 130 روز پس از پایان ثبت‌نام‌های یارانه‌ای برنامه‌های دولت برای ادامه پرداخت یارانه نقدی بسیار مبهم است. بعد از ماه‌ها بی‌خبری از یارانه‌ نقدی خبر می‌رسد دولت قصد دارد به تدریج ثروتمندان را حذف کند اما معلوم نیست این ثروتمندان چه کسانی هستند.

این روزنامه می‌نویسد: دومین اشتباه بزرگ دولت همین است. مشخص نیست دولت با کدام معیار و شاخص این 10میلیون نفر را برای حذف از لیست متقاضیان دریافت یارانه انتخاب کرده است. بسیاری از کارشناسان- از جمله خود وزیر اقتصاد- اعلام کرده‌اند شناسایی درآمد مردم غیرممکن است و حتی برخی کارشناسان تفکیک نیازمندان و ثروتمندان را هم کاری غیرعملی دانسته‌اند. با این وجود دولت مدعی است ثروتمندان را شناسایی کرده و یارانه آنها را حذف خواهد کرد اصلاً دولت به چه کسی ثروتمند می‌گوید؟ آیا کسی که خانه و خودرو دارد ثروتمند محسوب می‌شود؟ آیا ملاک دولت برای ثروتمند بودن، درآمد افراد است؟

در ادامه این تحلیل آمده است: آیا سقف درآمدی ملاک حذف یارانه‌ها خواهد بود؟ اگر اینگونه است سقف درآمدی اعلامی سرپرست خانوار ملاک خواهد بود یا دولت راستی‌آزمایی می‌کند؟ اگر راستی‌آزمایی می‌کند با کدام جامعه اطلاعاتی این کار را انجام می‌دهد؟ اگر دولت اشتباه کند افرادی که متضرر شدند چه کار باید بکنند؟ دولت در این زمینه اصلاً شفاف عمل نکرده و حتی سخنگوی دولت به جای پاسخگویی سیاست بایکوت خبری را با این بهانه که مردم استرس می‌گیرند اجرا می‌کند! آقای سخنگو درحالی از استرس مردم سخن می‌گوید که عدم شفافیت و ابهامات فراوان، استرس ملت را بیشتر خواهد کرد.وطن امروز پرسیده است: آیا دولت می‌تواند با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی خود، ثروتمندان را شناسایی کند؟ برای پاسخ به این سؤال باید عملکرد مسئولان را ارزیابی کنیم؛ در طرح سبد کالا که در هفته‌های پایانی سال گذشته اجرا شد، دولت نشان داد اصلا اطلاعات جامعی از معیشت مردم ندارد به همین علت بسیاری از نیازمندان نتوانستند سبد کالا دریافت کنند درحالی که بسیاری از آنهایی که نیازمند نبودند آن اقلام را دریافت کردند.نویسنده با اشاره به برخی نواقص امر ثبت‌نام خاطرنشان کرد: مسئولان مربوط وعده داده بودند بعد از ثبت‌نام‌ها امکان ویرایش اطلاعات اقتصادی فراهم خواهد شد اما بیش از 4 ماه است این وعده عملی نشده است. سایت رفاهی هم‌اکنون به سایت انصراف تبدیل شده است.

انزجار مطبوعات عرب از ملک عبدالله

روزنامه کیهان آورده:مطبوعات جهان عرب اظهارات شاه عربستان درباره جنگ غزه را رسوایی برای آل‌سعود دانستند.روزنامه الاخبار دراین‌باره نوشت: سخنان ملک عبدالله نشان داد که عربستان به مسئله فلسطین و درد و رنج مردم این سرزمین بی‌تفاوت است سخنان وی از واقعیت بسیاری پرده برداشت؛ یکی از آنها این است که مسئله فلسطین اولویت رژیم سعودی نیست، حتی اگر مردم این سرزمین از سوی صهیونیستها در معرض نسل‌کشی قرار بگیرند. همچنین باید با همه کسانی که از مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند جنگید، زیرا فلسطین یک مسئله عربی است(!) البته اکنون مشخص شده است که این مواضع نوعی فریب است، که در بهترین حالت هدف از آن جلوگیری از دستیابی مقاومت به ابزار دفاعی است.فواد ابراهیم در ادامه این تحلیل یادآور شد: هدف از این سخنان تبرئه پادشاه در مقابل موج عصبانیت ملتها، و همسو با فضای همبستگی بین‌المللی (با موضوع غزه) از سوی کشورهای آمریکای لاتین و اروپایی در درجه نخست و پس از آن در پایین‌ترین مرتبه کشورهای عربی است.

الاخبار نوشت: مردم اکنون به ملک‌عبدالله می‌گویند که «ای کاش حرفی نمی‌زدی و ساکت می‌ماندی»، زیرا از مردم غزه که در حال کشتار هستند حمایت نکردی و حتی نمی‌دانی که چگونه از این موضوع فرار کنی، تا خواری و ذلت تو را دنبال نکند. سخنان پادشاه بیانگر نگرانی‌های خاندان حاکم عربستان از خطری است که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند.از سوی دیگر روزنامه رأی‌الیوم در مطلب مشابهی به قلم عبدالباری العطوان تصریح کرد: سخنان پادشاه عربستان را که عصر جمعه به نیابت از او قرائت شد، دنبال کردم، و امیدوار بودم که دعوتی را برای برگزاری اجلاس فوق‌العاده کشورهای عربی با حضور وزرای دفاع این کشورها و روسای ستاد ارتش‌هایشان مطرح کند؛ و یا حتی دعوت برای نشست فوری وزرای خارجه عرب؛ ولی ناامید شدم.عطوان که همزمان سردبیر القدس العربی است، تأکید کرد: در سخنان پادشاه عربستان، حتی یک واژه درباره اسرائیل متجاوز و یا اقدامات تروریستی این رژیم مطرح نشده است، و احتمالا کسانی که این سخنرانی را نوشته‌اند به عمد از اشاره به این مسئله خودداری کردند؛ ولی در مقابل به صورت مفصل به انواع اقدامات تروریستی که به نام اسلام صورت می‌پذیرد، پرداخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: جنایت‌ها در غزه لکه ننگ دیگری بر پیشانی دولتهای رسمی عربی و سران آنها است که همگی سکوت کردند و ترجیح دادند که سر خود را به طرف دیگر بچرخانند؛ برخی از آنان هم در روز روشن با تجاوز رژیم اسرائیل همدست شدند که این کار آنها بدتر از سکوت بود؛ البته برخی از آنها هم از اسرائیل و ارتش آن خشمگین شدند، البته نه به خاطر جنایت‌ها در غزه، بلکه به دلیل پایان ندادن به مأموریت خود در چند روز.عطوان می‌نویسد: صبح جمعه یک روزنامه‌نگار هندی با من تماس گرفت و از من خواست دلیل سکوت کشورهای عربی در قبال جنایتهای اسرائیل را برای او توضیح دهم؛ اعتراف می‌کنم که در پاسخ دچار مشکل شدم، تجاوز به غزه آشکار است و برخلاف دیگر جنگها، همه طوایف و مذاهب درباره ضرورت مقابله با آن اتفاق نظر دارند؛ پس چرا آنها کاری برای مقابله با آن انجام نمی‌دهند و فقط سکوت می‌کنند؟وی تأکید کرد: سران کشورهای آمریکای لاتین که دهها هزار کیلومتر فاصله دارند و مسیحی هستند سفارتخانه‌های اسرائیل را بستند و سفرای این رژیم را اخراج کردند، و برای ابراز همدردی خواستار استقبال از کودکان مجروح و یتیم غزه شدند، ولی ما حتی از یکی از سران عرب نشنیدیم که دست به چنین کاری بزند، یا پلی هوایی را برای انتقال مجروحان از بیمارستانهای غزه بگشاید؛ بلکه همه رویدادها بر عکس بود، و هم‌پیمان مصری تشویق شد که مرزها را محکمتر ببندد، و قربانی را مسئول کشتار بداند و جلاد را از هرگونه سرزنشی دور بدارد.

امریکن اینترپرایز: جنگ غزه جبهه مقاومت را بازسازی کرد

کیهان نوشت:محافل غربی و صهیونیستی معتقدند حماقت رژیم صهیونیستی در جنگ غزه بار دیگر باعث تقویت جبهه مقاومت حول محور ایران شده است.وبسایت اندیشکده آمریکایی امر‌یکن اینتر پرایز دراین‌باره نوشت: حمایت ایران از جنگ علیه اسرائیل تعجب‌برانگیز نیست اما، مسلح کردن کرانه باختری به این نگرانی دامن می‌زند که ایران تا چه حد تصمیم دارد درگیری کنونی با اسرائیل را گسترش دهد. ترس از گسترش این درگیری با درخواست روز چهارشنبه معاون دفتر سیاسی حماس از حزب‌الله لبنان برای گشودن جبهه‌ای دیگر از شمال علیه اسرائیل بیشتر شد. سید «حسن نصرالله» رهبر حزب‌الله لبنان نیز در گفت‌وگوی تلفنی با «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در 20 ژوئیه، وعده داد که گروهش از حماس حمایت می‌کند.مک اینیس نویسنده این تحلیل افزود: سخنان و مواضع رهبر حزب‌الله نشان می‌دهد که پس از تشدید کارزار اسرائیل در اواسط ژوئیه، ایران احتمالا تصمیمات راهبردی مهمی را اتخاذ کرد. این تحرکات بالقوه، قابل توجه است زیرا نشان می‌دهد که پس از اختلاف حماس با ایران و حزب‌الله به خاطر حمایت آنها از کارزار ضد «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، همه طرفین روند نزدیکی را در پیش گرفته‌اند.

روزنامه صهیونیستی آلگماینر چاپ آمریکا نیز در تحلیلی خاطرنشان کرد: رهبر عالی ایران خواستار حمایت مالی و تسلیحاتی از غزه شد. وی از مردم فلسطین خواست در جنگ خود برای از بین بردن اسرائیل ثابت قدم بمانند. سخنان آیت‌الله خامنه‌ای تنها در حد حرف باقی نماند و بسیج نیز که گروهی مرتبط با سپاه پاسداران است، با گشایش یک حساب بانکی، از مردم برای کمک‌رسانی برای تامین سلاح برای تروریست‌های کرانه باختری دعوت کرد.آلگماینر می‌نویسد: از سوی دیگر، دو سازمان حزب‌الله و حماس نیز که تاکنون بر سر موضوع سوریه با یکدیگر اختلاف‌نظر داشتند، با اجرای عملیات اسرائیلی موسوم به «صخره سخت»، بار دیگر برای «مواجهه با دشمن صهیونیستی» متحد شدند. آنچه این 2 گروه همواره در آن مشترک بوده‌اند، حمایت ایران است که آنها را نماینده خود در جنگ برای از بین بردن اسرائیل و تسلط بر غرب تلقی می‌کند. از نظر ایران، احتمالا هیچ سناریوی دیگری بهتر از تهاجم حماس به اسرائیل از سمت جنوب و آمادگی حزب‌الله برای حمله از سمت شمال وجود ندارد.کانال 7 رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی گفت: از نگاه ایران تسلیح و آموزش فلسطینیان کرانه باختری رود اردن، هدف بعدی پس از «غزه» است. حمایت ایران از نیروهای مقاومت و تقویت این نیروها به لحاظ تجهیزات و آموزش، به آنها مجال و توان نظامی آسیب رساندن به اسرائیل را داده است.

برنامه توانیر برای حذف قبضهای کاغذی

روزنامه قدس از قول مهر نوشت:برای یک دوره 30 تا 31 روزه وزارت نیرو و شرکتهای توزیع برق هزینه‌ای حدود 18 میلیارد تومانی برای قرائت، محاسبه، چاپ، نگهداری و توزیع قبوض کاغذی برق متحمل می‌شوند. بر این اساس، مسؤولان برقی کشور از تمامی مشترکان به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش مصرف کاغذ و در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی، خواستار استفاده مشترکان از سامانه‌های الکترونیکی برای پرداخت و دریافت قبوض برق شده اند.

حذف واژه «نژاد» از قوانین سوئد

قدس به نقل ازخبرآنلاین نوشت:: در راستای تلاش دولت سوئد در مبارزه با نژادپرستی و برقراری برابری کامل، این کشور قصد دارد واژه هایی را که بر معانی تبعیض آمیزی دلالت می کند، از قوانین خود حذف کند یا تغییر دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها