براثر این سیل 20 روستای شهرستان را بر آسیب دید

آوارگی 3000 نفر بر اثر سیل کرمان

بر اثر جاری شدن سیل در منطقه رابر کرمان که شامگاه چهارشنبه گذشته رخ داد 3000 نفر از ساکنان منطقه دچار حادثه شدند و 20 روستا آسیب دید.
کد خبر: ۷۰۰۹۴۳

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به ایسنا گفت: به دنبال وقوع سیل و آبگرفتگی که سه شهر رابر، ساردوئیه و بافت در استان کرمان را دربرگرفته بود20 روستا آسیب‌ دید.

وی با بیان این‌که 320 واحد از منازل مسکونی نیز آسیب‌دیده است، افزود: در جریان این سیلاب 3000 نفر از ساکنان این مناطق دچار حادثه شدند که امدادگران هلال‌احمر به 2000 نفر از آنان امدادرسانی کرده و بقیه را به مناطق امن منتقل کردند.

درخشان از اسکان 1000 نفر از حادثه‌دیدگان در سه مدرسه در شهرهای رابر و پایگاه اسکر خبر داد و گفت: در این مدت 120 امدادگر در قالب 15 تیم امدادی به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کرده و گل و لای 160 واحد مسکونی را تخلیه کردند و600 خودرو نیز از گل و لای بیرون کشیده شد.

به گفته وی، عملیات امدادرسانی ادامه دارد و تاکنون 50‌نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان امداد و نجات نیز با اشاره به سیل و آبگرفتگی کرمان و طغیان رودخانه‌های فصلی در شهرستان رابر گفت: دو روستای عشق‌آباد وده ایوان، مناطق اطراف سد اسکر دچار طغیان سیل شدند.

معاون فرماندار بافت نیز گفت: یک مرد نود ساله بر اثر بارش سیل‌آسای باران و سیلاب در شهر بافت جان باخت.

حمید منظری‌توکلی علت فوت این پیرمرد را قرار گرفتن در مسیر جوی و تلاش برای بازگشایی معبر آب مقابل منزلش عنوان کرد.

وی بیان کرد: بارندگی 30 دقیقه طول کشید و موجب تخریب برخی معابر عمومی، آبگرفتگی منازل، ریزش و سرازیر شدن قلوه سنگ‌ها در سطح خیابان‌ها شد.

منظری‌توکلی گفت: آبگرفتگی ناشی از سیلاب در کوچه‌ها و خیابان‌های برخی نقاط شهر بافت باعث ایجاد حفره‌های بزرگ و عمیق و تخریب شدید آسفالت خیابان شده است.

معاون فرماندار بافت از تشکیل ستاد مدیریت بحران همزمان با وقوع سیلاب خبر داد و گفت: بارش سیل‌آسای باران باعث قطعی برق در روستاهای خافکوئیه و گدارسبز و تخریب مزارع و محصولات در حال برداشت در روستاهای نمزاد، زمان‌آباد، انجرک و ناج‌آباد شده است.

وی اظهار کرد: شکستگی بند خاکی در روستای زمان‌آباد و شورباز نیز خساراتی به منازل و مزارع وارد کرد.

شهر بافت به دلیل شیب تند و ارتفاع زیاد هر سال با‌بارش باران‌های تابستانه دچار خسارات و آبگرفتگی معابر عمومی می‌شود.

بارش باران و جاری شدن سیلاب طی دو روز گذشته در شهرستان رابر در مجاورت بافت نیز خساراتی به بخش کشاورزی و راه‌های روستایی وارد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها