هراز، چالوس و فیروزکوه فردا یکطرفه است

رییس پلیس اداره تصادفات پلیس راه گفت: از ساعت 8 صبح فردا (10 مردادماه) محور چالوس از کرج به سمت مرزن آباد بسته می‌شود و از ساعت 11 و30 دقیقه همین روز این محور به سمت کرج از مرزن آباد یک طرفه می‌شود که این محدودیت تا 3 بامداد شنبه(11 مردادماه) ادامه دارد.
کد خبر: ۷۰۰۷۷۵
هراز، چالوس و فیروزکوه فردا یکطرفه است

سرهنگ همایون اسفندی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: محور هراز از 9 صبح فردا(10 مردادماه) از محدوده رودهن مشاء بسته و از ساعت 11 همین روز از منطقه آب اسک به سمت رودهن تا ساعت3 بامداد شنبه یک طرفه می‌شود.

وی با اشاره به تردد وسایل نقلیه سنگین، گفت: تردد تمام کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت شش صبح یکشنبه (12 مردادماه) در محور هراز و تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت تا ساعت 6 صبح یکشنبه (12 مردادماه) از محور فیروزکوه به سمت قائمشهر و بالعکس ممنوع است.

سرهنگ اسفندی گفت: تردد تمام کامیون‌ها،‌ کامیونت‌ها و تریلرها از محور رشت – قزوین تا 6 صبح یکشنبه ممنوع است.

همچنین رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر مدیریت بازگشت سفر و نیز پرهیز از تخلفات حادثه‌ساز در حین رانندگی به تشریح جزئیات یکطرفه شدن محورهای هراز، چالوس و فیروزکوه از فردا پرداخت.

سرهنگ محمدحسین حمیدی گفت: کلیه محورهای مواصلاتی کشور، امروز از شرایط ترافیکی و جوی آرام و روانی برخوردار است به گونه‌ای که تردد به راحتی صورت می‌گیرد.

وی به حجم بالای سفر تعطیلات عید فطر در کشور و نیز ترافیک سنگین در محورهای استان های شمالی، اردبیل، آستار و بخشی از استان های فارس و اصفهان اشاره کرد و از مسافران خواست در صورت امکان زمان بازگشت خود را به بعد از روز شنبه و یا یکشنبه موکول کرده و یا اینکه به جای عصر روز جمعه، بعد از ظهر امروز (پنجشنبه 9 مردادماه) به سمت شهرهای خود حرکت کنند زیرا با بازگشت این حجم از مسافران، شاهد ترافیک سنگینی در جاده های کشور خواهیم بود.

سرهنگ حمیدی به اعمال محدودیت و ممنوعیت تردد در محورهای مواصلاتی کشور اشاره کرد و افزود: تردد انواع وسایل نقلیه در محور چالوس از ساعت 12 روز جمعه (10 مردادماه) الی 3 بامداد روز شنبه (11 مردادماه) از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15:30 روز جمعه (10 مردادماه) الی 3 بامداد روز شنبه ( 11 مردادماه) از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.

به گفته وی، تردد کلیه وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت 12 روز جمعه (10 مردادماه) الی 2 بامداد روز شنبه (11 مردادماه) از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 15 روز جمعه (10 مردادماه) الی ساعت 2 بامداد روز شنبه ( 11 مردادماه) از آب اسک به رودهن(محدوده مشاء) بصورت یکطرفه می باشد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس و نیز هراز کماکان ممنوع است.

این مقام انتظامی افزود: تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی در محور فیروزکوه از ساعت 6 الی 24 فردا (10 مردادماه) از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

سرهنگ حمیدی همچنین به ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین باربری (تریلی،کامیون و کامیونت) به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 16 الی 24 روز جمعه ( 10 مردادماه) از محور سلفچگان به قم نیز اشاره کرد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور ناجا افزود: تردد کلیه تریلرها و کامیونها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 الی 24 روزجمعه (10 مردادماه) از محور قدیم رشت به قزوین و بالعکس ممنوع است.

به گفته وی، تردد کلیه تریلرها و کامیونها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 الی 24 روز جمعه (10 مردادماه) از محور آستارا به اردبیل و بالعکس ممنوع است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر مدیریت بازگشت زمان سفر از سوی مسافران، به کم بودن عرض و تنگی معابر برخی محورهای مواصلاتی اشاره کرد و از رانندگان خواست از عجله و شتاب، سبقت و سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و تردد در شانه خاکی پرهیز کنند؛ همچنین با صبر، تحمل و حوصله رانندگی کرده تا شاهد حادثه و راهبندان در مسیر نباشیم.

این مقام انتظامی افزود: پلیس با تخلفات حادثه ساز مانند سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و نیز حرکت از شانه خاکی برخورد می‌کند.

وی از رانندگان خواست در مسافت های طولانی، هر دو ساعت یکبار به مدت 10 تا 15 دقیقه استراحت کرده و در محدوده شهرها، به مسیر ها توجه بیشتری داشته باشند.

سرهنگ حمیدی، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه را از عوامل مهم در تصادفات جاده ای عنوان کرد و افزود: در این تصادفات، موضوع عجله و شتاب رانندگان به علت بی حوصلگی آنها حین رانندگی بسیار برجسته است؛ عجله و شتاب راننده که با سرعت و سبقت غیرمجاز همراه می‌باشد به انحراف چپ خودرو منجر می شود.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: مسافران پیش از حرکت با شماره 88255555 در کل کشور تماس گرفته و یا از طریق سایت اینترنتی rahvar120 از وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور مطلع شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها