در ادامه اقدامات مرتجعانه و وحشیانه تروریستی

داعش یک حسینیه را در بعقوبه عراق منفجر کرد

نماینده دبیرکل سازمان ملل:

داعش همانند سرطان عمل می‌کند

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق با اشاره به اینکه خطر داعش هنوز رفع نشده است تحرکات این گروهک را به سرطان تشبیه کرد.
کد خبر: ۷۰۰۵۳۲
داعش همانند سرطان عمل می‌کند

نیکلای ملادینف نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق گفت: داعش مانند سرطان در عراق، منطقه و فراتر از آن عمل می‌کند و نباید خطر آن کم اهمیت جلوه داده شود.هیچ طایفه ای در عراق، خاورمیانه و دورتر از خاورمیانه دور از خطر تروریسم نیست.عراق در حال حاضر برای بقاء می جنگد و نیاز به حمایت بین المللی دارد.

وی افزود: همسایگان عراق باید بدانند که تهدید دولت اسلامی خطرناک است و مختصر به این کشور نیست و نیاز به همکاری برای مقابله با این خطر است.زمان آن فرا رسیده است که دنیا بیدار شود و خطر را درک کند.سازمانی تروریستی بر بخش هایی از دو کشور مسلط شده است و در راستای پاکسازی نژادی و دینی در این مناطق حرکت می کند و همه میراث دینی و فرهنگی متعلق به نسل ها را نابود می کند.

ملادینف گفت: پیشروی های گروهک داعش به طور موقت مهار شده است.نیروهای امنیتی عراقی در اطراف بغداد و جنوب آن تقویت شده اند.به هر اندازه که روند سیاسی با شدت بیشتری حرکت کند به همان اندازه روحیه با سرعت بیشتری احیا می شود.

وی افزود: روند سقوط برخی مناطق با این سرعت غافلگیر کننده بود و علت آن متراکم شدن بسیاری از موضوعات و پیدا نشدن راهکاری برای آنها بود.

نماینده دبیر کل در عراق درباره نوری المالکی گفت: شخصیت بحران ساز به نفع کسی نیست همه طرف ها باید مواضع سازنده و مثبتی داشته باشند.نخست وزیر آینده باید در راستای ایجاد توافق سازنده میان تعداد زیاد پارلمان برای به دست آوردن رای اعتماد تلاش کند.تشکیل دولت تکنوکرات و اکثریت مبتنی بر همه طیف های جامعه عراق کلید راه آینده است.بحران در عراق به پایان نمی رسد و نیازهای به گام های دیگری برای عبور کشور از بحران وجود دارد.عراق یکپارچه می تواند از بحران عبور کند.با وجود برخی از دشواری ها بارقه های امید زنده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها