روایت دلاوری‌های نیروهای مقاومت از زبان سرباز اسرائیلی

سردرگمی ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه

گروه های مبارز فلسطینی در غزه این روزها به اقدام های سیاسی و عملی کشورهای پشتیبان محور مقاومت دلگرم هستند و در فضای نامتوازن بین المللی به افشاگری های آنها علیه رژیم صهیونیستی چشم دارند.
کد خبر: ۷۰۰۴۹۸
غزه؛ دلگرم به کشورهای پشتیبان محور مقاومت

تارنمای خبری گردان های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حرکت مقاومت اسلامی (حماس)، پنجم مرداد گزارش کرد: نیروهای مقاومت همچنان به نبرد با صهیونیست ها ادامه می دهند تا از حمله آنان به غیر نظامیان در نوار غزه، شهرهای کرانه باختری رود اردن و همچنین قدس جلوگیری کنند.

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی تلاش می کند شمار واقعی کشته های خود را پنهان نگه دارد اما بر پایه بیانیه گردان های عزالدین القسام، تاکنون 86 افسر و سرباز این رژیم به هلاکت رسیده و صدها نفر دیگر زخمی شده اند.

این تارنما افزود: مجاهدان در جبهه های جنگ فقط موفق به شمارش این تعداد از کشته های دشمن شده اند، اما شمار کشته های نظامیان صهیونیست بیش از اینها است، زیرا صدها نظامی دیگر نیز در نبرد با گروه های مقاومت به شدت زخمی شده اند و احتمال به هلاکت رسیدن آنان زیاد است.

رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن 40 سرباز و افسر و نیروی نظامی خود از جمله فرمانده تیپ نیروهای ویژه «گولانی» اعتراف کرده است.

عملیات نیروهای ویژه گردان های عزالدین قسام علیه رژیم صهیونیستی بسیار موفقیت آمیز بوده است و تحلیلگران نظامی آن را جنگی تاریخی و بی مانند در تاریخ معاصر می دانند. حتی برخی مقام های این رژیم نیز اعتراف کرده اند که وارد سخت ترین جنگ خود از زمان به اشغال در آوردن فلسطین در سال 1948 میلادی (1327 خورشیدی) شده اند.

«رون بن شای» تحلیلگر امور نظامی روزنامه «یدیعوت آحارنوت»، سوم مرداد نوشت: ارتش اسراییل از آغاز نبرد غزه بسیاری از افسران ماهر خود را که ستون فقرات ارتش اسراییل را تشکیل می دادند، در میدان نبرد از دست داده است.

مقام های رژیم صهیونیستی در بن بست

در جنگ سال های 1387 و 1391 خورشیدی، رژیم صهیونیستی شمار زیادی از رهبران حماس را به شهادت رساند و گروه های مقاومت فلسطین در رویارویی با ارتش این رژیم خسارت های نظامی و انسانی زیادی را متحمل شدند؛ اما در نبرد کنونی وضعیت تغییر کرده است و فرماندهان مقاومت به طور آشکار در باریکه غزه و جایگاه پرتاب موشک ها ظاهر نمی شوند.

در این پیوند، «واصف عریقات» کارشناس نظامی فلسطینی، پنجم مردادماه به روزنامه «الشرق» قطر گفت: گروه های مقاومت به ویژه گردان های عزالدین قسام در باریکه غزه به طور سری و با آرامش کار خود را ادامه داده و با دستیابی به مهارت های روانی و نظامی لازم، خود را برای نبرد آماده کرده اند.

وی افزود: امروز گروه های مقاومت در غزه فقط شعار پایداری سر نمی دهند، بلکه این گروه ها با عملیات نظامی بی مانند به رویارویی با نیروهای رژیم اشغالگر قدس می پردازند.

در این پیوند، دوم مردادماه تارنمای مرکز مطالعات «الجزیره» قطر نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل، جنگ علیه غزه را آغاز کرده است، اما وی دیگر نمی داند این نبرد کی و چگونه به پایان خواهد رسید.

به نوشته مرکز مطالعات الجزیره، هنگامی پیشرفت گروه های مقاومت فلسطین، نتانیاهو را سردرگم کرد که جنگ افزارهای این رژیم با صدها هزار تن مواد منفجره نتوانستند در برابر موشک های گروه های مقاومت پایداری کنند.

رهبران رژیم اشغالگر قدس پیش از نبرد مدعی بودند اطلاعات و شناخت دقیق تری نسبت به اوضاع جامعه فلسطین حتی در همسنجی با فرماندهان فلسطین در اختیار دارند، اما ادامه نبرد و هدف گیری های کورکورانه نظامیان صهیونیستی، ناتوانی بزرگ ترین ارتش و دستگاه امنیتی خاورمیانه (به باور صهیونیست ها) را آشکار کرد.

اینک روشن شده است این ارتش و تمام متعلقات آن مانند گنبد آهنین در برابر موشک های مقاومت ناتوان است.

زیان مالی هنگفتی که موشک های گروه های مقاومت فلسطین برای رژیم صهیونیستی به بار آوردند و همچنین فلج شدن زندگی در برخی شهرک های صهیونیست نشین و متوقف شدن پرواز هواپیمایی کشورهای جهان به سوی فرودگاه «بن گوریون»، سردمداران رژیم صهیونیستی را به بن بست رسانیده است.

قضیه فلسطین، مساله محوری برای پشتیبانان مقاومت

رهبران نظامی رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته اند از فرود موشک های مقاومت در شهرک های صهیونیست نشین جلوگیری کنند و حتی اطلاعات درستی از انبارهای سلاح در غزه به دست آورند؛ از این رو، به بمباران کورکورانه خانه ها و بیمارستان ها و ساختمان های زیر نظر سازمان ملل متحد پرداخته اند.

این رژیم حتی در تحمیل کردن شرایط آتش بس کامل هم ناکام مانده است.

دیگر تل آویو شهر امنی نیست و رژیم صهیونیستی در انتقال میدان نبرد به غزه سودی نمی برد. موشک های مقاومت در شهرک های صهیونیست نشین فرود می آیند و ترس و وحشت را به جبهه داخلی این رژیم منتقل می کنند.

فرود آمدن موشک ها در تل آویو، قدس، فرودگاه بن گوریون و دیگر مراکز حساس دربردارنده این پیام سیاسی و نظامی است که گروه های مقاومت برای دفاع از خود دست روی دست نگذاشته اند و از همه توان خود بهره برده اند.

پویایی و قدرت بازدارنگی گروه های مقاومت تا اینجا سبب شده است رژیم صهیونیستی و آمریکا طعم شکست را بچشند.

در این میان، کشورهای پشتیبان محور مقاومت همچون گذشته مواضعی سخت علیه رژیم صهیونیستی گرفته اند و کنار گروه هایی مانند حماس قرار گرفته اند.

جمهوری اسلامی ایران، لبنان و حتی سوریه با وجود تنش های داخلی طی سه سال گذشته بارها اعلام کرده اند همواره به مساله فلسطین به عنوان یک قضیه محوری و سرنوشت ساز نگاه می کنند و خود را نسبت به این مساله مسوول می دانند.

این کشورها با موضع گیری های خود در هر فرصت پیش آمده، جبهه غربی- عربی همپیمان با نوزاد منحوس غرب در خاورمیانه را بیش از پیش شکننده می کنند. این، در شرایطی است که هنوز بسیاری از رهبران خودکامه منطقه زبان در کام کشیده اند.

در بیان جایگاه راهبردی این کشورها در شکلدهی به اوضاع منطقه ای و نقش بین المللی آنها همین بس که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای کلیدی در بسیاری از توافقنامه ها، معاهده ها و سازمان های بین المللی، ریاست دوره ای جنبش غیرمتعهدها را نیز بر عهده دارد که بیش از 120 کشور عضو سازمان ملل متحد را گرد هم آورده است.

حتی سوریه هم در دفاع از مساله فلسطین از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. اعلام پشتیبانی سوریه از دفاع مردم غزه و گروه های مقاومت نشان می دهد حتی با وجود ادامه شرایط تنش زای تحمیل شده از سوی محور غربی- عربی- عبری در سوریه، باز هم مساله فلسطین برای این کشور یک قضیه محوری است.

در این پیوند، سوم مرداد «خیام محمد الزعبی» در تارنمای شبکه خبری «طلیعه» مصر نوشت: با توجه به تحولات منطقه و حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه برای از پای در آوردن گروه مقاومت، آشکار می شود که سوریه در همه عرصه ها پیشتیبان واقعی گروه مقاومت بوده است.

این در حالی است که در هفته های آغازین ناآرامی ها در سوریه برخی گروه های مقاومت به دلیل وابستگی های دیرین با عده ای از مخالفان «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه، علیه او موضع گرفتند.

با وجود این، امروز سوریه برای رهایی غزه از چنگال استعمار از مقاومت پشتیبانی می کند، چرا که پس از سه سال مقاومت در برابر دشمنان به این مساله پی برده است که فقط با این سلاح است که می توان ثبات و امنیت را به منطقه برگرداند.

از سوی دیگر، در روز جهانی قدس و روزهای پیش و پس از آن خروش ملت های آزاده ای که پشتیبانان واقعی مقاومت فلسطین هستند، این دلگرمی را به مردم غزه می دهد که در میانه گلوله باران شبانه روزی رژیم صهیونیستی تنها نیستند.

مقام های رژیم صهیونیستی در این توهم به سر می برند که با کشتن مردم بی دفاع فلسطین و ویران کردن زیرساخت ها می توانند به اهداف شوم خود برای پایان دادن به مقاومت دست یابند، اما آنان باید بدانند که رخدادهای جنگ غزه به منزله زنگ هشداری است که نوید پایان اشغال سرزمین فلسطین را می دهد.

این روزها در هر قطعه زمینی که با خون یک فلسطینی رنگین می شود مقاومتی سر بر می آورد که سرانجام به همه رویاهای رژیم صهیونیستی پایان خواهد بخشید.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها