روحانی با اولاند و کامرون دیدار می‌کند

فرصتی برای توسعه روابط ایران با اتحادیه اروپا

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به آمادگی ایران برای صادرات نفت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، وضعیت فروش نفت ایران با تمدید مذاکرات هسته‌ای را تشریح کرد و گفت: تا پایان سال جاری میلادی صادرات نفت در محدوده یک میلیون بشکه باقی می‌ماند.
کد خبر: ۶۹۹۹۳۳
آمادگی تهران برای صادرات نفت به اروپا

سید محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای در وین، گفت: با تمدید تعلیق برخی از تحریم های نفتی سطح صادرات نفت خام ایران با کاهش روبرو نخواهد شد.

وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت خام از ایران به بازارهای مختلف صادر می شود، افزود: با تمدید مذاکرات روند 20 درصدی کاهش صادرات نفت که در طول چند سال گذشته به وقوع پیوسته متوقف خواهد شد.

صادرات نفت یک میلیون بشکه باقی می‌ماند

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر پیش بینی برخی از موسسات بین‌المللی برای کاهش تقاضا برای خرید نفت در بازار جهانی در ماه های پایانی سال جاری میلادی، گفت: این کاهش تقاضا تاثیری در روند صادرات نفت ایران ندارد.

وی با اشاره به امضا و یا تمدید قراردادهای صادرات نفت ایران با کشورهای مختلف، افزود: حجم صادرات نفت ایران با قراردادهای فعلی ثابت باقی می ماند.

آمادگی ایران برای صادرات نفت به اروپا

قمصری با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری میلادی حجم صادرات نفت ایران در محدوده یک میلیون بشکه در روز تثبیت خواهد شد، افزود: ایران آمادگی از سرگیری صادرات نفت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در خصوص جایگزین شدن نفت روسیه و عراق با نفت خام صادراتی ایران در برخی از پالایشگاه‌های اروپایی، گفت: پالایشگاه‌ها حق انتخاب برای خرید و تامین نفت خام مورد نیاز خود را دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون مهمترین مشکل برای از سر گیری صادرات طلای سیاه به اروپا تحریم است، افزود: با رفع موانع تحریم جا برای بشکه های نفت خام صادراتی ایران باز خواهد شد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران همچنین اخیرا با بیان اینکه با همه مشتریان قدیمی و سنتی نفت ایران در تماس هستیم، گفت: تهران آمادگی دارد تا در صورت رفع تحریم ها و براساس نیاز بازار صادرات نفت خام را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهد.

وی افزود: ایران قادر است پس از رفع تحریم ها در طی یک دوره معقول به جایگاه سابق در بازار جهانی نفت بازگردد که میزان آن به روند مذاکرات بستگی دارد.

بیژن زنگنه وزیر نفت اردیبهشت ماه سال جاری در حاشیه برگزاری نشست بین‌المللی انرژی مسکو در جمع خبرنگاران از برنامه میان مدت ایران برای افزایش تولید نفت و میعانات گازی خود به 5.7 میلیون بشکه در روز تا 4 سال آینده خبر داد و گفته است: مطمئن است اعضای اوپک برای افزایش تولید نفت ایران در بازار جهانی جا باز می‌کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها