مرد کارمند اشتباهی چهار میلیارد تومان پول بانک را به حساب 125 نفر از مشتریان بانک واریز کرد.
کد خبر: ۶۹۹۷۴۵
کارمند بانک 4 میلیارد تومان را گم کرد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادلات اطلاعات تهران بزرگ در این باره گفت: چندی پیش نماینده حقوقی یکی از بانک‌های خصوصی با حضور در پلیس فتا و ارائه شکایتی عنوان کرد، سیستم بانک هک شده و چهار میلیارد تومان پول از موجودی بانک برداشت و به حساب 125 نفر که مشتری 13 بانک بوده‌اند واریز شده است.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان افزود: با دستور قضایی تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل این حادثه آغاز شد و در ادامه ماموران فتا متوجه شدند سرور بانک هک نشده و این میزان پول به حساب 125 نفر از مشتریان دیگر بانک‌ها واریز شده است.

وی یادآور شد: با هماهنگی قضایی هویت 125 نفری که پول‌های بانک به حسابشان واریز شده بود، به‌دست آمد و با اطلاع موضوع به آنها پول‌های واریزی به حسابشان به حساب بانک بازگشت.

در ادامه تحقیقات ماموران متوجه شدند، خطای یکی از کارمندان باعث شده تا او اشتباهی کد ملی و شماره حساب را تایپ و چهار میلیارد تومان از حساب بانک کسر و به حساب مردم واریز شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادلات اطلاعات تهران بزرگ گفت: با مشخص شدن هویت کارمند خطاکار با توجه به این که مدیر بانک از وی شکایت کرده بود، او به دادسرا فراخوانده شد و برای وی قرار قانونی صادر شد.

کاکوان با بیان این‌که کارمندان بانک به‌دلیل حجم بالای جابه‌جایی پول باید دقت لازم را لحاظ کنند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند، افزود: مسئولان فنی بانک نیز می‌توانند با طراحی سیستم‌های نرم‌افزاری جدید احتمال خطای انسانی را کاهش دهند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها