همه چیز درباره جیمز رودریگز ستاره جدید و جوان رئال

وقتی ستاره مادریدی‌ها عاشق «سوباسا اوزارا» بود

جیمز رودریگوئز، مهاجم تیم ملی فوتبال کلمبیا و آقای گل رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل عاقبت با قراردادی شش ساله که 63 میلیون پوند هزینه در برداشت از موناکوی فرانسه به رئال‌مادرید اسپانیا پیوست.
کد خبر: ۶۹۹۷۱۰
وقتی ستاره مادریدی‌ها عاشق «سوباسا اوزارا» بود

به گزارش جام جم ورزشی، او حالا چهارمین بازیکن گرانقیمت تمام دوران فوتبال است و با پیوستن به رئال‌مادرید فصل جدیدی از دوران فوتبالی خود را آغاز کرد. در واقع رودریگوئز بیست و سه ساله که تا پیش از جام‌جهانی 2014 شهرت کمتری داشت با شش گلی که در آوردگاه عظیم جام‌جهانی به ثمر رساند و آقای گل این رقابت‌ها شد برای لمس‌کردن رویای دیرینه خود یعنی بازی در رئال‌مادرید دیگر مانعی جلوی رویش ندید. صرف‌نظر از این‌که رودریگوئز بیست و سه ساله به عنوان مهاجم چقدر در رئال تاثیرگذار خواهد بود، نگاهی به خصوصیات این بازیکن می‌اندازیم و با برخی از موارد جالب زندگی او بیشتر آشنا می‌شویم:

خامس یا جیمز؟!

جیمز دیوید رودریگوئز روبیو مرداد سال 1370 در شهر کوکوتای کلمبیا به دنیا آمد. او اکنون در دنیای فوتبال با نام جیمز شناخته می‌شود و حتی به جای نام خانوادگی وی نام کوچکش پشت پیراهن شماره 10 رئال‌مادرید حک شده، ولی در واقع تلفظ اصلی نام او «خامس» است. اما در کشورهای انگلیسی زبان او را همان جیمز صدا می‌کنند.

دور از زادگاه

جیمز یا همان خامس فوتبال خود را 12 کیلومتر دورتر از زادگاه خود آغاز کرد، جایی به نام «انویگادو» که سرآغاز فوتبال برترین گلزن جام‌جهانی 2014 بود. او در آن زمان با بازیکنان مطرحی همانند فردی گورین، دورلان پابون و خوآن کوئینترو همبازی بود.

خجالت از لکنت زبان

مهاجم کنونی رئال‌مادرید در کودکی لکنت‌زبان شدیدی داشت و به همین دلیل مدت‌ها زیر نظر یک متخصص گفتاردرمانی قرار گرفت. البته جیمز همچنان لکنت‌زبان خود را به صورت خیلی محدود دارد. زمانی که در مصاحبه‌هایش به طور ناگهانی دچار لکنت می‌شود، بوضوح می‌توانید خجالت و دستپاچگی را در چهره او ببینید.

قهرمان او

جیمز رودریگوئز از همان زمان کودکی دو قهرمان داشت. یکی سوباسا اوزارا ـ شخصیت مشهور انیمیشن فوتبالیست‌ها ـ است. جیمز می‌گوید که همیشه آرزو داشت مثل این شخصیت انیمشین تبدیل به فوتبالیست بزرگی شود. دیگر قهرمان زندگی او کریستیانو رونالدو است، کسی که هم‌اکنون با او در رئال‌مادرید همبازی است.

‌پیش رفتن تا مرز بارسایی شدن

برترین گلزن رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل هرگز این را پنهان نکرده که همیشه رئال‌مادرید را به بارسلونا ترجیح می‌داده است، اما در سال 2010 او تا آستانه پیوستن به بارسلونا پیش رفت. او از سوی اسپانیول هم پیشنهاد داشت، اما در نهایت انتقال به هیچ‌کدام از این دو باشگاه محقق نشد و به پورتوی پرتغال پیوست.

شماره 10

در کلمبیا این بازیکن را «ال دیز» صدا می‌کنند. ال دیز یعنی شماره 10. جیمز رودریگوئز تمایل بسیار زیادی برای استفاده از این شماره دارد و هم‌اکنون در رئال‌مادرید هم قرار است این شماره را بر تن کند هر چند درباره این شماره رئال گفته می‌شود که طلسم شده و هیچ بازیکنی در آن موفق نخواهد بود!

ازدواج با خواهر هم تیمی

مهاجم جدید و البته گرانقیمت رئال‌مادرید خیلی زود و در 20 سالگی ازدواج کرد. همسر او خواهر هم تیمی‌اش دیوید اسپینا در تیم ملی کلمبیاست. این زوج یک دختر به نام سالومه دارند که هم اکنون یک‌ساله است. جیمز اکنون باید خانواده‌اش را با زندگی در مادرید وفق بدهد.

رکوردزنی در آرژانتین

در سال 2009 یعنی زمانی که جیمز هنوز در بانفیلد آرژانتین بازی می‌کرد به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ آرژانتین تبدیل شد که گلزنی می‌کند تا در 18 سالگی صاحب یک رکورد ارزشمند شود. او سال بعد با همین تیم قهرمان شد. البته رودریگوئز با شش گلی که در جام‌جهانی 2014 برزیل به ثمر رساند نه‌تنها برترین گلزن جام‌جهانی لقب گرفت، بلکه به بازیکنی تبدیل شد که بیشتر از هر کلمبیایی دیگری در تاریخ این رقابت‌ها گلزنی کرده است.

آقای مهندس فوتبال

در حالی که اکثر بازیکنان حرفه‌ای به دلیل تمرینات سخت و پر شدن تمام وقت ادامه تحصیل نمی‌دهند و حتی در همان سنین نوجوانی ترک تحصیل می‌کنند، جیمز تحصیلات خود را در رشته مهندسی برق به پایان رسانده. او با وجود همه سختی‌های زیادی که پشت سر گذاشت هرگز ادامه تحصیل را فراموش نکرد. رئال‌مادرید در این فصل از رقابت‌های لالیگا یک مهندس گلزن را در ترکیب خود خواهد داشت.

طرفدار بسکتبال

مهاجم تیم ملی فوتبال کلمبیا و باشگاه رئال‌مادرید اسپانیا به بسکتبال علاقه بسیار زیادی دارد و اگر فرصت داشته باشد تماشای دیدارهای NBA را از دست نمی‌دهد. عجیب نیست که بازیکن مورد علاقه او لبرون جیمز باشد. لبرون جیمز در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل از طریق توئیتر برای جمیز به دلیل گلزنی در رقابت‌ها پیام تبریک می‌فرستاد.

از فالکائو تا رودریگونز

برای فوتبال کلمبیا همه چیز خیلی زود تغییر کرد. پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل رادامل فالکائو ـ مهاجم مصدوم موناکو ـ قهرمان کلمبیایی‌ها بود، مهاجمی گران قیمت که بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی به‌دنبال او بودند. اما مصدومیت فالکائوی بیست و هفت ساله از یک‌سو و درخشش غیرقابل انتظار جیمز رودریگونز در رقابت‌های جام‌جهانی قهرمان کلمبیایی‌ها تغییر داد تا فوتبال روی دیگر خود را نشان بدهد.

سایت گل / مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها