تحقیقات صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد، بدن بیش از نیمی از مردم جهان میزبان ویروس جدید رود به نام «crASSphage» است.
کد خبر: ۶۹۹۵۷۷
ویروسی که در بدن نیمی از مردم جهان وجود دارد

ویروس «crAssphage» یکی از رایج‌ترین گونه‌های باکتری روده موسوم به باکترویئدها (Bacteroides) محسوب می‌شود؛ محققان معتقدند که این باکتری با بیماری‌های مرتبط با روده، چاقی و دیابت در ارتباط است.

«رابرت ای. ادواردز» استاد بیوانفورماتیک دانشگاه ایالتی «سن‌ دیه گو» و نویسنده مطالعه، این ویروس را بصورت کاملا تصادفی کشف کرد.

محققان از نتایج مطالعات قبلی در خصوص ویروس‌های ساکن در روده برای غربالگری ویروس‌های جدید استفاده کرده و در «دی‌ان‌ای‌» نمونه مدفوع 12 فرد مختلف، خوشه خاصی از «دی‌ان‌ای‌» ویروسی را شناسایی کردند؛ با مقایسه این کشف با فهرست جامع ویروس‌های شناخته شده، محققان متوجه کشف گونه جدیدی از ویروس روده شدند.

سپس پایگاه داده پروژه میکروبیوم انسانی (HMP) موسسه ملی سلامت آمریکا و پایگاه داده MG-RAST آزمایشگاه ملی آرگون مورد بررسی قرار گرفته و بار دیگر در نمونه‌های مدفوع انسانی این مراکز به وفور یافت شد.

محققان برای اثبات این مسئله که دی‌ان‌ای‌ ویروسی کشف شده در داده‌های رایانه‌ای واقعا در طبیعت وجود دارد، از روشی موسوم به تقویت دی‌ان‌ای‌ برای مکان‌یابی ویروس در نمونه‌های اصلی مورد استفاده در پایگاه داده موسسه ملی سلامت آمریکا استفاده کردند.

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، ویروس روده جدید «crAssphage» در نیمی از نمونه‌های مورد بررسی وجود دارد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها