شرکت بوئینگ قراردادی با شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برای فروش قطعات یدکی هواپیما به شرکت طرف ایرانی امضا کرده است.
کد خبر: ۶۹۹۴۲۶

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اولین بار از زمان وضع تحریم‌های آمریکا در سال 1979 (برابر با 1357 شمسی) است که این شرکت آمریکایی وارد مبادلات تجاری با یک شرکت طرف ایرانی می‌شود.

براساس این گزارش، بوئینگ اقدام به تأمین کالاها و خدمات مربوط به «امنیت پرواز» برای شرکت ایران‌ایر که شرکت هوایی «حامل پرچم» ایران (شرکت‌هایی که برای انجام عملیات بین‌المللی از حقوق و مزایای دولتی برخوردارند، حامل پرچم نامیده می‌شوند) تلقی می‌شود، خواهد کرد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که مطابق توافق‌های حاصل شده در سه ماهه دوم سال جاری، شرکت بوئینگ مطابق با پیشنهاداتی که به مشتریان خود در زمینه‌هایی نظیر تعویض هواپیما، جایگزینی قطعات یا بازرسی هواپیما می‌دهد اقدام به تأمین قطعات یدکی هواپیما، دفترچه‌های راهنما و اطلاعات برای شرکت هوایی ایران‌ایر خواهد کرد. بوئینگ به علاوه اعلام کرده رایزنی‌هایی هم با شرکت هواپیمایی «ایران‌ایر تور» ـ از شرکت‌های تابعه «ایران ایر» ـ درباره فروش احتمالی کالاها و خدمات مشابه داشته است.

دولت آمریکا در ماه آوریل (اردیبهشت) مجوز ارسال قطعاتِ یدکی «مرتبط با امنیت پرواز» را از طرف بوئینگ به شرکت‌های ایرانی، «برای مدتی محدود» صادر کرد. هنوز به شرکت بوئینگ اجازه فروش هواپیماهای جدید به ایران داده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها