وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: طی روزهای آینده در مورد حق فنی داروخانه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۹۲۸۵
تصمیم‌گیری درباره حق فنی داروخانه‌ها به زودی

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: دیوان عدالت اداری به استناد یک ماده قانونی اقدام به لغو تعرفه‌های حق فنی داروخانه‌ها کرد که این تصمیم برای ما قابل احترام است، اما مواد دیگری وجود دارد که به استناد آن دریافت حق فنی در گذشته نیز سابقه داشته و جز اختیارات دولت و هیات وزیران است که در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده در این مورد تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت: امیدواریم تصمیمی گرفته شود که به صرفه و صلاح مردم باشد و حال که همه به دولت کمک می‌کنند و امیدی ایجاد شده، این مساله نیز حفظ شود.

وزیر بهداشت درباره جزییات بسته نظارت بر تعرفه درمانی 93 نیز گفت: در جلسه اخیر شورای عالی بیمه، بسته نظارت بر تعرفه درمانی بررسی شد. مطابق این بسته حال که دولت به مقوله واقعی کردن تعرفه‌ها ورود کرده است، سازمان نظام پزشکی موظف شده است بر تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی نظارت داشته باشد.

هاشمی با تاکید بر اینکه با افراد متخلف برخورد خواهد شد، افزود: اگر کسی مرتکب تخلف شود در قالب کمیسیون ماده 11 یا تعزیرات با آنها برخورد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بیمار
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
۰
۰
سلام :
دستش درد نكنه كه حق فنی را لغو كرد!
بنده خودم بارها شاهد اجحافهای فراوانی به بهانه حق فنی بودم . داروخانه ها به بهانه های مختلف پزشك و بیمار را مجبور به تفكیك نسخه ها میكنن ... مخصوصا در خصوص داروهای كه نیاز به تأیید اینترنتی دارد یا اینكه یك قلم كسری دارد . چندی پیش به همین بهانه سر 6 نسخه 125000 از خودم من حق فنی گرفتن !!! جالب ی نسخه 4000 هزار تومانی كه 7000 فرانشیز داشت من 37000 پول دادم ... اینروزها دیگه به خمیر دندان و شامپو هم حق فنی می ببندن . توجه داشته باشید كه اساسا این قاعده ناصواب قابلیت نظارت ندارد و گوشت را دادن دست گربه ذینفع سالمی كه بیمار مستأصل و ناآگاه را تیكه تیكه میكند!!! مگر بیمه چقدر مساعدت میكنه كه 12500 ت هم ما حق فنی بدیم ؟ چطور كه كارشناسای بیمه ها خودشون مبالغ روی داروها را هم قبول ندارند ؟ اما بیمار بدبخت باید علاوه بر این مبالغ بی ربط ... حق فنی هم بده ؟ مگر داروخانه دارو را با قیمتی بالاتر نرخ روی آن میگیرد ؟ مگر مابه التفات سود در آن تعیین نشده ؟ آیا این تعدد دریافت سود در یك بیع نیست؟ ...
اما در خصوص استدلال انجمنی هم كه فیل هوا كرده و متعرض رأی لغو دیوان محترم عدالت اداری ... باید بگم در قانون مدنی قاعده برای ابطال همه عقود وجود دارد بنام شرط خلاف مقتضای ذات عقد... اولا حق فنی بر خلاف ذات ایجاب نرخ است كه بر روی دارو درج شده . ثانیا بدون اطلاع مشتری و با سوآستفاده از نیاز و حوائج شخصی و در شرایط اضطرار اخذ میشود . ثالثا اگه این استدلال درست باشد ...فردا هر عطاری هم مدعی حق فنی میشود پس فرق دكتر با عطار چیست؟!!!.
شما را بخدا چند نفر از شما تابحال با مراجعه به داروخانه ها صاحب امتیاز و دكتر داروخانه مورد نظر را دیدیده. امروزه دفترچه بیمه علنا به بهانه حق فنی ؛ یا دارو خارجی وووو تبدیل شده به دفترچه یادداشت !!! بابا من دوستی دارم تو یكی از داروخانه های شهر ماست میگه ماهی 150 میلیون درآمد دارند ...
حالا هی صغرا كبری كنید كه با یك قانون ضد قانون مادر پول زور بگیرید و با قانون ناقض بی قانونی را ترویج بدید. یاد آور بشوم كه منظور بنده در خصوص داروهای تركیبی و داروسازان نیست.
دكتر داروساز
Germany
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
۰
۰
بیمار عزیز،
با توجه به این كه اطلاعات شما خیلی زیاده و وارد مباحث تخصصی شدید به نظر میرسد شما نیز جز همون دسته ای هستید كه حق به جای داروسازان را در حضور در داروخانه نادیده گرفتند،همون دسته ای كه به فكر مریض نیستند و فقط به فكر پول و سرمایه خود هستند،كسانی كه فكر میكنند دكتر داروساز نبایددر داروخانه حضور داشته باشد كه به مردم مشاوره دهد،كسانی كه فكر میكنند دكتر داروساز نباید نسخه ها را چك كند كه اگر اشكالی در نسخه ها باشد آنها را برطرف كند.
آقای عزیز داروخانه سوپرماركت نیست و دكتر داروساز داروفروش نیست.ما 7 سال با هزار سختی درس نخواندیم كه بخواهیم و اجازه بدیم كه دیگران برای ما مسولیت تعیین كنند.
اگه شما دوستی دارید كه 150 میلیون در ماه درامد دارد.منم داروسازی هستم كه اگر حق فنی را بردارن ورشكست میشم.به دوستتون میگید یه كمكی به ما هم بكند.
بارها شده من خودم شخصا بدون دریافت ویزیت مریض را ویزیت كردم.چقدر من تفسیر آزمایش انجام دادم كه اگر قرار بود حقی از بیمار بگیرم باید معادل ویزیت حقوق یك پزشك عمومی پول دریافت میكردم.
شما از كجا میخواستید تداخل بین وارفارین كه خیلی كشنده است را به بیمار توصیح دهید،كه اگر واقعا كسی وارفارین را با یك قرصی میخورد صدرصد فوت میكرد،
حق فنی حق ماست.تازه خیلی هم الان كم است،به خاطر وضیعت اقتصادی مردم ما كم هم میگیریم

نیازمندی ها