نامه سرگشاده ۱۲۸۰ خبرنگار به رئیس‌جمهور

اجازه ندهید انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگاران بازگشایی شود

مشاور فرهنگی رییس جمهور با تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن وجود یک تشکل صنفی قدرتمند برای روزنامه نگاران توسط دولت، از احتمال بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران با عنوانی جدید خبر داد.
کد خبر: ۶۹۸۴۲۸
احتمال بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران با عنوان جدید

حسام الدین آشنا روز سه شنبه در پایان جلسه بررسی سند ساماندهی و توسعه سینمای کشور در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی انجمن صنفی روزنامه نگاران به فعالیت خود بازخواهد گشت یا خیر، افزود: ممکن است این اتفاق با این اسم رخ ندهد، اما این که جامعه روزنامه نگاران حق دارد از یک تشکل صنفی قدرتمند برخوردار باشد ، توسط این دولت به رسمیت شناخته شده است.

وی ادامه داد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده است که از تشکیل نظام صنفی مطبوعاتی کشور حمایت کند.

مشاور فرهنگی رییس جمهوری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است تعاملی بین دستگاه ها در حوزه برخورد با مطبوعات و بسته شدن روزنامه ها صورت گیرد؟ اظهار کرد: این موضوع در اصلاح و بازنگری قانون مطبوعات کشور دنبال می شود و در اولویت کار معاونت مطبوعاتی است که قانون نظام صنفی و قانون جامع رسانه ها را با هم در دستور کار قرار دهیم.

آشنا در پاسخ به این سوال که فکر می کنید این کار تا چه زمانی به سرانجام برسد هم اظهار داشت: فکر می کنم وزارت ارشاد مقدمات این کار را فراهم کرده است و ما امیدواریم این کار در نیمه نخست امسال، یعنی تا پایان شهریور، در وزارت ارشاد تمام شود اما برای ورود به مراحل تصویب بالاتر از وزارت ارشاد نمی توانیم زمانی را مشخص کنیم، چون مجلس این موضوع را پیگیری می کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها