رئیس دستگاه ضد جاسوسی اوکراین خبر داد دلیل قاطعی وجود دارد که ثابت می کند گروهی روسی با شلیک موشک، هواپیمای خطوط هوایی مالزی را بر فراز اوکراین هدف قرار داد.
کد خبر: ۶۹۷۲۶۵
طرفداران روسیه هواپیمای مالزی را ساقط کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف ، ویتالی نادا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: برای این عملیات تروریستی دلیل قاطع داریم. این عملیات با کمک روسیه انجام شد و عاملان حمله نیز از اتباع روس هستند.

وی بدون توضیحی از مقامات روسی خواست اعضای این گروه را به اوکراین تحویل دهند تا محاکمه شوند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان از ورود ناظران به محل سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین خبر داد.

رویترزگزارش داد، اوکراین ، مخالفان دولت را به تلاش برای نابود کردن مدارک و شواهد در محل سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی متهم و اعلام کرد: مخالفان دولت سی و هشت جسد را از محل خارج کرده اند.

منابعی در بین ناظران بین المللی و مخالفان دولت اوکراین روز شنبه اعلام کردند: دو طرف همچنان نتوانسته اند در مورد تعیین محدوده منطقه امن در اطراف محل سقوط بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی به توافق برسند.

همچنین شورای امنیت سازمان ملل در نشستی فوق العاده، حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزی بر فراز اوکراین را بررسی کرد.

جفری فلتمن معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل در این نشست گفت: قرار شده درباره این حادثه تحقیق بین المللی صورت گیرد.

وی افزود: سازمان هوانوردی بین المللی کشوری آمادگی خود را برای تحقیقات درباره هواپیمای سرنگون شده به دولت اوکراین اعلام کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل هم در نشست فوق العاده شورای امنیت درباره اعمال نفوذ در روند تحقیقات هشدار داد.

ویتالی چورکین گفت: دولت اوکراین و سازمان هواپیمایی این کشور باید پاسخ بدهند چرا هواپیما را به منطقه ای که در آن پدافند ضد هوایی وجود داشته هدایت کرده اند.

نماینده روسیه گفت: برخی کشورها سعی دارند روسیه را به دلیل این فاجعه مورد شماتت قرار دهند.

نماینده مالزی در سازمان ملل نیز در این نشست گفت: به گفته انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، هواپیمای مسافربری در فضای غیرممنوع در پرواز بوده است و سازمان بین المللی هوانوردی کشوری نیز از قبل امن بودن آن مسیر را اعلام کرده بود.

وی همچنین تحقیقات کامل، مستقل و شفاف بین المللی را توام با همکاری نهادهای بین المللی مربوطه از جمله سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری خواستار شد.

حسین حنیف افزود: مالزی رسما از مقامات اوکراین شرکت در تحقیقات را درخواست کرده و به زودی دو نماینده به کی یف اعزام می کند، از طرف های درگیری در آن ناحیه نیز می خواهیم نهایت همکاری را در این زمینه فراهم آورند.

هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی عصر پنجشنبه با 298 سرنشین ازآمستردام هلند عازم کوالالامپور مالزی بود که در دونتسک منطقه مورد مناقشه میان دولت اوکراین و مخالفان روس گرا سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها