شمار شهدای فلسطینی به 327 نفر رسید

حماس: پایان محاصره غزه، شرط آتش‌بس است

افزایش شمار شهدای فلسطینی به 327 نفر، سفر بان کی مون به منطقه برای بررسی شرایط جنگ غزه از جمله آخرین تحولات جنگ سوم رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه محسوب می شود.با این حال خالد مشعل گفت: پایان محاصره غزه، آزادی زندانیان سیاسی فلسطین و پایان تهاجمات از شروط اصلی ما برای آتش‌بس است.
کد خبر: ۶۹۷۲۲۳
حماس: پایان محاصره غزه، شرط آتش‌بس است

ارتش رژیم صهیونیستی از 12 روز پیش دور جدید حملات وحشیانه خود را در نوارغزه آغاز کرده است. این رژیم به بهانه مقابله با حملات موشکی مبارزان فلسطینی به اراضی اشغالی 48 مناطق مسکونی و زیرساخت های نوارغزه را بمباران می کند. صهیونیستها از بامداد دیروز جمعه نبردهای زمینی علیه غزه را نیز آغاز کرده اند. تعداد شهدای لسطینی تاکنون به 327 نفر رسیده است همچنین تعداد زخمی‌ها نیز 2380 نفر ذکر شده است.

سفربان‌ کی‌ مون به خاورمیانه

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی اعلام کرد: بان‌کی‌مون امروز (شنبه) با هدف برقراری آتش‌بس در غزه به خاورمیانه می‌رود.

به گزارش سایت شبکه الجزیره، شورای امنیت عصر جمعه نشست فوق‌العاده‌ای را درباره غزه بنا به درخواست اردن و ترکیه برگزار کرد.

"جفری فلتمن"، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی در نشست فوری شورای امنیت که در خصوص نوار غزه و بنا به درخواست اردن و ترکیه برگزار شده بود، گفت: بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل در راستای برقراری آتش‌بس در نوار غزه امروز به منطقه سفر خواهد کرد.

جفری فلتمن تأکید کرد: بان‌ کی‌ مون درخواست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در زمینه قرار دادن فلسطین تحت حمایت بین‌المللی با اداره سازمان ملل را بررسی می‌کنند. محمود عباس از سازمان ملل خواسته بود که از ملت فلسطین حمایت کند.

فلتمن تصریح کرد: راه‌حل تشکیل دوکشوری تنها راه‌حل پایان‌ دادن به خشونت‌ها بین اسرائیل و فلسطین است. دبیر کل سازمان ملل آماده‌ ایفای نقش خود است و برای بیان همبستگی با اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به منطقه سفر خواهد کرد.

انهدام تانک ها و نفربر رژیم صهیونیستی

گردانهای قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی بامداد امروز با صدور بیانیه ای از انهدام دو دستگاه تانک و یک دستگاه نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوارغزه خبر داد.

بنابراین گزارش، نیروهای گردانهای قدس در هنگام تلاش یک یگان ارتش رژیم صهیونیستی برای نفوذ به بیت حانون، نفربر حامل نیروها را منفجر کرده است که در این عملیات یک نظامی صهیونیست به شدت زخمی شده است.

گردانهای قدس همچنین از منفجر کردن دو دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق ابورحمه و الزراعه بیت حانون خبر داده اند که دستکم باعث زخمی شدن سه نظامی صهیونیست شده است.

ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی به غزه

سازمان ملل با صدور بیانیه ای از چندین برابر شدن شمار آوارگان فلسطینی که خانه های خود را به علت نگرانی از حملات رژیم صهیونیستی تکر کرده اند، خبر داد.

در سیزدهمین روز جنگ همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه غزه سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای از رسیدن شمار آوارگان فلسطینی در غزه به بیش از 40 هزار نفر خبر داد.

در این بیانیه با اشاره به افزایش شمار آوارگان فلسطینی در پی آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه (از روز جمعه) آمده است: آوارگان فلسطینی در 34 مرکز وابسته به سازمان ملل در غزه اسکان داده شده اند.

این در حالی است که همچنان درگیریهای شدید میان نیروهای مقاومت و نظامیان صهیونیست در شمال و مرکز غزه ادامه دارد. مقاومت همچنان به عملیات پرتاب موشک به شهرکهای صهیونیست نشین ادامه می دهد و صهیونیستها نیز بمباران هوایی و دریایی مناطق مختلف غزه را ادامه می دهند.

شرط آتش‌بس،‌ پایان محاصره غزه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شرایط آتش‌بس با اسرائیل را اعلام کرد و گفت: پایان محاصره غزه، آزادی زندانیان سیاسی فلسطین و پایان تهاجمات از شروط اصلی ما برای آتش‌بس است.

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با روزنامه دیلی‌تلگراف گفت: تا زمانی که رژیم صهیونیستی محاصره غزه را پایان ندهد، حماس با پیشنهاد آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه این سه درخواست از شروط اصلی برای آتش‌بس است گفت: اسرائیل باید به تهاجمات هوایی، دریایی و توپخانه‌ای و هدف‌قراردادن غیرنظامیان غزه پایان دهد و زندانیان فلسطینی را که در واکنش به مرگ سه شهرک‌نشین اسرائیلی در کرانه باختری بازداشت شده بودند، آزاد کرده و به صورت دائم محاصره غزه را پایان دهد.

بنی گانتز: عملیات نظامی در غزه را گسترش می‌دهیم

فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که نیروهای تحت امرش، بنا به ملزومات موجود، عملیات نظامی در غزه را گسترش می‌دهند.

به گزارش شبکه خبری آی‌تی‌وی، ژنرال «بنی گانتز» فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه گفت که نیروهای ارتش صهیونیست، با توجه به ضروری بودن گسترش عملیات نظامی در غزه، در این مسیر گام برمی‌دارند.

خبر گسترش عملیات نظامی در حالی منتشر می شود که ارتش اسرائیل پس از حدودا یک هفته بمباران غزه، در ساعات بامدادی روز جمعه از طریق زمینی نیز به غزه حمله کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها