شورای امنیت سازمان ملل ظهر امروز جمعه درباره اوضاع غزه و تصاعد تنش ها بین رژیم صهیونیستی و این بخش تحت محاصره، تشکیل جلسه می دهد.
کد خبر: ۶۹۷۱۰۳
شورای امنیت درباره حمله به غزه تشکیل جلسه می دهد

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه فلسطین الیوم در خبری فوری و کوتاه اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل ظهر امروز (به وقت محلی) در مقر آن واقع در نیویورک نشست فوق العاده ای را برای بررسی اوضاع غزه و جنگ علیه آن تشکیل می دهد.

از دستورکارهای دقیقتر این نشست اخباری منتشر نشده است با این حال گفته شده است که اردن عضو عربی این شورا و برخی طرف های فلسطینی خواستار تشکیل این نشست اضطراری شده اند.

به نظر می رسد روسیه نیز نگاهی مثبت به برگزاری این نشست دارد. روز گذشته به فاصله کمی از سقوط هواپیمای مالزیایی در آسمان اوکراین که با تبادل اتهامات بین مسکو و کی یف دنبال شد، شورای امنیت سازمان ملل جلسه ای فوری را به درخواست دولت اوکراین و طرف های غربی حامی آن برگزار کرد.

این باور در میان برخی آگاهان و ناظران سیاسی وجود دارد که روس ها می توانند در پرونده های مرتبط با رژیم صهیوینیستی با توجه به حساسیت کشورهای غربی در این باره چانه زنی کنند و موازنه بین المللی را از این رهگذر در سایر حوزه های محل نزاع با غرب برقرار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها