نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی دستور حمله زمینی به نوار غزه را صادر کرد که شب گذشته همزمان با صدور این دستور، عملیات نفود یکی از یگان های ارتش این رژیم به خاک این بخش تحت محاصره، خنثی شد.
کد خبر: ۶۹۷۰۸۴
نتانیاهو دستور حمله زمینی به غزه را صادر کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور حمله زمینی به نوار غزه را صادر کرد.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون 240 فلسطینی شهید و هزار و 800 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

بنیامین نتانیاهو شامگاه پنجشنبه، 26 تیرماه، در بیانیه‌ای در حالی اهداف حمله زمینی به غزه را "ضربه زدن به تونل‌های ترور از غزه به اسراییل" اعلام کرده است که بیشترین قربانیان حملات این رژیم به غزه زنان و کودکان و غیر نظامیان فلسطینی بوده است.

مصر خواستار میانجیگری میان حماس و رژیم صهیونیستی شده و وزارت خارجه آن، نیز عملیات زمینی را محکوم کرده است.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" نیز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را ابلهانه خواند و هشدار داد که این حمله تبعات سختی برای رژیم صهیونیستی به دنبال خواهد داشت. سخنگوی حماس هشدار داد که رژیم صهیونیستی بهای سنگینی برای این حمله پرداخت خواهد کرد.

تلاش صهیونیست ها برای نفوذ به غزه خنثی شد

نیروهای مقاومت در آخرین ساعت های پنجشنبه شب تلاش گروهی از نظامیان صهیونیست برای نفوذ به نوار غزه در دو محور مختلف را خنثی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم درگیری های گسترده ای در دو محور مذکور روی داده و خبرهایی در مورد به هلاکت رسیدن شماری از نظامیان صهیونیست به گوش می رسد.

یک شاهد به خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت: «نیروهای مقاومت در مقابل یک یگان نظامی صهیونیست که از سمت شرق شهر بیت حانون (در شمال نوار غزه) قصد نفوذ داشت، ایستادگی کردند و درگیری شدیدی بین دو طرف رخ داد.»

از شرق خان یونس نیز خبر می رسد که گردان های قسام تلاش نیروهای صهیونیستی که قصد داشتند از سمت شرق شهرک قراره وارد نوار غزه شوند، ناکام گذارد و آنها را وادار به عقب نشینی کرد.

منابع مختلف گزارش می دهند که با وجود آتش سنگین توپخانه ها و حملات گسترده هوایی اشغالگران، مبارزان فلسطینی با شجاعت در برابر دشمن ایستاده اند.

گردان های قسام، شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد که شهرک صهیونیست نشین اوفکیم را با شلیک ده موشک گراد هدف قرار داده است.

حمله صهیونیست ها به غزه با گازهای سمی

تانک های رژیم اشغالگر دیشب (پنجشنبه) گلوله های حاوی گاز ناشناخته به سوی منطقه خزاعه در شرق شهر خان یونس در جنوب باریکه غزه شلیک کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اثر این حملات تعدادی از فلسطینی ها به علت استنشاق بوی نامطبوع گاز این گلوله ها دچار مسمومیت شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که اسراییل در درگیری‌های شمال غزه و در منطقه الشوکه در رفح جنوبی از گاز سمی استفاده کرده که این گاز سمی منجر به حملات عصبی و به اغما رفتن مجروحان شده است.

به گفته شاهدان، تانک های رژیم صهیونیستی علاوه بر شلیک ده ها گلوله جنگی به سوی منطقه خزاعه تعداد زیادی گلوله های حاوی گاز نیز شلیک کردند که بوی گاز این گلوله ها باعث بروز احساس خفگی و این گاز به سرعت در منازل فلسطینی ها پخش شد و ساکنین این منازل به خصوص افراد کهنسال دچار مسمویت و حالت تهوع شدند.

یوسف ابوالریش، معاون وزیر بهداشت دولت وحدت ملی فلسطین اعلام کرد: ارتباط ما با صلیب سرخ برای مشخص کردن ماهیت و خطرات این گاز همچنان ادامه دارد.

ابوالریش از فلسطینی ها خواست که در صورت شلیک گلوله های حاوی گاز پنجره های منازل خود را ببندند و در صورت سرایت گاز به منازل از ماسک استفاده کنند. (العالم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها