محمدجواد ظریف و کاترین اشتون در جلسه ای که بیش از یک ساعت به طول انجامید روند مذاکرات «وین 6» را ارزیابی و درباره تمدید ا حتمالی مذاکرات گفت و گو کردند.
کد خبر: ۶۹۷۰۴۸
ظریف و اشتون روند مذاکرات وین 6 را بررسی کردند

دیدار این دو، امروز پنجشنبه شانزدهیمن روز از مذاکرات «وین 6» در ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت محلی شروع شد و در ساعت 12 و 45 دقیقه پایان یافت.

در همین رابطه منابع دیپلماتیک دو طرف روز گذشته از احتمال پایان مذاکرات «وین 6» در روز جمعه (فردا) خبر دادند که البته وزیر امور خارجه ایران بعد از ظهر دیروز (چهارشنبه) تاکید کرد هنوز با تمدید مذاکرات موافقت نکرده و گروه مذاکره کننده ایران همچنان برای ادامه گفتگوها تا 20 جولای آمادگی دارد.

ظریف همچنین چهارشنبه شب در حاشیه مراسم احیای شب قدر در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین به خبرنگاران گفت: آمادگی داریم تا ٢٠ جولای (29 تیرماه) همچنان به مذاکره ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه افزود: هر زمان احساس کنیم مذاکره به جایی رسیده که باید متوقف شود یا به شکل دیگری ادامه پیدا کند آماده هستیم ولی هنوز چنین تصمیمی گرفته نشده است.

ظریف با تاکید بر اینکه مذاکرات همچنان ادامه دارد، افزود: تمرکز ما الان بر روی بحث های محتوایی مثل تحریم ها و امکان تمدید مذاکرات است و بحث ها در این رابطه ادامه دارد.

وی با ابراز امیدواری به اینکه در چند روز آینده در رابطه با این موارد تصمیم گیری شود، گفت:درحال حاضر شرایط به گونه ای است که نیاز به گفتگو و تصمیم گیری جدی به ویژه توسط اعضای 1+5 وجود دارد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: درباره ادامه روند مذاکرات نیز هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و همه چیز هایی که مطرح شده بیشتر گمانه زنی است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها