نهم بهمن سال 87 روز خاطره‌انگیزی برای دوستداران هنر و سینما بود، چون طی مراسمی باشکوه از چند چهره پیشکسوت سینمای ایران تجلیل شد و موی سپیدکردگانی چون عزت‌الله انتظامی، حمیده خیرآبادی، جمشید مشایخی، مسعود کیمیایی، شهلا ریاحی، فرخ‌لقا هوشمند، محمد ورشوچی، منوچهر آذری، رضا کرم‌رضایی، مهری ودادیان، پروین سلیمانی، صدیقه کیانفر، گیتی معینی و روح‌انگیز مهتدی در میان تحسین و احترام فراوان حاضران در سالن روی صحنه رفتند و لحظاتی به‌یادماندنی و فراموش‌نشدنی را رقم زدند.
کد خبر: ۶۹۶۹۳۳
هنرمندان از یادرفته را دریابید

حالا شش سال از آن زمان گذشته و به رسم روزگار تقریبا نیمی از این بزرگان و عزیزان بار سفر ابدی بسته‌اند و ما را برای همیشه ترک کرده‌اند و دوستداران‌شان از این پس فقط باید به آثار باقی‌مانده آنها بسنده کنند.

اما در این مدت هیچ سراغی از دیگرانی که مانده‌اند گرفته‌ایم؟ جویای احوالشان شدیم که چه می‌کنند و روزگار را چگونه می‌گذرانند؟ یا در سمت خبرنگار این افراد در زمان کار و فعالیت هنری‌شان برای ما عزیز و «سوژه خبر» می‌شوند و در مقام تماشاگر وقتی فیلمی بر پرده سینماها یا صفحه تلویزیون دارند و وقت خالی ما را برای سرگرمی پرمی‌کنند، برایمان مهم هستند؟

عمر همه این عزیزان که محترمند و صاحب جایگاه دراز باد، اما برخی از آنها به سبب نقش‌های مهم‌تر و آثار ماندگارتری که بازی کرده‌اند مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند و کسانی هم هستند که کمتر سراغی از آنها گرفته می‌شود و از سرنوشت عده‌ای هم اصلا خبری در دست نیست.

روح‌انگیز مهتدی یکی از آن بازیگران خوب، دوست‌داشتنی و پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است که به دلیل بیماری چند سالی است که فعالیت نمی‌کند و خانه‌نشین شده. تماشاگران حتما بازی‌های او را در فیلم‌های زیربام‌های شهر، به خاطر همه چیز، دو نیمه سیب، آقای شانس و مجموعه‌های تلویزیونی خاطره‌انگیزی چون آئینه عبرت، آتیه و بازگشت پرستوها به یاد دارند.

اما شاید کسی نداند که این هنرمند مدت‌هاست علاوه بر رنج بیکاری و دوری از حرفه مورد علاقه‌اش، با معضل اسکان روبه‌روست و الان از اقامت در خانه‌ای که به همراه دخترش در آن به سرمی برد، حال و روز خوشی ندارد.

مهتدی ادامه داد با وجود این‌که عضو خانه سینماست، اما مسئولان این نهاد هیچ قدمی برای رفع مشکلات او که همان نداشتن مسکن و اجاره‌نشینی است، برنداشته‌اند. او در همین ارتباط گفت: مسئولان خانه سینما پیگیر یک اعدامی می‌شوند و کلی درباره‌اش اطلاع‌رسانی می‌کنند، اما برای منی که همکارشان هستم قدمی برنمی‌دارند.

به هر حال نمی‌دانم دوستان و همکاران این بازیگر پیشکسوت و مسئولان سینمایی خبری از حال و روز مهتدی و مهتدی‌ها دارند یا نه، اما بد نیست در این ماه عزیز قدرفرصت مغتنمی که خدا در اختیار بندگانش قرار داده، بدانند و بهتر است پیش از آن‌که خیلی دیر شود، قدم موثری بردارند. حق این همه سال خدمت به مردم این نیست.

علی رستگار - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها