بازتاب غرض‌ورزانه اخبار تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در رسانه‌های غربی و بویژه بی‌.بی.‌سی، موجی از انتقادات را در سراسر جهان برانگیخته است.
کد خبر: ۶۹۶۸۸۶

هزاران کاربر ایرانی و غیرایرانی در شبکه‌های اجتماعی و از جمله فیسبوک، نسبت به عدم بی‌طرفی بی‌.بی.‌سی در پوشش خبرها و جانبداری از رژیم صهیونیستی اعتراض کرده و در ادامه این اعتراضات، معترضان اسکاتلندی و انگلیسی در برابر ساختمان نمایندگی شبکه‌ بی‌.بی.‌سی در اسکاتلند و لندن در اعتراض به «پوشش مغرضانه» اخبار جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم غزه تجمع کردند.

به گزارش پرس تی‌وی، در جریان این اعتراض که در شهر گلاسکوی اسکاتلند برگزار شد، معترضان به احترام قربانیان حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه یک دقیقه سکوت کردند. در تظاهرات دیگری که در شهرهای گلاسکو و ادینبورگ برگزار شد، معترضان تابلوهایی را در دست داشتند که روی آنها نام کودکان فلسطینی که در جریان حملات اخیر رژیم اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند، نوشته شده بود. معترضان شعار «فلسطین را آزاد کنید» سرمی‌دادند. همچنین تظاهر‌کنندگان برای نامه‌ای سرگشاده به دولت اسکاتلند امضا جمع کردند و از این دولت خواستند رژیم اسرائیل را تحریم کند.

معترضان انگلیسی: دروغ‌پراکنی را متوقف کنید

همچنین در اعتراض به حمایت آشکار بی.بی.سی از رژیم صهیونیستی، تظاهراتی در برابر دفتر این رسانه در لندن برگزار شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، جمعی از هواداران آزادی بیان و مخالفان ترویج دروغ، عصر سه شنبه در برابر ساختمان بی‌.بی.‌سی در لندن تجمع کردند تا اخبار و گزارش‌های جانبدارانه بی‌.بی.‌سی را از حملات اسرائیل به مردم غزه، محکوم کنند. شماری از سازمان‌های اسلامی و غیراسلامی، گروه‌های هوادار صلح و مخالفان جنگ، از این تظاهرات حمایت کرده‌اند. به نوشته سازمان دهندگان این تظاهرات، بی‌.بی.‌سی که با پول مردم انگلیس اداره می‌شود، مطابق قانون حق ندارد در انتشار اخبار، هوادار اسرائیل باشد اما مطابق معمول، به جای گزارش حقیقت درگیری‌ها در فلسطین، فقط بیانیه‌های سازمان‌های تبلیغاتی دولت صهیونیستی را منتشر می‌کند. سازمان دهندگان تظاهرات در برابر بی‌.بی.‌سی، نامه‌ای را خطاب به مدیرعامل این سازمان تهیه کرده و از مردم خواسته‌اند با امضای آن، شمار مخالفان دروغ‌پراکنی را به مسئولان این سازمان خبر پراکن، نشان دهند.

در این نامه آمده است: در حالی که غزه زیر بمباران اسرائیل است، بی‌.بی.‌سی بدون توجه به پیشینه درگیری‌ها و جنایات اسرائیل، به انتشار نظر طرف اسرائیلی مشغول است در حالی که رژیم صهیونیستی، مردم فلسطین را که از سال ۱۹۴۸ و ایجاد اسرائیل، آواره و در اردوگاه به سر می‌برند، بمباران می‌کند. در این نامه سرگشاده آمده است که غزه برخلاف اسرائیل، دارای ارتش و از جمله نیروی دریایی و هوایی نیست؛ بنابراین اگر بی‌.بی.‌سی از بمباران غزه به‌عنوان پاسخگویی به پرتاب راکت از غزه گزارش دهد، دروغ است. در ادامه نامه همچنین نوشته شده است که قربانی نشان دادن اسرائیل اشغالگر و مهاجم نشان دادن مردم مظلوم فلسطین، اساسا نادرست است زیرا مردم فلسطین، براساس قوانین بین‌الملل، حق دارند از خانه و کاشانه خود دفاع کنند. در پایان این نامه از خبرنگاران بی‌.بی.‌سی خواسته شده اگر وجدان کاری دارند، در روزهای آینده از مقامات اسرائیل بپرسند: اگر اسرائیل اشغال سرزمین‌های فلسطینیان را پایان دهد و به مردم فلسطین اجازه دهد آزادانه و بدون ستم اسرائیلی‌ها در زمین‌های خودشان زندگی کنند، آیا صلح برقرار نخواهد شد؟

تجمعات اعتراض‌آمیز، اروپا را فراگرفت

در روزهای گذشته اعتراض‌های مشابهی در اعلام همبستگی با مردم غزه در سراسر جهان برگزار شده بود. در تظاهراتی که روز دوشنبه در پاریس، پایتخت فرانسه برگزار شد، پلیس برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

همچنین، هزاران نفر از مردم فرانسه در تظاهرات شهر لیل شرکت کردند و حملات رژیم اسرائیل را نامتناسب و علیه غیرنظامیان دانستند. کشورهای ایران، هند، آمریکا، تونس، ایتالیا، پاکستان و اندونزی نیز شاهد تظاهرات در حمایت از مردم غزه بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها