رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خبر داد:

گرمای ۲ درجه‌ای هوا نسبت به ۱۰ سال قبل

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این که شاخص‌های محیط زیست تغییر پیدا کرده است گفت: در حال حاضر 1.5 تا 2 درجه هوا نسبت به 10 سال گذشته گرمتر شده است.
کد خبر: ۶۹۶۳۰۶
گرمای ۲ درجه‌ای هوا نسبت به ۱۰ سال قبل

معصومه ابتکار در چهارمین جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استانداری تهران، اظهار داشت: مردم به امید تحولات جدی در مسائل زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه به دولت تدبیر و امید رای دادند.

وی با اشاره به اینکه با بحران‌های جدی در کشور مواجه هستیم، گفت: در جلسه اخیری که دولت با مقام معظم رهبری داشت،رهبری تاکید ویژه‌ای در بحث زمین‌خواری و تغییر کاربری گسترده زمین در تهران داشتند و مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی و محیط زیست در این خصوص ورود پیدا کند.

ابتکار با تاکید بر اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به محیط زیست دارد، اظهار داشت: رئیس جمهور مکرر در جلسات هیأت دولت به حفظ محیط زیست تاکید داشته است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه 26 برابر از طبیعت بهره بیشتری خورده‌ایم، گفت: استفاده از طبیعت توان خواست خود را دارد و ما 26 برابر نیز بیشتر از این ظرفیت بهره برده‌ایم.

وی یادآور شد: در کل کشور 3.5 برابر بیشتر از طبیعت استفاده شده و بر اساس آمارها داریم طبیعت کشور خود را خفه می‌کنیم.

ابتکار به نقش استانداران به حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی باید پیشگام در اصلاح الگوی مصرف باشند و سازمان حفاظت از محیط زیست نیز دستورالعمل‌هایی در خصوص مدیریت مصرف منابع، آب و انرژی تدوین و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرده است.

وی گفت: شاخص‌های محیط زیست تغییر پیدا کرده است و ایران بر روی کمربند خشکسالی قرار گرفته است و در حال حاضر 1.5 تا 2 درجه هوا نسبت به 10 سال گذشته گرمتر شده است و باید آمادگی داشته باشیم تا شرایط سختی که در آینده پیش‌رو داریم با برنامه‌ریزی و مدیریت گذر کنیم.

ابتکار با اشاره به اینکه مدت‌هاست دنیای توسعه یافته از اقتصاد سبز صحبت می‌کند، گفت: ما اشتغالزایی و تولید باید در کشور داشته باشیم و این مشاغل باید بر اساس شاخص‌های محیط زیست باشد و در جهت حفاظت بیشتر و کاهش آلودگی‌ها اقدام کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بحران در جامعه خود را آشکار کرده است ولی در آستانه بحران قرار نداریم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: الگوی شهرسازی در تهران اصلا منطبق با جمعیت آن نبوده است و از هر جایی که توانستیم برای تهران آب تأمین کرده‌ایم ولی باز با کمبود آب مواجه هستیم.

ابتکار به افزایش جمعیت در بعضی از مناطق و شهرک‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: در زمانی که بنده در شورای شهر بودم، مقرر شده بود برای منطقه 22 ، 300 هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شود ولی اکنون حدود 700 هزار نفر ساکن در این منطقه هستند.

به گفته وی شورای عالی معماری و شهرسازی بازنگری خیلی از سیاست‌های شهرسازی را داشته‌اند ولی شهر تهران دارد به جمعیت 14 میلیون نفری می‌رسد و باید سریعا اقدام شود.

ابتکار به آلودگی‌های تهران اشاره کرد و گفت: شهرک‌های صنعتی در تهران با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و سند آمایش تهران را باید مبتنی بر محیط زیست اجرایی کند.

وی گفت:‌ یکی از جنبه‌های نشاط در جامعه بهره‌مندی از آسمان شهر است که هم‌اکنون آسمان شهر تهران در فصول مختلف با پدیده‌های مختلفی مواجه است.

ابتکار افزود: یکی از معضلات شهر تهران، آلودگی نوری است. در تهران نیاز است که تاریکی نیز داشته باشیم ولی متاسفانه 24 ساعته تهران روشن است و به همه جا آسیب می‌رساند.

وی درباره آلودگی هوای شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: برای آلودگی هوا نیز کارگروه ملی و کارگروه شهر تهران فعال شده است و در دولت نیز برنامه‌های آلودگی‌های هوا بازبینی و بر اساس شرایط اجرایی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها